Autonomní řízení, to má být v případě Tesly svatý grál, který „promění“ celou flotilu elektromobilů od Muska ve vozy, které budou svým majitelům dokonce vydělávat a fungovat jako tzv. robotaxi. Mimochodem, jde o jeden z důvodů, proč akcionáři vidí Teslu do budoucna jako velmi silnou společnost a investují do jejích akcií.
Těžko říct, s jakou váhou můžeme brát nejnovější slova Elona Muska, šéfa a vizionáře Tesly. Ten totiž na nejnovější konferenci týkající se umělé inteligence (AI) v Číně uvedl, že jeho automobilka zvládne dosáhnout autonomního řízení koncem letošního roku. Jenže…
Autonomní Tesly už Musk slibuje dlouhé roky. Už mnohokrát řekl, že do konce roku se autonomního řízení dočkáme, ale kde nic, tu nic. Původní slib zněl, že všechna auta této značky, která byla prodána od roku 2016 a dále budou v budoucnu schopna jezdit zcela sama a nabídnou bezpečnější stupeň řízení, než člověk samotný. Vše se mělo řešit u starších aut softwarovou aktualizací.
„Pokud jde o to, kde se Tesla v této fázi nachází, myslím, že jsme velmi blízko k dosažení plného samořízení bez lidského dohledu. To jsou jen spekulace, ale myslím, že dosáhneme plného samořízení, možná toho, čemu byste řekli 4 nebo 5, myslím, že koncem tohoto roku,“ řekl Musk.
Čtěte také: Muskův geniální tah. Na nabíjecí konektor od Tesly přejde prakticky každý
Původní slib byl řekněme obecného rázu, taková vize, za kterou měla automobilka jít a snažit se ji splnit, ačkoliv mnozí experti tvrdili a stále tvrdí, že něco takového prostě není technicky možné. Jeho nejnovější prohlášení už je mnohem více konkrétní, jenže to má dost zásadní zádrhel. Jak uvádí server Electrek, někteří se domnívají, že Musk možná vůbec neví, o čem mluví. Nebo jen pokračuje v tahání ostatních za nos.
Nově totiž Musk slibuje autopilota, který bude schopný „plného samořízení bez lidského dohledu“ a také zmiňuje „úroveň 4 nebo 5“. Jenže staré Tesly mají pouze kamery a nejvyšší stupeň samořízení znamená, že má být vůz schopný jezdit bez zásahu řidiče kdykoliv a kdekoliv.
Problém spočívá v tom, že by to tedy „mělo fungovat“ i na starších silnicích, či za sněžení, kdy si musí čistit senzory a kamery. Takový systém ale staré Tesly po hardwarové stránce nemají. Nejnovější slib od šéfa Tesly tedy spíše než naději přináší další vlnu pochybností. Nebo všem uniká nějaká skrytá genialita, se kterou se Musk teprve vytasí?
Autonomní řízení, to má být v případě Tesly svatý grál, který „promění“ celou flotilu elektromobilů od Muska ve vozy, které budou svým majitelům dokonce vydělávat a fungovat jako tzv. robotaxi. Mimochodem, jde o jeden z důvodů, proč akcionáři vidí Teslu do budoucna jako velmi silnou společnost a investují do jejích akcií.
Těžko říct, s jakou váhou můžeme brát nejnovější slova Elona Muska, šéfa a vizionáře Tesly. Ten totiž na nejnovější konferenci týkající se umělé inteligence (AI) v Číně uvedl, že jeho automobilka zvládne dosáhnout autonomního řízení koncem letošního roku. Jenže…
Autonomní Tesly už Musk slibuje dlouhé roky. Už mnohokrát řekl, že do konce roku se autonomního řízení dočkáme, ale kde nic, tu nic. Původní slib zněl, že všechna auta této značky, která byla prodána od roku 2016 a dále budou v budoucnu schopna jezdit zcela sama a nabídnou bezpečnější stupeň řízení, než člověk samotný. Vše se mělo řešit u starších aut softwarovou aktualizací.
„Pokud jde o to, kde se Tesla v této fázi nachází, myslím, že jsme velmi blízko k dosažení plného samořízení bez lidského dohledu. To jsou jen spekulace, ale myslím, že dosáhneme plného samořízení, možná toho, čemu byste řekli 4 nebo 5, myslím, že koncem tohoto roku,“ řekl Musk.
Čtěte také: Muskův geniální tah. Na nabíjecí konektor od Tesly přejde prakticky každý
Původní slib byl řekněme obecného rázu, taková vize, za kterou měla automobilka jít a snažit se ji splnit, ačkoliv mnozí experti tvrdili a stále tvrdí, že něco takového prostě není technicky možné. Jeho nejnovější prohlášení už je mnohem více konkrétní, jenže to má dost zásadní zádrhel. Jak uvádí server Electrek, někteří se domnívají, že Musk možná vůbec neví, o čem mluví. Nebo jen pokračuje v tahání ostatních za nos.
Nově totiž Musk slibuje autopilota, který bude schopný „plného samořízení bez lidského dohledu“ a také zmiňuje „úroveň 4 nebo 5“. Jenže staré Tesly mají pouze kamery a nejvyšší stupeň samořízení znamená, že má být vůz schopný jezdit bez zásahu řidiče kdykoliv a kdekoliv.
Problém spočívá v tom, že by to tedy „mělo fungovat“ i na starších silnicích, či za sněžení, kdy si musí čistit senzory a kamery. Takový systém ale staré Tesly po hardwarové stránce nemají. Nejnovější slib od šéfa Tesly tedy spíše než naději přináší další vlnu pochybností. Nebo všem uniká nějaká skrytá genialita, se kterou se Musk teprve vytasí?