Nová studie odkrývá děsivou pravdu o tom, zda lidé chtějí elektromobil

Petr Bergmann
  • Německá asociace TÜV zveřejnila novou studii mobility
  • Co si naši sousedi myslí o elektromobilitě?
  • Výsledky nejsou příliš překvapivé
Nabíjení elektromobilu VW ID.3
Nabíjení elektromobilu VW ID.3

Asociace TÜV zveřejnila novou studii mobility. Mimo jiné se ukazuje, že každý čtvrtý Němec (26 %) si umí představit koupi elektromobilu jako svého dalšího vozidla.

Většina lidí elektromobily stále odmítá

Na druhou stranu, 52 % účastníků studie považuje nákup elektromobilu za nepravděpodobný a 22 % vůbec neplánuje koupi auta. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu společnosti Ipsos, který zadala asociace TÜV. Proti nákupu elektromobilu hovoří podle průzkumu krátký dojezd (49 % dotázaných), dále vysoké pořizovací náklady (46 %) a nízká dostupnost dobíjecích stanic (44 %). Celých 42 % respondentů má navíc pochybnosti o tom, zda jsou elektromobily šetrnější k životnímu prostředí než spalovací motory.

„I přes současný boom prodejů elektromobilů je mezi lidmi k elektromobilitě stále mnoho výhrad. Ve srovnání s naším posledním průzkumem před dvěma lety se obavy téměř nezměnily, navzdory technickému vývoji a programům vládní podpory. Strach z dojezdu v kombinaci s problémem nabíjení může mít na elektromobilitu toxický vliv,“ sdělil Dr. Joachim Bühler, výkonný ředitel asociace TÜV

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Čtěte také: Elektromobilem do Německa: Jaké aplikace stáhnout a kde lze nabíjet zdarma?


Zruší Němci jízdu na plný plyn?

Kromě lepších podmínek pro elektromobilitu podporují Němci různá opatření ke snížení klimatických dopadů silniční dopravy. 80 % z nich požaduje urychlené rozšíření místní hromadné dopravy a 82 % chce veřejnou dopravu zdarma. Kromě toho 70 % dotázaných požadovalo urychlené rozšíření infrastruktury pro jízdní kola a 49 % chtělo finanční podporu pro nákladní kola a elektrokola.

Hlasovalo se také o kontroverzních opatřeních. 56 % Němců je pro omezení rychlosti na dálnicích na 130 km/h (38 % dotázaných toto odmítá) a 49 % je pro zpřísnění limitů výfukových plynů pro automobily (38 % je proti). Navíc, 40 % dotázaných je pro omezení rychlosti ve městech na 30 km/h, ale 55 % je proti. Většina také odmítá městské mýtné nebo bezemisní zóny.

Dopravní značka Umwelt zone
Dopravní značka Umwelt zone

Čtěte také: Německo náhle zařadilo zpátečku, masivní podpora elektromobility se nekoná


Ochrana životního prostředí je až na druhém místě

54 % lidí uvádí, že při rozhodování o mobilitě hraje roli ochrana životního prostředí a klimatu. Pokud se ale zeptáte, co je pro lidi obzvlášť důležité, pokud jde o jejich vlastní mobilitu, zaujímají první tři místa flexibilita, rychlost a spolehlivost. Následují bezpečnost, náklady, pohyb a pohodlí. Ochrana životního prostředí je až na posledním místě.

Mnoho činností, jako jsou nákupy nebo výlety, by podle 55 % majitelů aut bylo bez vlastního vozu příliš obtížných. Veřejná doprava je nedostupná nebo nebezpečná pro 50 % a jízda na kole pro 35 %. Podle 30 % respondentů chybí i dostatečné alternativy sdílení aut.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články