Elon Musk oznámil, že majitelé Tesly si budou moci zvolit zvuk pro klakson a pro umělé “ohlučení” vozu. V nabídce pro klakson má být například zvuk prdů, anebo kozí mečení.
To, že nové Tesly mají v podvozku zabudované reproduktory pro ohlučení vozu při jízdě, je fakt. Stalo se tak v důsledku vydání nového zákona, který přikazuje elektromobilům umělé ohlučení, aby auta nebyla nebezpečná. Toto téma je jedno z více kontroverzních. Někteří si tichost elektromobilů jen pochvalují, ale jiní ji zase kritizují. Prý jsou tak elektromobily nebezpečné svému okolí. Evropská unie na to zareagovala vydáním nové legislativy, která nařizuje, že se elektromobily musí vyrábět s umělým ozvučením, aby se tak předcházelo některým incidentům například s méně pozornými chodci.
Elon Musk na Twitteru oznámil, že si majitelé budou moci vybrat zvuk klaksonu a zvuk jízdy své vlastní Tesly.
„Brzy do Tesel dorazí možnost přizpůsobení si klaksonu a zvuku jízdy (kokosy budou samozřejmě součástí.)“
Customized horn & movement sounds (coconuts being one, of course) coming to Teslas soon
— Elon Musk (@elonmusk) October 6, 2019
Muskova zmínka o kokosech se jeví jako reference na „Monty Python a Svatý Grál,“ což je jedna z oblíbených komedií Elona Muska. Král Artuš, hlavní hrdina ve filmu, cestuje napříč Británií, aby našel Svatý Grál. Během představení postavy mohl být Artuš spatřen, jak cválá na imaginárním koni, zatímco jeho panoš Patsy ho věrně následoval a zároveň simuloval zvuky koňských kopyt a to právě dvěma skořápkami kokosu. Podívejte se na onu scénu sami:
Co se týče přizpůsobení zvuků, tak Elon zatím prozradil, že bude ze začátku k dispozici zvuk kokosů, zvuk větrů, anebo například kozí zvuk. Další zvuky zatím nebyly prozrazeny, ale majitelé Tesly ze Silicon Valley požádali o zvuky džungle a deštného pralesa. Elon Musk také řekl, že společnost prozkoumá možnost přidání uživatelských zvuků, což by znamenalo, že by si majitelé mohli nastavit naprosto jakýkoli zvuk by chtěli. Přidání umělého ozvučení elektromobilů by mělo zachránit až 2 400 lidí před zraněním a ušetřit 250 až 320 milionů dolarů za poškození vozidel při nehodách.
Umělé ozvučení vozidel se dočkalo od řidičů jak kladné, tak i záporné odezvy, ale je evidentní, že z dlouhodobějšího hlediska je přidání umělého hluku bezpečnější volbou pro chodce pohybující se v okolí vašeho pohybujícího se vozu. Při prvním pohledu na umělé ozvučení u Tesly jde vidět, že si společnost přisvojila Růžový šum jako zvuk při jízdě vpřed a při couvání auto vydává zajímavý scifi zvuk podobný zvuku Ghostu ze hry Halo. Poslechněte si, jak zní ozvučená Tesla oproti Tesle bez PWS (Pedestrian Warning System), což v překladu znamená varovný systém pro chodce.
Rozhodnutí Tesly přidat do svých aut umělé ozvučení přišlo v reakci na zákon o bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) z roku 2010, který vychází ze studie, jež proběhla o rok dříve (2009). Studie poukazovala na problematiku tichosti elektromobilů v silničním provozu. Nevidomí lidé byli ve větším ohrožení elektromobily, protože kvůli jejich tiché jízdě je nemohli zaznamenat na větší vzdálenosti.
Elektromobily při pomalejší jízdě nevydávají téměř žádný hluk, protože nemají motory, převodovky, anebo výfuky, které vydávají zvuk. Zákon schválený NHTSA říká, že všechny elektrické automobily musí být vybaveny umělým ozvučením, které bude vydávat hluk, pokud se bude auto pohybovat rychlostí 0-19 mílí za hodinu. Všechny automobily využívající jen baterie budou muset toto umělé ozvučení obsahovat a to do 1.9.2020.
