Těsně před Frankfurtským autosalonem IAA představil Mercedes dva nové SUV modely s plug-in pohonem. Jedná se o modely GLC 300 e, který prošel jen mírným přepracováním a GLE 350 de, který má výrazně větší kapacitu baterie a větší elektrický dojezd.
U modelu Mercedes GLE 350 de 4MATIC se očekává, že dosáhne elektrického dojezdu přes 100 kilometrů na NEDC a 90–99 km na WLTP a to díky své baterii, jejíž kapacita je zvýšená na 31,2 kilowatthodin. Dle dostupných zdrojů by se mělo SUV díky nabíjecí zásuvce CCS dobít na 80% za 20 minut a na 100% za 30 minut. Maximální rychlost vozu se v režimu elektrické jízdy zvyšuje na 160 kilometrů za hodinu, tudíž by měl být „zážitek z řízení elektriky“ ještě intenzivnější.
Označení modelu „de“ zde není jen tak pro srandu králíkům, ve skutečnosti to znamená, že GLE používá dieselový spalovací motor. Jednotka 1,95 litru produkuje 143 kilowattů, elektrický motor 100 kilowattů. Podle společnosti Daimler je výkon systému 235 kilowattů a maximální točivý moment je 700 Newton metrů. GLE může získat energii ze všech čtyř kol s maximálním rekuperačním točivým momentem 1 800 Newtonů. Podle Daimlera je to dostačující pro to, aby GLE obdržel „One Pedal Feeling“ typický pro elektrické auto jako PHEV.
Mohlo by se zdát, že baterie sebere modelu označení SUV, ovšem to není pravda. Baterie nemá téměř žádný vliv na kufr vozu, který má maximální objem 1 915 litrů. GLE může také táhnout až 3 500 kilogramů těžký náklad v podobě přívěsu.
Model GLC 300 e byl také přepracován, i když nová baterie nabízí pouze kapacitu 13,5 kilowatthodin, což znamená menší elektrický dojezd, tak je jeho dojezd dle NEDC až 49 kilometrů, podle WLTP to činí 39 až 43 kilometrů. V GLC-PHEV pracuje elektrický pohon společně s dvoulitrovým benzinovým motorem. I když výkon systému 235 kilowattů odpovídá výkonu systému GLE 350 de, výkon se dělí jinak: benzínový motor produkuje 155 kilowattů, elektrický motor 90 kilowattů. Maximální elektrická rychlost je 130 kilometrů za hodinu. Ceny obou modelů byly zatím zatajeny.
Zdroj: electrive.com
Těsně před Frankfurtským autosalonem IAA představil Mercedes dva nové SUV modely s plug-in pohonem. Jedná se o modely GLC 300 e, který prošel jen mírným přepracováním a GLE 350 de, který má výrazně větší kapacitu baterie a větší elektrický dojezd.
U modelu Mercedes GLE 350 de 4MATIC se očekává, že dosáhne elektrického dojezdu přes 100 kilometrů na NEDC a 90–99 km na WLTP a to díky své baterii, jejíž kapacita je zvýšená na 31,2 kilowatthodin. Dle dostupných zdrojů by se mělo SUV díky nabíjecí zásuvce CCS dobít na 80% za 20 minut a na 100% za 30 minut. Maximální rychlost vozu se v režimu elektrické jízdy zvyšuje na 160 kilometrů za hodinu, tudíž by měl být „zážitek z řízení elektriky“ ještě intenzivnější.
Označení modelu „de“ zde není jen tak pro srandu králíkům, ve skutečnosti to znamená, že GLE používá dieselový spalovací motor. Jednotka 1,95 litru produkuje 143 kilowattů, elektrický motor 100 kilowattů. Podle společnosti Daimler je výkon systému 235 kilowattů a maximální točivý moment je 700 Newton metrů. GLE může získat energii ze všech čtyř kol s maximálním rekuperačním točivým momentem 1 800 Newtonů. Podle Daimlera je to dostačující pro to, aby GLE obdržel „One Pedal Feeling“ typický pro elektrické auto jako PHEV.
Mohlo by se zdát, že baterie sebere modelu označení SUV, ovšem to není pravda. Baterie nemá téměř žádný vliv na kufr vozu, který má maximální objem 1 915 litrů. GLE může také táhnout až 3 500 kilogramů těžký náklad v podobě přívěsu.
Model GLC 300 e byl také přepracován, i když nová baterie nabízí pouze kapacitu 13,5 kilowatthodin, což znamená menší elektrický dojezd, tak je jeho dojezd dle NEDC až 49 kilometrů, podle WLTP to činí 39 až 43 kilometrů. V GLC-PHEV pracuje elektrický pohon společně s dvoulitrovým benzinovým motorem. I když výkon systému 235 kilowattů odpovídá výkonu systému GLE 350 de, výkon se dělí jinak: benzínový motor produkuje 155 kilowattů, elektrický motor 90 kilowattů. Maximální elektrická rychlost je 130 kilometrů za hodinu. Ceny obou modelů byly zatím zatajeny.
Zdroj: electrive.com