Šéf Merdecesu předvedl s nepředstaveným elektromobilem tankovou otočku
- Mercedes předvedl terénní funkce chystaného modelu EQG
- Ten je plně elektrickou verzí ikonického G-Glass
- Na trh by se měl dostat v příštím roce

Přestože Mercedes G-Class nikdy neoplýval ladnými křivkami a připomíná spíš krabici na kolech, stalo se toto SUV doslova legendou. Toho si je stuttgartská automobilka plně vědoma a intenzivně pracuje na modelu EQG, který je jeho plně elektrickou inkarnací. Generální ředitel společnosti Ola Källenius nám nyní ukázal na videu s prototypem EQG pár pěkných terénních triků, všem fanouškům G-Class ukázaly, že ani v elektrice nepřijde o svou duši.
Mercedes EQG dostane dvě klíčové funkce do terénu
Video je sice jen o málo víc než upoutávka a mnoho nových informací o specifikacích modelu EQG nepřináší, ale to hlavní jsem se přece jen dozvěděli. Zaprvé, Mercedes EQG bude mít stejně jako G-Class funkci G-Turn. Ta umožňuje řidiči provést 360stupňovou otočku podobně jako to umí pásová vozidla.
Mercedes však nebude první, kdo podobnou funkci nabídne v elektromobilu. Předběhla ho čínská automobilka BYD, se svým SUV Yangwang U8, ale přece Mercedes má s touto funkcí desetiletí zkušeností. Americký Rivian pak svůj záměr přidat tankovou otočku do svého elektromobilu letos v květnu zrušil. Šéf automobilky argumentoval tím, že podobné manévry poškozují přírodu.
Čtěte také: Zaměstnanci Mercedesu přechází na elektromobily. A ne, není to povinně
Jak funguje tanková otočka u elektrického Mercedesu?
Källenius na videu aktivuje funkci G-Turn stiskem tlačítka a poté už stačí jen zmáčknout levé pádlo na volantu a auto poslušné provede otočku o 360 stupňů. Pak říká, že na středové konzole je další tlačítko, které – po stisknutí – může auto v terénu pošťouchnout. To pomůže řidiči snáze překonat terénní překážky, aniž by se musel potýkat s řízením.
To je vše, co jsme se tentokrát od EQG dozvěděli nového. Podle předchozích informací by měl být Mercedes EQG unikátní i v jiném ohledu. Jako první má nabídnout baterii s revoluční technologií, která využívá anody na bázi křemíku. Ty německé automobilce dodá kalifornská společnost Sila Nanotechnologies. Vývoj titano-křemíkové baterie trvá již mnoho let a Mercedes má být prvním výrobcem, který je nasadí do komerčně vyráběných vozidel.
Kdy proběhne oficiální představení?
Pokud jde o uvedení EQG na trh, stále nevíme, kdy k tomu dojde. Koncept EQG představil Mercedes už v roce 2021 a bylo oznámeno, že by se mohl začít vyrábět v Rakousku na začátku roku 2024. To, ale nebylo zatím potvrzeno a Mercedes ani dosud neoznámil oficiální datum uvedení na trh. Německá automobilka však také pracuje na menší elektrické verzi G-Class, kterou generální ředitel automobilky označil jako „malé G“. Ta by měla debutovat v roce 2026.
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.