Mercedes chystá konkurenta pro Model Y. Připravil si celou novou platformu

  • Mercedes CLA bude vyšší a půjde proti populární Tesle
  • Nová platforma s 800V architekturou bude schopná pojmout i spalovák
  • Modelové označení se již obejde bez předpony EQ
Koncept Mercedes-Benz CLA EV

Koncept Mercedes-Benz CLA EV

Čtyř dvéřové kupé od Mercedesu čeká příští rok velký technologický skok. Model CLA se přesune na novou firemní platformu, dostane 800V palubní architekturu a především nového konkurenta. Mercedes chce s elektrickou novinkou zbrojit proti populární Tesle Modelu Y.

Nová platforma od Mercedesu

Automobilka si již stanovila i datum zahájení výroby. V německém Rastattu by se mělo elektrické CLA začít vyrábět v říjnu příštího roku. K zákazníkům pak pravděpodobně dorazí v první polovině roku 2026. Náznak vzhledu i výbavy chystaného vozu Mercedes poprvé představil v září 2023. Model bude prvním zástupcem nové elektrické platformy MMA. Nehledejte v názvu žádné pěstní souboje, jde o podvozek Mercedes Modular Architecture. Zajímavostí je, že i když bude platforma vyvíjené se záměrem optimalizace pro elektrické vozy, bude připravena přijmout i spalovací agregáty.

Elektromotor má být zaměřený především na efektivitu. Podle teorií a testů by se měl vůz pohybovat v provozu za 12 kWh na sto kilometrů a podle evropských metrik ujet na jedno nabití 750 kilometrů. 800V architektura počítá s umístěním baterií dvojího typu složení. Základ budou tvořit LFP baterie, volitelnou vyšší třídu pak baterie s křemíkovou anodou a vysokou energetickou hustotou. Nabíjecí výkon se má pohybovat kolem 250 kW. Nová platforma konečně nabídne možnost obousměrného nabíjení a standardů V2H a V2G.

Koncept Mercedes-Benz CLA EV

Koncept Mercedes-Benz CLA EV


Čtěte také: Mercedes svolává elektromobily. Byl u nich objeven nebezpečný problém


Odpočívej v pokoji, EQ! Novinka si zachová tradičnější označení

Objevily se spekulace, zda novinka nemá nahradit vcelku mladý dvouletý model EQB. Tuto informaci nelze ani vyvrátit ani potvrdit. Mercedes nicméně své původní označování EQ již opustil a kupé by se mělo na trhu objevit pod názvem CLA SUV. Přímo EQB by tedy nahradit nemělo. Pokud je navíc záměrem postavit vůz proti Tesle, nebude se model chtít profilovat jako hranatější SUV a skutečně si ponechá tvary zvýšeného kupé. Nové postavení by z něj mělo udělat ještě žádanější kousek než byl doposud.

Spekulací tak zůstává, jakou cenovou politiku Mercedes vůči Tesle zaujme. Upřesněné nejsou ani rozměry novinky. Platforma sice dává drobnou představu o potenciálním výkonu, jelikož jde ale o prvního exempláře, nelze potenciální jízdní projevy s ničím dosavadním porovnávat. Model Y se s délkou 4,75 metru řadí mezi delší SUV kupé. Současné CLA je vozidlo s nižší světlou výškou o délce 4,63 metru. Nafoukne Mercedes novinku tak, aby co nejvíce korespondovala s rozměry Tesly?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mercedes chystá konkurenta pro Model Y. Připravil si celou novou platformu

  • Mercedes CLA bude vyšší a půjde proti populární Tesle
  • Nová platforma s 800V architekturou bude schopná pojmout i spalovák
  • Modelové označení se již obejde bez předpony EQ
Koncept Mercedes-Benz CLA EV

Koncept Mercedes-Benz CLA EV

Čtyř dvéřové kupé od Mercedesu čeká příští rok velký technologický skok. Model CLA se přesune na novou firemní platformu, dostane 800V palubní architekturu a především nového konkurenta. Mercedes chce s elektrickou novinkou zbrojit proti populární Tesle Modelu Y.

Nová platforma od Mercedesu

Automobilka si již stanovila i datum zahájení výroby. V německém Rastattu by se mělo elektrické CLA začít vyrábět v říjnu příštího roku. K zákazníkům pak pravděpodobně dorazí v první polovině roku 2026. Náznak vzhledu i výbavy chystaného vozu Mercedes poprvé představil v září 2023. Model bude prvním zástupcem nové elektrické platformy MMA. Nehledejte v názvu žádné pěstní souboje, jde o podvozek Mercedes Modular Architecture. Zajímavostí je, že i když bude platforma vyvíjené se záměrem optimalizace pro elektrické vozy, bude připravena přijmout i spalovací agregáty.

Elektromotor má být zaměřený především na efektivitu. Podle teorií a testů by se měl vůz pohybovat v provozu za 12 kWh na sto kilometrů a podle evropských metrik ujet na jedno nabití 750 kilometrů. 800V architektura počítá s umístěním baterií dvojího typu složení. Základ budou tvořit LFP baterie, volitelnou vyšší třídu pak baterie s křemíkovou anodou a vysokou energetickou hustotou. Nabíjecí výkon se má pohybovat kolem 250 kW. Nová platforma konečně nabídne možnost obousměrného nabíjení a standardů V2H a V2G.

Koncept Mercedes-Benz CLA EV

Koncept Mercedes-Benz CLA EV


Čtěte také: Mercedes svolává elektromobily. Byl u nich objeven nebezpečný problém


Odpočívej v pokoji, EQ! Novinka si zachová tradičnější označení

Objevily se spekulace, zda novinka nemá nahradit vcelku mladý dvouletý model EQB. Tuto informaci nelze ani vyvrátit ani potvrdit. Mercedes nicméně své původní označování EQ již opustil a kupé by se mělo na trhu objevit pod názvem CLA SUV. Přímo EQB by tedy nahradit nemělo. Pokud je navíc záměrem postavit vůz proti Tesle, nebude se model chtít profilovat jako hranatější SUV a skutečně si ponechá tvary zvýšeného kupé. Nové postavení by z něj mělo udělat ještě žádanější kousek než byl doposud.

Spekulací tak zůstává, jakou cenovou politiku Mercedes vůči Tesle zaujme. Upřesněné nejsou ani rozměry novinky. Platforma sice dává drobnou představu o potenciálním výkonu, jelikož jde ale o prvního exempláře, nelze potenciální jízdní projevy s ničím dosavadním porovnávat. Model Y se s délkou 4,75 metru řadí mezi delší SUV kupé. Současné CLA je vozidlo s nižší světlou výškou o délce 4,63 metru. Nafoukne Mercedes novinku tak, aby co nejvíce korespondovala s rozměry Tesly?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."