S Teslou investice z důvodu privatizace firmy nevyšla, a tak se Saudská Arábie rozhodla investovat do její dost možná největší konkurence, startupu Lucid Motors. I tak by se možná dalo shrnout nedávné dění na poli nejvýznamnějších elektroautomobilek v posledních dnech.
Tip: Obrat o 180 stupňů. Musk nakonec odmítl privatizaci Tesly
Startupová automobilka Lucid Motors měla první elektromobil předvést v letošním roce, jenže z plánu sešlo a termín byl posunutý na rok 2019. A pak se firma začala utápět ve finanční krizi. Bez významného investora byl její osud nejasný, ale nakonec získala obrovskou finanční injekci ve výši 1 miliardy dolarů od Saudské Arábie. Očekávaný elektromobil Lucid Air by měl podle posledních informací dorazit v roce 2020.
Peníze, které ještě musejí schválit patřičné úřady, mají automobilce Lucid Motors posloužit pro stavbu továrny v Arizoně ve Spojených státech a kompletní testování. Cílem je vyrábět 10 000 kusů elektromobilu ročně, později 60 000 kusů a maximální kapacita továrny prý bude 130 000 elektroaut ročně.
Zajímavostí je, že veřejný investiční fond Saudské Arábie drží také podíl v automobilce Tesla, a sice ve výši asi 5 %, což představuje přibližně 3 miliardy dolarů.
Pokud jde o portfolio společnosti, základní model elektromobilu Lucid Air vyjde na 60 tisíc dolarů (v přepočtu cca 1,5 milionu korun), tedy překvapivě méně než nejlevnější varianta Tesla Model S s přibližně stejným dojezdem – Lucid zvládne téměř 400 km na jedno plné nabití a má 400 koní, nebo i hardware potřebný pro autonomní řízení (nicméně za software se nejspíše bude připlácet). Dále se má objevit vyšší varianta elektromobilu Lucid Air s dojezdem zhruba 500 km a 650 km, přičemž za nejvyšší model s brutálním výkonem více než 1000 koní díky dvojici motorů a v plné výbavě (tedy i s dalšími vychytávkami navíc) vyjde prý na více než 100 tisíc dolarů, tedy v přepočtu na více než 2,5 milionů korun.
S Teslou investice z důvodu privatizace firmy nevyšla, a tak se Saudská Arábie rozhodla investovat do její dost možná největší konkurence, startupu Lucid Motors. I tak by se možná dalo shrnout nedávné dění na poli nejvýznamnějších elektroautomobilek v posledních dnech.
Tip: Obrat o 180 stupňů. Musk nakonec odmítl privatizaci Tesly
Startupová automobilka Lucid Motors měla první elektromobil předvést v letošním roce, jenže z plánu sešlo a termín byl posunutý na rok 2019. A pak se firma začala utápět ve finanční krizi. Bez významného investora byl její osud nejasný, ale nakonec získala obrovskou finanční injekci ve výši 1 miliardy dolarů od Saudské Arábie. Očekávaný elektromobil Lucid Air by měl podle posledních informací dorazit v roce 2020.
Peníze, které ještě musejí schválit patřičné úřady, mají automobilce Lucid Motors posloužit pro stavbu továrny v Arizoně ve Spojených státech a kompletní testování. Cílem je vyrábět 10 000 kusů elektromobilu ročně, později 60 000 kusů a maximální kapacita továrny prý bude 130 000 elektroaut ročně.
Zajímavostí je, že veřejný investiční fond Saudské Arábie drží také podíl v automobilce Tesla, a sice ve výši asi 5 %, což představuje přibližně 3 miliardy dolarů.
Pokud jde o portfolio společnosti, základní model elektromobilu Lucid Air vyjde na 60 tisíc dolarů (v přepočtu cca 1,5 milionu korun), tedy překvapivě méně než nejlevnější varianta Tesla Model S s přibližně stejným dojezdem – Lucid zvládne téměř 400 km na jedno plné nabití a má 400 koní, nebo i hardware potřebný pro autonomní řízení (nicméně za software se nejspíše bude připlácet). Dále se má objevit vyšší varianta elektromobilu Lucid Air s dojezdem zhruba 500 km a 650 km, přičemž za nejvyšší model s brutálním výkonem více než 1000 koní díky dvojici motorů a v plné výbavě (tedy i s dalšími vychytávkami navíc) vyjde prý na více než 100 tisíc dolarů, tedy v přepočtu na více než 2,5 milionů korun.