Prémiová značka skupiny Stellantis, firma Maserati, naráží na své cestě k čisté elektromobilitě na řadu překážek. Jak nyní uvádí server Automotive News, bohužel došlo k zastavení vývoje velkého sedanu Maserati Quattroporte Folgore s plně elektrickým pohonem. Co se stalo?
Oficiální vysvětlení hovoří o obavách značky Maserati z výkonu nového vozu. Otázkou ale je, zda v pozadí nejsou jiné znepokojivé faktory. Přesněji řečeno, zdroje v italských médiích naznačují, že Stellantis v současné době pracuje na obchodních podmínkách pro svou vlajkovou elektrickou loď. V rámci opatření týkajících se snížení nákladů automobilka údajně požádala své dodavatele, aby snížili o 6 % ceny dílů, i když podobný požadavek vznesla i v roce 2023.
Rozhodnutí tak představuje již třetí zpoždění nabídky elektromobilů značky Maserati po odloženém uvedení bateriových verzí kupé GranTurismo a středně velkého SUV Grecale. To bylo na trzích očekáváno již v minulém roce a jeho vydání je v současnosti naplánováno na konec letošního roku. Ve vývoji je také verze GranCabrio s nulovými emisemi s jehož uvedením se počítá ještě v letošním roce.
Čtěte také: Těšíte se na elektrické Maserati? Podívejte se na nové, dechberoucí video přímo od automobilky
Další část plánu plné elektrifikace značky Maserati do roku 2030 zahrnuje model Levante. Plně elektrickou verzi by mělo SUV dostat v polovině dekády, kdy doplní úvodní řadu elektromobilů značky. Podle dostupných informací se očekává, že Levante Folgore bude poháněno výkonově slabší verzí třímotorového pohonu, který využívá GranTurismo Folgore.
Zpoždění vývoje se projeví dočasným propuštěním 1 000 pracovníků Maserati v továrně Mirafiori v italském Turíně od 12. února do 3. března. Zdejší závod vyrábí nejenom Maserati Quattroporte, ale také další modely, například SUV Levante a kupé GranTurismo.
Prémiová značka skupiny Stellantis, firma Maserati, naráží na své cestě k čisté elektromobilitě na řadu překážek. Jak nyní uvádí server Automotive News, bohužel došlo k zastavení vývoje velkého sedanu Maserati Quattroporte Folgore s plně elektrickým pohonem. Co se stalo?
Oficiální vysvětlení hovoří o obavách značky Maserati z výkonu nového vozu. Otázkou ale je, zda v pozadí nejsou jiné znepokojivé faktory. Přesněji řečeno, zdroje v italských médiích naznačují, že Stellantis v současné době pracuje na obchodních podmínkách pro svou vlajkovou elektrickou loď. V rámci opatření týkajících se snížení nákladů automobilka údajně požádala své dodavatele, aby snížili o 6 % ceny dílů, i když podobný požadavek vznesla i v roce 2023.
Rozhodnutí tak představuje již třetí zpoždění nabídky elektromobilů značky Maserati po odloženém uvedení bateriových verzí kupé GranTurismo a středně velkého SUV Grecale. To bylo na trzích očekáváno již v minulém roce a jeho vydání je v současnosti naplánováno na konec letošního roku. Ve vývoji je také verze GranCabrio s nulovými emisemi s jehož uvedením se počítá ještě v letošním roce.
Čtěte také: Těšíte se na elektrické Maserati? Podívejte se na nové, dechberoucí video přímo od automobilky
Další část plánu plné elektrifikace značky Maserati do roku 2030 zahrnuje model Levante. Plně elektrickou verzi by mělo SUV dostat v polovině dekády, kdy doplní úvodní řadu elektromobilů značky. Podle dostupných informací se očekává, že Levante Folgore bude poháněno výkonově slabší verzí třímotorového pohonu, který využívá GranTurismo Folgore.
Zpoždění vývoje se projeví dočasným propuštěním 1 000 pracovníků Maserati v továrně Mirafiori v italském Turíně od 12. února do 3. března. Zdejší závod vyrábí nejenom Maserati Quattroporte, ale také další modely, například SUV Levante a kupé GranTurismo.