Podle posledního výzkumu francouzské automobilky DS, zažilo 78 % dotázaných řidičů stres při řízení vozu. Studie proběhla letos v květnu na vzorku 2 tisíc britských řidičů.
Ukázalo se, že řidiči elektrických a hybridních vozidel se cítí méně vystresovaní než řidiči benzínových nebo naftových vozů. Stres při řízení zažilo 78 % dotazovaných, z toho 38 % majitelů elektrických vozů uvedlo, že se díky současnému vozu cítí méně vystresovaní.
Skoro třetina řidičů (31 %) přiznala, že stres negativně ovlivňuje jejich řidičské schopnosti a rozhodují se pak unáhleně a věnují menší pozornost potenciálnímu nebezpečí. To ukazuje na důležitost klidného prostředí při řízení, kdy 20 % řidičů uvádí, že komfortní funkce a asistenty ke snížení zátěže na řidiče zohledňují při výběru nového vozu.
Čtěte také: Nová studie odkrývá děsivou pravdu o tom, zda lidé chtějí elektromobil
Mezi “funkcemi”, které řidiči považují za neúčinnější při snižování míry stresu, uvedlo 41 % respondentů tichou a kultivovanou jízdu. Tady mají elektromobily své pravé místo, protože nabízí absolutně tichou jízdu. Pouze v nižších rychlostech do 30 km/h vydávají umělý zvuk, kvůli chodcům. Ten však většinou není uvnitř vozu slyšet.
Dalšími prvky, které pomáhají snižovat stres, jsou pohodlný interiér, komfortní sedačky a plynulá jízda.
Podle posledního výzkumu francouzské automobilky DS, zažilo 78 % dotázaných řidičů stres při řízení vozu. Studie proběhla letos v květnu na vzorku 2 tisíc britských řidičů.
Ukázalo se, že řidiči elektrických a hybridních vozidel se cítí méně vystresovaní než řidiči benzínových nebo naftových vozů. Stres při řízení zažilo 78 % dotazovaných, z toho 38 % majitelů elektrických vozů uvedlo, že se díky současnému vozu cítí méně vystresovaní.
Skoro třetina řidičů (31 %) přiznala, že stres negativně ovlivňuje jejich řidičské schopnosti a rozhodují se pak unáhleně a věnují menší pozornost potenciálnímu nebezpečí. To ukazuje na důležitost klidného prostředí při řízení, kdy 20 % řidičů uvádí, že komfortní funkce a asistenty ke snížení zátěže na řidiče zohledňují při výběru nového vozu.
Čtěte také: Nová studie odkrývá děsivou pravdu o tom, zda lidé chtějí elektromobil
Mezi “funkcemi”, které řidiči považují za neúčinnější při snižování míry stresu, uvedlo 41 % respondentů tichou a kultivovanou jízdu. Tady mají elektromobily své pravé místo, protože nabízí absolutně tichou jízdu. Pouze v nižších rychlostech do 30 km/h vydávají umělý zvuk, kvůli chodcům. Ten však většinou není uvnitř vozu slyšet.
Dalšími prvky, které pomáhají snižovat stres, jsou pohodlný interiér, komfortní sedačky a plynulá jízda.