Mercedes EQA není čistokrevný elektromobil, na jaké platformě je postavený?

  • Mercedes EQA není čistokrevný elektromobil, platformu sdílí s modelem GLA
  • Díky tomu vznikají na voze kompromisy jako menší zavazadlový prostor
  • Přední kufr také nehledejte, dokonce ani u verze s jedním elektromotorem
Mercedes-Benz EQA

Elektromobil Mercedes-Benz EQA

Německá automobilka nám hned na začátku roku 2021 udělala radost a představila nový elektromobil Mercedes-Benz EQA. Sympaticky vyhlížející kompaktní SUV staví svůj úspěch na stejné platformě jako jeho spalovací bráška GLA. Což jinými slovy znamená, že Daimler opět nepřichází s dedikovanou platformou čistě pro auta na baterky. Do jaké míry je to škoda a jaké jsou díky tomu kompromisy?

Stará platforma, nový elektromobil

Architektura, na které staví elektromobil Mercedes-Benz EQA nese název MFA2. Pokud jste už o této platformě něco slyšeli, tak víte, že patří již zmíněnému spalováku GLA. To ve výsledku znamená, že spousta částí novinky je sdílená a pouze pozměněna, aby se přiblížili lepším výsledkům dojezdu. Aerodynamika byla asi největší obavou, proto je model EQA o 6 centimetrů delší než GLA a zároveň o kapánek vyšší. Díky změnám tak koeficient odporu vzduchu činí 0,28, což ovšem oproti 0,32 u GLA není žádná výrazná změna. A to je první kompromis ve vývoji.

Rozměry vozu Mercedes-Benz EQA

Rozměry vozu Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz EQA má menší zavazadlový prostor

Druhý kompromis se musel učinit hned ze startu, kdy nacpali velkou baterii do podlahy elektromobilu. V případě základního modelu EQA 250 jde o baterku o kapacitě 79 kWh, resp. využitelných je 66,5 kWh. V praxi vypadá tedy kompromis tak, že auto na baterky přišlo o citelně velký kus zavazadlového prostoru. Zatímco GLA nabídne objem kufru 435 litrů, elektrický model EQA pouze 340 litrů.

Poslední značnou nevýhodou platformy MFA2 je fakt, že Mercedes-Benz EQA nenabízí přední kufr jako jiné elektromobily. Architektura totiž nepočítala s tím, že přijde verze s pohonem všem kol. Ta má dorazit až v závěsu za základním modelem později v roce 2021.

Pohon všech kol elektrické novinky EQA

Pohon všech kol elektrické novinky EQA

Kdy si myslíte, že přijde na trh čistě elektrická platforma Mercedesu? Podělte se s námi o názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mercedes EQA není čistokrevný elektromobil, na jaké platformě je postavený?

  • Mercedes EQA není čistokrevný elektromobil, platformu sdílí s modelem GLA
  • Díky tomu vznikají na voze kompromisy jako menší zavazadlový prostor
  • Přední kufr také nehledejte, dokonce ani u verze s jedním elektromotorem
Mercedes-Benz EQA

Elektromobil Mercedes-Benz EQA

Německá automobilka nám hned na začátku roku 2021 udělala radost a představila nový elektromobil Mercedes-Benz EQA. Sympaticky vyhlížející kompaktní SUV staví svůj úspěch na stejné platformě jako jeho spalovací bráška GLA. Což jinými slovy znamená, že Daimler opět nepřichází s dedikovanou platformou čistě pro auta na baterky. Do jaké míry je to škoda a jaké jsou díky tomu kompromisy?

Stará platforma, nový elektromobil

Architektura, na které staví elektromobil Mercedes-Benz EQA nese název MFA2. Pokud jste už o této platformě něco slyšeli, tak víte, že patří již zmíněnému spalováku GLA. To ve výsledku znamená, že spousta částí novinky je sdílená a pouze pozměněna, aby se přiblížili lepším výsledkům dojezdu. Aerodynamika byla asi největší obavou, proto je model EQA o 6 centimetrů delší než GLA a zároveň o kapánek vyšší. Díky změnám tak koeficient odporu vzduchu činí 0,28, což ovšem oproti 0,32 u GLA není žádná výrazná změna. A to je první kompromis ve vývoji.

Rozměry vozu Mercedes-Benz EQA

Rozměry vozu Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz EQA má menší zavazadlový prostor

Druhý kompromis se musel učinit hned ze startu, kdy nacpali velkou baterii do podlahy elektromobilu. V případě základního modelu EQA 250 jde o baterku o kapacitě 79 kWh, resp. využitelných je 66,5 kWh. V praxi vypadá tedy kompromis tak, že auto na baterky přišlo o citelně velký kus zavazadlového prostoru. Zatímco GLA nabídne objem kufru 435 litrů, elektrický model EQA pouze 340 litrů.

Poslední značnou nevýhodou platformy MFA2 je fakt, že Mercedes-Benz EQA nenabízí přední kufr jako jiné elektromobily. Architektura totiž nepočítala s tím, že přijde verze s pohonem všem kol. Ta má dorazit až v závěsu za základním modelem později v roce 2021.

Pohon všech kol elektrické novinky EQA

Pohon všech kol elektrické novinky EQA

Kdy si myslíte, že přijde na trh čistě elektrická platforma Mercedesu? Podělte se s námi o názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."