Mercedes pro své elektrické modely vyvíjí nové brzdy. Nebudou umístěné tradičně na náboji kola. Místo toho je výrobce schová do útrob elektrického motoru. Tato novinka má mít hned několik výhod. Brzdy budou prakticky bezúdržbové, nebudou do ovzduší rozptylovat brzdný prach a vydrží celou životnost vozu.
Elektromobily mají oproti spalovacím vozidlům velkou výhodu při zpomalování. Elektromotor obrátí svojí polaritu a tím dokáže vůz zpomalit i do úplného zastavení. Nejen že při tomto manévru vůz generuje elektrickou energii, výrazně při tom šetří i standardní brzdový systém a jeho součásti. Výrobci již vědí, že mohou na elektrických modelech používat i brzdy se slabším účinkem.
Continental navrhl systém brzd připomínající předimenzované kotouče z horského kola. Volkswagen se vrací do minulosti a vozy postavené na platformě MEB vybavuje na zadní nápravě bubnovými brzdami. I vůz s více než 300 koňskými silami může tento systém využít, jelikož o většinu brzdného účinku se postarají právě elektromotory a přední kotouče. U vozu tak Volkswagen dokáže ušetřit hned ve výrobním procesu.
Nepředstavujte si novinku Mercedesu jako tradiční kotoučovou brzdu pouze schovanou do pouzdra motoru. Celý princip je vlastně otočený. Zatímco kotouč je uvnitř pouzdra umístěn nehybně, brzdové desky mají kruhový tvar a rotují spolu s motorem, kotouč je navíc chlazený vodou. Pro zpomalení je tradičně brzdová deska přitlačena pístem ke kotouči. V tomto systém vzniká snížené množství brzdového prachu. Ten je navíc uchováván ve speciální přihrádce, kterou není potřeba během životnosti vozu vyprazdňovat.
Vodní chlazení se má navíc postarat o to, aby byl účinek brzd stále vysoký a nepolevoval tak, jak se u dlouhých klesání může běžně stávat. Běžné brzdy potřebují být chlazené vzduchem, i proto není vhodné standardní kola úplně uzavírat neprodyšnými disky a kryty kol. I tímto způsobem může být dále navýšena lepší aerodynamika elektromobilu. Zapouzdřené brzdy nebudou tolik hlučné a nikdy vám nezreznou.
Povedlo se Mercedesu zařídit novou malou automobilovou revoluci?
Mercedes pro své elektrické modely vyvíjí nové brzdy. Nebudou umístěné tradičně na náboji kola. Místo toho je výrobce schová do útrob elektrického motoru. Tato novinka má mít hned několik výhod. Brzdy budou prakticky bezúdržbové, nebudou do ovzduší rozptylovat brzdný prach a vydrží celou životnost vozu.
Elektromobily mají oproti spalovacím vozidlům velkou výhodu při zpomalování. Elektromotor obrátí svojí polaritu a tím dokáže vůz zpomalit i do úplného zastavení. Nejen že při tomto manévru vůz generuje elektrickou energii, výrazně při tom šetří i standardní brzdový systém a jeho součásti. Výrobci již vědí, že mohou na elektrických modelech používat i brzdy se slabším účinkem.
Continental navrhl systém brzd připomínající předimenzované kotouče z horského kola. Volkswagen se vrací do minulosti a vozy postavené na platformě MEB vybavuje na zadní nápravě bubnovými brzdami. I vůz s více než 300 koňskými silami může tento systém využít, jelikož o většinu brzdného účinku se postarají právě elektromotory a přední kotouče. U vozu tak Volkswagen dokáže ušetřit hned ve výrobním procesu.
Nepředstavujte si novinku Mercedesu jako tradiční kotoučovou brzdu pouze schovanou do pouzdra motoru. Celý princip je vlastně otočený. Zatímco kotouč je uvnitř pouzdra umístěn nehybně, brzdové desky mají kruhový tvar a rotují spolu s motorem, kotouč je navíc chlazený vodou. Pro zpomalení je tradičně brzdová deska přitlačena pístem ke kotouči. V tomto systém vzniká snížené množství brzdového prachu. Ten je navíc uchováván ve speciální přihrádce, kterou není potřeba během životnosti vozu vyprazdňovat.
Vodní chlazení se má navíc postarat o to, aby byl účinek brzd stále vysoký a nepolevoval tak, jak se u dlouhých klesání může běžně stávat. Běžné brzdy potřebují být chlazené vzduchem, i proto není vhodné standardní kola úplně uzavírat neprodyšnými disky a kryty kol. I tímto způsobem může být dále navýšena lepší aerodynamika elektromobilu. Zapouzdřené brzdy nebudou tolik hlučné a nikdy vám nezreznou.
Povedlo se Mercedesu zařídit novou malou automobilovou revoluci?