Mustang Mach-E má problém tentokrát s 12V baterií, že by to byla karma?

Luboš Srb
  • Americká automobilka Ford se smála elektromobilům Tesla
  • Jenže teď sama řeší problémy u prvního čistokrevného Mustangu Mach-E
  • Po svolávačce kvůli nedotaženým šroubům tu jsou problémy s 12V baterií
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E

Pokud Ford nikdy nevěřil na karmu, tak v posledních pár měsících dostal jasné důkazy o tom, že na tom dost možná něco bude.

Velký americký výrobce aut se navážel do Tesly kvůli tomu, že má nekvalitní elektromobily. Jenže teď přišel Ford se svým prvním čistokrevným elektromobilem a vypadá to, že to není vůbec žádná sranda. Po nedávné svolávačce kvůli nedotaženým šroubům musí automobilka řešit u Mustangu Mach-E další problém, tentokrát u 12V baterie.

Mustang Mach-E se dokáže „vybíjet během nabíjení“

Jak v oficiálním dokumentu uvádí vládní agentura NHTSA, která se stará o bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech, u některých kusů elektromobilu Ford Mustang Mach-E vyrobených do 3. února 2021 včetně tohoto data může během nabíjení trakční vysokonapěťové baterie dojít k vybití 12V baterie. Elektromobil pak nejde vůbec zapnout, protože stejně jako u konvenčního vozu se o elektroniku stará klasická autobaterie.


Čtěte také: Ford se posmíval Tesle za kvalitu, teď jeho elektromobil čeká svolávačka


Mustang Mach-E volant
Mustang Mach-E volant

Jde o softwarový problém, kvůli kterému budou muset prozatím majitelé navštívit dealery. OTA update prý nebude hotový dříve než ke konci letošního roku. A jako by to nestačilo, problém je o to úsměvnější, protože 12V baterie je umístěna pod přední kapotou, jenže elektronická západka kapoty je napájena právě z autobaterie, takže dostat se k problému je samo o sobě pěkný oříšek i pro servis.

Zatím není jasné, kolika vozů se problém týká. Podle Fordu jde pouze o menší počet vozů z celkových 6 614 prodaných aut v prvním čtvrtletí roku 2021.


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články