\\n

Ta se potýká s problémem, že dojíždí 80 mil daleko od domova, takže nabíjet její Model 3 na méně než 100 % znamená kompromis, kdy musí obětovat zapnutý Sentry mode a nemůže si dovolit případnou zajížďku o pár mil dál. Musk jí poradil nabíjet na hodnoty mezi 90 – 95 %. Pokud ale nabije na 100 %, nebude jí fungovat rekuperace, protože se získaná energie jednoduše nemá kam uložit. Vůz pak není zdaleka tak efektivní, jak může být.

\\n

Pomocí efektivní rekuperace při brzdění se totiž dá získat zpět až 30 % energie, která byla vynaložena na zrychlení. To není zrovna málo.

\\n

Zdroj: knowtechie

\\n\"}","id":"jsonld-article-musk-vysvetlil-proc-se-v-defaultnim-nastaveni-nabiji-baterie-tesly-jen-na-90"}])

Musk vysvětlil, proč se v defaultním nastavení nabíjí baterie Tesly jen na 90 %

Jakub Mokříš

Poslední generace elektromobilů ukazují, jaký pokrok udělal průmysl na poli baterií. A popravdě není zrovna malý.

Kvalitní baterie, které netrpí paměťovým efektem a nemusejí se úplně vybíjet už nejsou zdaleka tak drahé, jako byly. Ale jedna věc nové baterie stále trochu trápí. Pokud se nabíjejí do plna, tedy pokud se využije celá jejich potenciální kapacita, tak se rychleji snižuje jejich životnost.

Lithiovým bateriím je nejlépe, když jsou nabíjeny na hodnoty kolem 50-80 % jejich kapacity. Jejich životnost pak klesá pomaleji. U Tesly ale do hry vstupuje ještě jeden faktor, který vysvětlil Elon Musk na Twitteru jedné zvídavé majitelce Modelu 3.

It’s not a big deal. Charge to 90% to 95% & you’ll be fine. At 100% state of charge, regen braking doesn’t work, because the battery is full, so car is less energy efficient.

— Elon Musk (@elonmusk) April 16, 2019

Ta se potýká s problémem, že dojíždí 80 mil daleko od domova, takže nabíjet její Model 3 na méně než 100 % znamená kompromis, kdy musí obětovat zapnutý Sentry mode a nemůže si dovolit případnou zajížďku o pár mil dál. Musk jí poradil nabíjet na hodnoty mezi 90 – 95 %. Pokud ale nabije na 100 %, nebude jí fungovat rekuperace, protože se získaná energie jednoduše nemá kam uložit. Vůz pak není zdaleka tak efektivní, jak může být.

Pomocí efektivní rekuperace při brzdění se totiž dá získat zpět až 30 % energie, která byla vynaložena na zrychlení. To není zrovna málo.

Zdroj: knowtechie


Komentáře


Nejnovější články