Mercedes EQC bude mít nově v základní výbavě 11kW palubní nabíječku
- Nový Mercedes EQC se bude prodávat rovnou s 11kW palubní nabíječkou
- Díky tomu dojde ke zkrácení doby nabíjení přes wallbox o 3,5 hodiny
- Dosud byla třífázová 11kW nabíječka pouze za příplatek

Německý výrobce SUV elektromobilu Mercedes EQC (test) se rozhodl, že bude svým zákazníkům o něco méně komplikovat jejich životy a rovnou v základu nově přibalí, resp. již ve výrobě osadí každý nový vůz rovnou s výkonnější 11kW palubní nabíječkou, místo dosavadní s výkonem max. 7,4 kW.
Díky tomu dojde ke zrychlení nabíjení elektromobilu z dosavadních 11 hodin na 7,5 hodiny při dobíjení z 10 na 100 % kapacity baterie. Dosud byla výkonnější palubní nabíječka u Mercedesu pouze za příplatek a bylo potřeba mít výbavu předem nakonfigurovanou, protože jde o technické řešení vyžadující konkrétní hardware přímo v autě.
Čtěte také: Akcionář označil Mercedes EQC za „příliš opožděný, drahý a nudný“
Mercedes EQC a jeho výbava
Mercedes EQC disponuje battery-packem s kapacitou 80 kWh, díky čemuž má dojezd až 417 km dle normy WLTP. Plně elektrický pohon se může pochlubit výkonem 300 kW s okamžitým točivým momentem 760 Nm. Jde o dvojici elektromotorů zajišťující pohon všech kol, což vystřelí tento elektromobil z nuly na stovku za 5,1 sekund. Maximálka je 180 km/h. Na rychlonabíječkách lze elektromobil dobít z 10 na 80 % za zhruba 40 minut.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.