Nabíjecí stanice dostanou funkci, kterou ocení úplně každý elektromobilista
- V Jižní Koreji přidají nabíjecím stanicím užitečnou funkci
- Během nabíjení vám stojan zjistí stav a kapacitu baterie
- Technologie bude oficiálně představena na konferenci v Las Vegas

Infrastruktura nabíjecích stanic je velmi často skloňované téma, neboť na její kvalitě závisí nejen komfort uživatelů elektromobilů, ale i dostupnost a čas strávený samotným nabíjením. Jak již známe ze spotřební elektroniky, žádná baterie není věčná, a proto je potřeba se o ni správně starat. A abyste věděli, jak si vaše baterie stojí a jakou má zbývající kapacitu, je dobré jí jednou za čas nechat zkontrolovat.
Měřili jste někdy kondici trakční baterie v autě?
Takový úkon je důležitý, ale může zabrat mnoho času, obzvláště pokud nemáte servisní středisko ve své blízkosti. Jihokorejská společnost zabývající se výrobou a instalací nabíjecích stanic se tak rozhodla do svých produktů přidat další funkci. A tou je právě diagnostika stavu a úložné kapacity baterie elektromobilů. Službu zatím nabídne pouze jako součástí vlastních nabíjecích stanic.
Při vývoji a zabudování této funkce spolupracovaly společnosti SK On a SK Signet. Obě se již dlouhé roky věnují problematice baterií, jejich výroby i provozu během životního cyklu. Služba má fungovat následovně. Při zapojení vozidla do nabíječky dojde ke standardnímu procesu nabíjení. Současně diagnostický nástroj změří v reálném čase kapacitu baterie. Čas potřebný k nabití vozu nebude tímto měřením jinak ovlivněn, obě služby pojedou paralelně.

Čtěte také: Elone, gratulujeme! Tesla už má po světě 40 000 rychlonabíjecích stanic
Veletrh CES v Las Vegas přinese bližší informace
Technologie se nyní testuje druhým rokem. K jejímu nasazení by mělo dojít během příštího roku. U rychlonabíječek s výkonem do 50 kWh bude diagnostika potřebovat k dokončení testu zhruba 30 minut. Čím vyšší výkon je nabíjecí stanice schopná poskytnout, tím se zkrátí i čas potřebný k provedení kontroly. Výsledky uživatel uvidí přímo na displeji nabíjecí stanice.
Jedinou podmínkou pro provedení testu je použít k dobíjení vybranou stanici od společnosti SK On. Vozidlo nemusí mít baterii stejné značky, ani nemusí být pro změření vybaveno dodatečnými díly nebo softwarem. I když se jedná o proprietární systém, využít jej tak může libovolné auto na baterky. Celý systém včetně upravených stojanů bude oficiálně představený na veletrhu CES v Las Vegas začátkem příštího roku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.