Můžeme být klidní. Ferrari nepodlehne trendu autonomního řízení!

Matyáš Kunst
  • Ferrari se vyjádřilo k otázce autonomního řízení
  • Dle slov výkonného ředitele automobilky plná automatizace nehrozí
  • Podělil se také o příběh, který postoj společnosti podtrhuje
Ferrari 812 Competizione
Ferrari 812 Competizione

Ferrari je ryze požitkářská automobilka a právě z tohoto důvodu je téměř jisté, že určité trendy, které se snažní moderní doba prosadit, půjdou jednoduše mimo ní. Víme, že elektrifikaci svých pohonů se automobilka nevyvaruje a postupně tedy střádá plány, jak tohoto cíle dosáhnout s co možná nejmenším dopadem na původní ideologii značky. Do té by mohl podstatněji zasáhnout zase jiný trend – autonomní řízení. Jak se společnost k umělé inteligenci za volantem staví?

Ferrari je proti autonomním vozům

Začátkem minulého týdne Ferrari odprezentovalo svou představu ohledně postupné elektrifikace automobilky a řeč nevyhnutelně přešla k tématu autonomního řízení. Výkonný ředitel společnosti prozradil, že se teprve před nedávnem v jeho kanceláři objevilo několik expertů na umělou inteligenci, kteří se ho mermomocí snažili přesvědčit o užitečnosti této technologie.

Benedetto Vigina si jejich názory vyslechl a následně požádal testovacího jezdce Ferrari, zda by každého z pánů svezl na závodním okruhu Fiorano, který automobilka vlastní.

Tesla Model 3, Full Self Driving
Tesla Model 3, Full Self Driving

Čtěte také: Ferrari má ambiciózní plány. Do roku 2030 budou elektromobily tvořit podstatnou část prodejů


Asistenční systémy Ferrari akceptuje

„Chlapci, kteří se věnují umělé inteligenci, se svezli s naším testovacím jezdcem na okruhu. Jakmile vystoupili z Ferrari, řekli mi: ‚Dobře, chápeme Benedetto, naše prezentace je k ničemu‘,“ řekl s úsměvem Vigina a dodal: „Žádný zákazník nebude utrácet své peníze za počítač v autě, aby si užil jízdu. Přítomnost člověka za volantem je pro nás zásadní.“

I přes to automobilka pokročilé asistenční systémy zcela neodsuzuje a naopak plánuje jejich využívání pro zvýšení aktivní bezpečnosti. Pátého stupně automatizace – tedy plné automatizace – se však u italské značky v budoucnu evidentně nedočkáme.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články