Mercedes vyrobil speciální offroadovou verzi elekrického modelu EQC
- Je to jen koncept, který se ale údajně do sériové výroby zřejmě nikdy nedostane
- Mercedes-Benz EQC 4×4² má stejný výkon jako klasická verze, ale spoustu úprav pro jízdu do nejnáročnějšího terénu
Tak tenhle Mercedes EQC už se nemusí bát ani do těžkého terénu! Německý výrobce upravil současný SUV elektromobil EQC (test), aby zvládal náročnější, offroadový terén. Samozřejmostí je pohon 4×4 a výkon v podobě 300 kW (408 koní) z klasického, běžně prodávaného modelu, který snad ani nebylo potřeba navyšovat.
Co bylo vylepšeno?
Nové EQC 4×4² je ale výrazně vylepšeno v jiných směrech – novinkou jsou například portálové nápravy s terénním odpružením, dále větší kola s pneumatikami, což zvětšuje světlou výšku na 293 mm (o 153 mm více než u sériového EQC a dokonce o 53 mm více než u standardní třídy G). Vůz je oproti svému sourozenci o 200 mm širší.
Mercedes-Benz EQC 4×4² se tedy může bez starostí vydat i do přírody a třeba přebrodit nějaký ten potok s hloubkou až 40 cm. Nájezdové úhly jsou 31,8 a 33 stupňů vzadu, což znamená nárůst o 11,2, respektive 13 stupňů. Je škoda, že něco takového Mercedes ukazuje jen na papíře a nebude také prodávat, ať už jako zcela nový model nebo alespoň jako možnou dodatečnou úpravu běžně prodávaného vozu.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.