Čínský výrobce elektromobilů Xpeng představil svého prvního robota – humanoida, který by mohl konkurovat Optimovi od Tesly. Humanoidního robota Iron, na kterého prvně upozornila už v srpnu letošního roku, představila čínská automobilka na akci Xpeng’s AI Day, která se týkala špičkových inovací. Iron byl tou nejsledovanější.
Robot má více než 60 kloubů a 200 stupňů flexibility, takže je schopný i chůze. Využívá technologii sdílenou s elektromobily společnosti Xpeng. Iron už pracuje na automobilových výrobních linkách a pomáhá s montáží připravovaného elektromobilu. „Roboti již byli integrováni do každodenních operací Xpeng a zaměřují se na interní aplikace,“ uvedla automobilka v prohlášení.
Iron je vysoký 172 centimetrů a váží 70 kilogramů. Jeho úkolem je sestavit připravované elektrické vozidlo P7+. Pohání ho speciálně navržený čip Turing AI společnosti Xpeng, který má 40jádrový procesor a je určen pro úlohy náročné na umělou inteligenci, jako jsou roboti, auta a dokonce létající automobily.
Podle společnosti dokáže čip Turing zpracovat modely umělé inteligence s 30 miliardami parametrů a dokončil více než 2 700 funkčních ověření za 40 dní, což je trojnásobek průmyslového standardu pro efektivitu vývoje. Díky tomu je Iron schopen myslet a přizpůsobit se různým úkolům, poskytuje flexibilitu a lidské rozhodování.
Humanoid nebude jen pomáhat ve výrobě. Podle firmy bude Iron využíván jako osobní asistent pro úkoly, jako je administrativa a zákaznický servis v maloobchodních provozovnách, kancelářích a nebo dokonce i domácnostech.
Čínský výrobce elektromobilů Xpeng představil svého prvního robota – humanoida, který by mohl konkurovat Optimovi od Tesly. Humanoidního robota Iron, na kterého prvně upozornila už v srpnu letošního roku, představila čínská automobilka na akci Xpeng’s AI Day, která se týkala špičkových inovací. Iron byl tou nejsledovanější.
Robot má více než 60 kloubů a 200 stupňů flexibility, takže je schopný i chůze. Využívá technologii sdílenou s elektromobily společnosti Xpeng. Iron už pracuje na automobilových výrobních linkách a pomáhá s montáží připravovaného elektromobilu. „Roboti již byli integrováni do každodenních operací Xpeng a zaměřují se na interní aplikace,“ uvedla automobilka v prohlášení.
Iron je vysoký 172 centimetrů a váží 70 kilogramů. Jeho úkolem je sestavit připravované elektrické vozidlo P7+. Pohání ho speciálně navržený čip Turing AI společnosti Xpeng, který má 40jádrový procesor a je určen pro úlohy náročné na umělou inteligenci, jako jsou roboti, auta a dokonce létající automobily.
Podle společnosti dokáže čip Turing zpracovat modely umělé inteligence s 30 miliardami parametrů a dokončil více než 2 700 funkčních ověření za 40 dní, což je trojnásobek průmyslového standardu pro efektivitu vývoje. Díky tomu je Iron schopen myslet a přizpůsobit se různým úkolům, poskytuje flexibilitu a lidské rozhodování.
Humanoid nebude jen pomáhat ve výrobě. Podle firmy bude Iron využíván jako osobní asistent pro úkoly, jako je administrativa a zákaznický servis v maloobchodních provozovnách, kancelářích a nebo dokonce i domácnostech.