Zdroj: teslarati.com
Elon Musk oznámil, že majitelé Tesly si budou moci zvolit zvuk pro klakson a pro umělé “ohlučení” vozu. V nabídce pro klakson má být například zvuk prdů, anebo kozí mečení.
To, že nové Tesly mají v podvozku zabudované reproduktory pro ohlučení vozu při jízdě, je fakt. Stalo se tak v důsledku vydání nového zákona, který přikazuje elektromobilům umělé ohlučení, aby auta nebyla nebezpečná. Toto téma je jedno z více kontroverzních. Někteří si tichost elektromobilů jen pochvalují, ale jiní ji zase kritizují. Prý jsou tak elektromobily nebezpečné svému okolí. Evropská unie na to zareagovala vydáním nové legislativy, která nařizuje, že se elektromobily musí vyrábět s umělým ozvučením, aby se tak předcházelo některým incidentům například s méně pozornými chodci.
Elon Musk na Twitteru oznámil, že si majitelé budou moci vybrat zvuk klaksonu a zvuk jízdy své vlastní Tesly.
„Brzy do Tesel dorazí možnost přizpůsobení si klaksonu a zvuku jízdy (kokosy budou samozřejmě součástí.)“
Customized horn & movement sounds (coconuts being one, of course) coming to Teslas soon
— Elon Musk (@elonmusk) October 6, 2019
Muskova zmínka o kokosech se jeví jako reference na „Monty Python a Svatý Grál,“ což je jedna z oblíbených komedií Elona Muska. Král Artuš, hlavní hrdina ve filmu, cestuje napříč Británií, aby našel Svatý Grál. Během představení postavy mohl být Artuš spatřen, jak cválá na imaginárním koni, zatímco jeho panoš Patsy ho věrně následoval a zároveň simuloval zvuky koňských kopyt a to právě dvěma skořápkami kokosu. Podívejte se na onu scénu sami:
Co se týče přizpůsobení zvuků, tak Elon zatím prozradil, že bude ze začátku k dispozici zvuk kokosů, zvuk větrů, anebo například kozí zvuk. Další zvuky zatím nebyly prozrazeny, ale majitelé Tesly ze Silicon Valley požádali o zvuky džungle a deštného pralesa. Elon Musk také řekl, že společnost prozkoumá možnost přidání uživatelských zvuků, což by znamenalo, že by si majitelé mohli nastavit naprosto jakýkoli zvuk by chtěli. Přidání umělého ozvučení elektromobilů by mělo zachránit až 2 400 lidí před zraněním a ušetřit 250 až 320 milionů dolarů za poškození vozidel při nehodách.
Umělé ozvučení vozidel se dočkalo od řidičů jak kladné, tak i záporné odezvy, ale je evidentní, že z dlouhodobějšího hlediska je přidání umělého hluku bezpečnější volbou pro chodce pohybující se v okolí vašeho pohybujícího se vozu. Při prvním pohledu na umělé ozvučení u Tesly jde vidět, že si společnost přisvojila Růžový šum jako zvuk při jízdě vpřed a při couvání auto vydává zajímavý scifi zvuk podobný zvuku Ghostu ze hry Halo. Poslechněte si, jak zní ozvučená Tesla oproti Tesle bez PWS (Pedestrian Warning System), což v překladu znamená varovný systém pro chodce.
Rozhodnutí Tesly přidat do svých aut umělé ozvučení přišlo v reakci na zákon o bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) z roku 2010, který vychází ze studie, jež proběhla o rok dříve (2009). Studie poukazovala na problematiku tichosti elektromobilů v silničním provozu. Nevidomí lidé byli ve větším ohrožení elektromobily, protože kvůli jejich tiché jízdě je nemohli zaznamenat na větší vzdálenosti.
Elektromobily při pomalejší jízdě nevydávají téměř žádný hluk, protože nemají motory, převodovky, anebo výfuky, které vydávají zvuk. Zákon schválený NHTSA říká, že všechny elektrické automobily musí být vybaveny umělým ozvučením, které bude vydávat hluk, pokud se bude auto pohybovat rychlostí 0-19 mílí za hodinu. Všechny automobily využívající jen baterie budou muset toto umělé ozvučení obsahovat a to do 1.9.2020.
Zdroj: teslarati.com