ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Lítačka nyní slouží i pro nabíjení elektrických vozů v Praze

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

Pražská Lítačka pokračuje v multifunkcionalitě, se kterou byla zamýšlena, aniž by to stálo miliardy. Nyní se dá používat nejen jako předplacená karta, či při půjčování knih a placení u vybraných pražských památek, ale už i pro aktivaci nabíjení elektrických vozů v síti Pražské energetiky (PRE).

Jsem velmi ráda, že karta Lítačka má další novou funkcionalitu, kterou můžou Pražané používající elektrická auta využít. Podporu elektromobility vnímám jako logický krok, kterým se v zájmu čistější dopravy musíme ubírat. Rozšiřování elektromobility přinese Praze snížení uhlíkové stopy a zlepšení životního prostředí, které bude mít pozitivní vliv na zdraví Pražanů,“ uvedla primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.

K používání nabíjecích stanic PRE (tzv. PREpointů) potřebujete aktivní kartu Lítačka a dále podepsat smlouvu o využívání služeb nabíjení v síti stanic Pražské energetiky. V současné době se v hlavním městě nachází přes 70 dobíjecích stanic této sítě a výstavba dalších je již naplánovaná.

„Nedávno jsme otevřeli novou rychlonabíjecí stanici v Praze na Smíchově a minulý týden zcela nový druh nabíjení pomocí tzv. wallboxů – tedy nástěnných nabíjecích stanic na distribučních trafostanicích. Těch jsou v Praze stovky a nacházejí se především v obytných celcích, jako jsou sídliště. Na objekt takové stanice dokážeme umístit hned dva wallboxy, a významně tak posílit nabíjecí infrastrukturu pro elektromobilitu v těchto obytných celcích. Počítáme, že během několika málo let přibude především na pražských sídlištích na 90 nových dobíjecích míst tohoto typu, která budou samozřejmě dostupná i formou Lítačky,“ přiblížil tiskový mluvčí PRE Petr Holubec. 

Počet elektromobilů v ČR exponenciálně roste. Odhady hovoří o tom, že v roce 2020 by měl roční prodej těchto aut stoupnout na sedm tisíc. V současné době je v Česku zaregistrováno přes tisíc elektromobilů a drtivá většina z nich je právě v Praze. Síť nabíjecích stanic v hlavním městě momentálně čítá zhruba stovku veřejných míst, z čehož v roce 2017 bylo 11 rychlonabíjecích. Naproti tomu srovnatelně velká města, jako je Amsterodam nebo Vídeň, mají mnohem hustší infrastrukturu nabíjecích stanic.

„Stávající síť nabíjecích stanic nebyla v Praze dostatečná pro očekávaný rozvoj elektromobility. V tomto směru má Praha oproti jiným evropským metropolím co dohánět. Jsem proto ráda, že jsme se v rámci konceptu Smart Prague rozhodli toto zpoždění Prahy s jinými evropskými městy dohnat. Velkou příležitost spatřuji v dobré přípravě dobíjecí infrastruktury,“ dodala pražská primátorka Adriana Krnáčová.

Elektromobilita je jednou z klíčových priorit koncepce Smart Prague 2030, která stanovuje za cíl podporovat čistou, sdílenou, inteligentní a samořídící mobilitu budoucnosti. Hlavní město Praha proto chystá posílit stávající síť nabíjecích stanic. Do konce roku 2019 bude v pražských ulicích vybudováno 50 rychlonabíjecích a 9 středně rychlých nabíjecích bodů. Touto výstavbou dojde ke zpětinásobení stávajícího počtu rychlonabíjecích stanic na území Prahy. Koordinaci projektu dostala na starost společnost Operátor ICT, která v metropoli zastřešuje zavádění Smart Cities technologií.

V průběhu července bude Pražanům k dispozici na stránkách Smart Prague a jejích sociálních sítích mapa Prahy rozdělená na jednotlivé, stejně velké oblasti, kde budou moct občané Prahy hlasovat, kde by rádi měli nabíjecí stanice.

Rychlonabíjecí stanice umístíme do ulic s vysokou koncentrací provozu a obyvatel. Tyto stanice, kde vozidla nabijete v řádu desítek minut, jsou vhodné do lokalit s vysokou četností návštěv, jako jsou například nemocnice, úřady, hlavní tahy atd. Středně rychlé nabíjecí stanice budou stát na parkovištích P+R, kde uživatelé svá auta zaparkují na delší dobu a dále se většinou pohybují městskou hromadnou dopravou. Těšíme se na zpětnou vazbu Pražanů, kteří budou moct o umístění nabíjecích stanic hlasovat na internetu,“ přiblížil plány ředitel úseku Smart Prague Operátora ICT Vladimír Zadina.

zdroj: TZ

ČLÁNKY:, , , , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Upgradovaná BMW i3 a i3s (2019) mají mít delší dojezd

Upgradovaná BMW i3 a i3s (2019) mají mít delší dojezd

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (1)

Ještě před koncem letošního roku by měla dorazit nová generace městských elektromobilů BMW i3 a i3s, které budou mít větší baterii.…

Tesla Semi: revoluce na poli přepravní dopravy?

Tesla Semi: revoluce na poli přepravní dopravy?

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Elektrický tahač od Tesly slibuje velké věci, koneckonců jde o pořádný kolos, za kterým stojí jeden z největších vizionářů 21. století.…

Na elektromobily je stále příliš brzo, myslí si šéf Lexusu

Na elektromobily je stále příliš brzo, myslí si šéf Lexusu

VČERA  |  Martin Skořepa  |  diskuze (1)

V očích některých už to vypadá, že se v Lexusu potažmo Toyotě bojí přechodu na čistě elektrický pohon jako čert kříže.…

Mobilní zobrazení