Nestává se to moc často, ale sem tam si i Tesla vezme velké sousto. Jejím největším soupeřem je v poslední době asi Porsche. To pokořilo Model S na Nürburgringu a teď se potkal Model 3 Performance s ikonickou 911.
TIP: Porsche Taycan je nejlepší elektromobil na světě, tvrdí The Sun
Dva motory a poháněné obě nápravy proti klasice s poháněnou zadní nápravou, 490 koní proti 450 koním, bezestupňový pohon proti devístistupňové převodovce… Tesla má očividně v ruce všechny trumfy. A skutečně, první pokus na 1/4 míle Modelu 3 Performance vyšel a vyhrál.
Před druhým pokusem si ale řidič Porsche 911 zahřál pneumatiky na vyšší teplotu. A to, jak se ukázalo, byl očividně rozhodující faktor, protože Model 3 (test) byl tentokrát až druhý. Třetí pokus pak proběhl se zapnutým Track Mode u Tesly, ale i přesto byl německý sporťák opět o malinko rychlejší.
Zajímavé srovnání představovalo i pružné zrychlení z 80 km/h na 177 km/h (50-110 mil za hodinu). Zde měl navrch Model 3, Porsche ho udolalo až v rychlosti 209 km/h, což rozhodně není špatný výsledek.
Aby se eliminoval vliv neroztočeného turba a aby se nemusela automatická převodovka zdržovat podřazováním při zrychlování, jela v dalším testu 911 na druhý převodový stupeň a rychlostí 48 km/h. Na 177 km/h to opět zvládla rychleji Tesla a Porsche si převzalo vedení až při rychlosti 202 km/h.
Poslední disciplína se zaměřila na brzdění. Zde měl německý vůz výhodu o něco nižší hmotnosti a celkově více sportovního zaměření. Překvapivě to skončilo prakticky stejně a Model 3 prokázal výborné zastavovací schopnosti.
Nestává se to moc často, ale sem tam si i Tesla vezme velké sousto. Jejím největším soupeřem je v poslední době asi Porsche. To pokořilo Model S na Nürburgringu a teď se potkal Model 3 Performance s ikonickou 911.
TIP: Porsche Taycan je nejlepší elektromobil na světě, tvrdí The Sun
Dva motory a poháněné obě nápravy proti klasice s poháněnou zadní nápravou, 490 koní proti 450 koním, bezestupňový pohon proti devístistupňové převodovce… Tesla má očividně v ruce všechny trumfy. A skutečně, první pokus na 1/4 míle Modelu 3 Performance vyšel a vyhrál.
Před druhým pokusem si ale řidič Porsche 911 zahřál pneumatiky na vyšší teplotu. A to, jak se ukázalo, byl očividně rozhodující faktor, protože Model 3 (test) byl tentokrát až druhý. Třetí pokus pak proběhl se zapnutým Track Mode u Tesly, ale i přesto byl německý sporťák opět o malinko rychlejší.
Zajímavé srovnání představovalo i pružné zrychlení z 80 km/h na 177 km/h (50-110 mil za hodinu). Zde měl navrch Model 3, Porsche ho udolalo až v rychlosti 209 km/h, což rozhodně není špatný výsledek.
Aby se eliminoval vliv neroztočeného turba a aby se nemusela automatická převodovka zdržovat podřazováním při zrychlování, jela v dalším testu 911 na druhý převodový stupeň a rychlostí 48 km/h. Na 177 km/h to opět zvládla rychleji Tesla a Porsche si převzalo vedení až při rychlosti 202 km/h.
Poslední disciplína se zaměřila na brzdění. Zde měl německý vůz výhodu o něco nižší hmotnosti a celkově více sportovního zaměření. Překvapivě to skončilo prakticky stejně a Model 3 prokázal výborné zastavovací schopnosti.