V Harachově se dnes konalo Mistrovství ČR 2021 na elektrokolech
Byl to historicky druhý šampionát na kolech s elektrickou výpomocí
Zatím jde o celkem nepopulární disciplínu, o kterou není moc velký zájem
Premiéru měly závody na elektrokolech v rámci Mistrovství ČR v loňském roce, kdy ovšem účast nebyla bůhvíjak slavná. Ale titul se rozděloval v kategorii muži a ženy. V letošním roce už to byla pouze pánská záležitost, a sice soutěž mužů v kategorii Elite (což jsou profesionální bikeři – pozn. redakce) a v kategorii Hobby (tedy pouze hobíci – pozn. redakce).
Z původně nahlášených 19 závodníků a závodnic dorazilo na start letošního mistrovství jen 16 účastníků a na stupních vítězů skončilo 6 z nich, tedy šance umístění na bedně byla opravdu velmi vysoká a závod tak neměl příliš prestiže. Navíc žen se nesešlo ani 5, a tak bylo podle pravidel předem jasné, že se z nich žádná nestane vítězkou v kategorii ženy.
Jak vypadal závod mužů na elektrokolech?
Podle pořadatelů Škoda Auto MČR MTB XCO v Harachově 2021 byla trať podstatně složitější než vloni. „V polovině úvodního kola se na čelo závodu s elektrokoly dostali Jan Nesvadba s Markem Rauchfussem, kteří si vypracovali několika sekundový náskok na zbytek startovního pole. Rauchfuss s Nesvadbou diktovali tempo a po druhém kole měli už minutový náskok na skupinku za nimi, kde byl Michal Swárovský, Ondřej Paur a Michal Kaněra.”popisoval průběh závodu oficiální web Českého svazu cyklistiky.
Video záznam celého závodu
„Ve třetím okruhu se vedoucí dvojice začala trhat a Marek Rauchfuss se ujal vedení s náskokem okolo deseti sekund na Nesvadbu. Toho však během dalšího kola postihly technické problémy s elektrokolem a rázem se vzdálil od vedoucího jezdce na více než minutu. Třetí Michal Kaněra jel společně s Paurem o další minutu zpět.”
Vítězové Mistrovství ČR elektrokol v Harrachově
Mistrovství ČR na elektrokolech 2021 vyhrál Marek Rauchfuss s obřím náskokem, druhou pozici udržel Michal Kaněra a třetí byl Ondřej Paul z kategorie hobby jezdců, který tedy svou kategorii současně vyhrál. Z elite jezdců dojel na třetím místě Michal Swárovský. Z hobby kategorie skončil druhý Nikola Ivanov a třetí Roman Kroček.
„Rozhodně to na elektrokole není závod zadarmo, jak si možná někdo myslí. Člověk si dává pořádně. Dopřejete si sice maximální podporu do kopce, ale jedete i hodně za své, protože musíte myslet i na to, aby vám vydržela baterie. A v technice i sjezdech se to kolo zase chová úplně jinak než klasické, protože je těžší,“ řekl Filip Rydval, vítěz prvního ročníku Mistrovství ČR na elektrokolech.
Disciplína e-bike XC je vypsána pro kategorie Elite a Hobby. Závod elektrokol se řídí přísnými pravidly a všechny modely musí projít technickou kontrolou. Závodníci musí mít klasická elektrokola bez čipů, to znamená, že motor s nominálním výkonem 250 W pomáhá maximálně do rychlosti 25 km/h a podmínkou je i baterie stejné kapacity. Baterie je před startem pořadatelem zapečetěna a celé elektrokolo 60 minut před a 60 minut po závodu zkontrolováno, zda dodržuje veškerá pravidla.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.