Německá automobilka nám hned na začátku roku 2021 udělala radost a představila nový elektromobil Mercedes-Benz EQA. Sympaticky vyhlížející kompaktní SUV staví svůj úspěch na stejné platformě jako jeho spalovací bráška GLA. Což jinými slovy znamená, že Daimler opět nepřichází s dedikovanou platformou čistě pro auta na baterky. Do jaké míry je to škoda a jaké jsou díky tomu kompromisy?
Architektura, na které staví elektromobil Mercedes-Benz EQA nese název MFA2. Pokud jste už o této platformě něco slyšeli, tak víte, že patří již zmíněnému spalováku GLA. To ve výsledku znamená, že spousta částí novinky je sdílená a pouze pozměněna, aby se přiblížili lepším výsledkům dojezdu. Aerodynamika byla asi největší obavou, proto je model EQA o 6 centimetrů delší než GLA a zároveň o kapánek vyšší. Díky změnám tak koeficient odporu vzduchu činí 0,28, což ovšem oproti 0,32 u GLA není žádná výrazná změna. A to je první kompromis ve vývoji.
Druhý kompromis se musel učinit hned ze startu, kdy nacpali velkou baterii do podlahy elektromobilu. V případě základního modelu EQA 250 jde o baterku o kapacitě 79 kWh, resp. využitelných je 66,5 kWh. V praxi vypadá tedy kompromis tak, že auto na baterky přišlo o citelně velký kus zavazadlového prostoru. Zatímco GLA nabídne objem kufru 435 litrů, elektrický model EQA pouze 340 litrů.
Poslední značnou nevýhodou platformy MFA2 je fakt, že Mercedes-Benz EQA nenabízí přední kufr jako jiné elektromobily. Architektura totiž nepočítala s tím, že přijde verze s pohonem všem kol. Ta má dorazit až v závěsu za základním modelem později v roce 2021.
Kdy si myslíte, že přijde na trh čistě elektrická platforma Mercedesu? Podělte se s námi o názor v diskuzi pod článkem!
Německá automobilka nám hned na začátku roku 2021 udělala radost a představila nový elektromobil Mercedes-Benz EQA. Sympaticky vyhlížející kompaktní SUV staví svůj úspěch na stejné platformě jako jeho spalovací bráška GLA. Což jinými slovy znamená, že Daimler opět nepřichází s dedikovanou platformou čistě pro auta na baterky. Do jaké míry je to škoda a jaké jsou díky tomu kompromisy?
Architektura, na které staví elektromobil Mercedes-Benz EQA nese název MFA2. Pokud jste už o této platformě něco slyšeli, tak víte, že patří již zmíněnému spalováku GLA. To ve výsledku znamená, že spousta částí novinky je sdílená a pouze pozměněna, aby se přiblížili lepším výsledkům dojezdu. Aerodynamika byla asi největší obavou, proto je model EQA o 6 centimetrů delší než GLA a zároveň o kapánek vyšší. Díky změnám tak koeficient odporu vzduchu činí 0,28, což ovšem oproti 0,32 u GLA není žádná výrazná změna. A to je první kompromis ve vývoji.
Druhý kompromis se musel učinit hned ze startu, kdy nacpali velkou baterii do podlahy elektromobilu. V případě základního modelu EQA 250 jde o baterku o kapacitě 79 kWh, resp. využitelných je 66,5 kWh. V praxi vypadá tedy kompromis tak, že auto na baterky přišlo o citelně velký kus zavazadlového prostoru. Zatímco GLA nabídne objem kufru 435 litrů, elektrický model EQA pouze 340 litrů.
Poslední značnou nevýhodou platformy MFA2 je fakt, že Mercedes-Benz EQA nenabízí přední kufr jako jiné elektromobily. Architektura totiž nepočítala s tím, že přijde verze s pohonem všem kol. Ta má dorazit až v závěsu za základním modelem později v roce 2021.
Kdy si myslíte, že přijde na trh čistě elektrická platforma Mercedesu? Podělte se s námi o názor v diskuzi pod článkem!