Lidé o dotace v Německu nepřijdou. Zaplatí je Tesla a další automobilky

  • Automobilky hromadně reagují na ukončení dotací v Německu
  • Ke Stellantisu se přidala Tesla, Mercedes i Volkswagen
  • Podaří se Tesle splnit plán prodejů?
Tesla Model 3 Highland má vylepšenou aerodynamiku

Nová Tesla Model 3 (Highland) má vylepšenou aerodynamiku | foto: Tesla

V závěru minulého týdne oznámila německá vláda, že k 31. prosinci ukončí svůj dotační program pro elektromobily a hlavně od 17. prosince (prakticky ze dne na den) přestala přijímat nové žádosti o dotace na elektromobily, což jejich výrobcům na jednom z největších evropských trhů zasadilo značnou ránu. Automobilky Tesla a Mercedes na situaci zareagovaly tak, že finanční ztráty vykompenzují a německým kupcům pokryjí plnou cenu dotace.

Celou dotaci na elektromobily uhradí výrobci

Minulou sobotu německá vláda oznámila, že důvodem pro urychlené ukončení environmentálního bonusu jsou škrty v rozpočtu na rok 2024. Díky dotacím dostávali zákazníci v Německu 6 750 eur na nákup elektromobilu, přičemž vláda zaplatila až 4 500 eur a výrobce pokryl dalších 2 250 eur příspěvku. Německá vláda ale o víkendu oznámila, že od 17. prosince nebude přijímat žádné nové žádosti o dotaci.

Automobilka Tesla následně na síti X oznámila, že sama uhradí celou dotaci na elektromobily ve výši 6 750 eur. Tato nabídka platí pro všechny nové objednávky Modelů 3 a Y počínaje 18. prosincem pro vozidla, která budou dodaná do 31. prosince. Tesla věří, že jí to posune k dosažení cíle 1,8 milionů prodaných vozů pro rok 2023 a aby se tak stalo, potřebuje ve čtvrtém čtvrtletí prodat přibližně 476 000 vozů. Tesla již 12. prosince nabídla německým nakupujícím výhodné financování na objednávky vozů zadané do 18. prosince a doručené do 31. prosince.

Vylepšená Tesla Model Y z Giga Šanghaj

Tesla Model Y


Čtěte také: Dotace na elektromobily v ČR startují 1.1. 2024, jaké jsou podmínky?


Elektromobily by se bez pobídek neprodávaly?

Také Mercedes vydal tiskovou zprávu, v níž uvádí, že bude dotovat objednávky do 31. prosince včetně podílu výrobce. U objednávek zadaných od 1. ledna 2024 vyplatí automobilka podíl výrobce na základě výše dotace, původně plánované na rok 2024.

Připojil se také Volkswagen, který uvádí, že bude kompenzovat dotace za objednávky zadané na plně elektrické elektromobily do 15. prosince. Jak jsme již informovali v samostatném článku, celou dotaci bude do konce roku financovat také koncern Stellantis.

Renault Scénic E-Tech (2024)

Nový Renault Scénic E-Tech (2024) | foto: Renault

Francie podpoří pouze evropské značky

Od roku 2016 vyplatil německý dotační program pro elektromobily 10 miliard eur na dotacích, které byly využity pro nákup 2,1 milionu vozidel.

Poté, co Francie oznámila, že Model 3 bude vyloučen z jejího dotačního programu, není Tesla v optimálním rozpoložení. Francie od 15. prosince omezila dotace na elektromobily ve výši až 7 000 eur pouze na vozidla, vyrobená v Evropě. Elektromobily čínské výroby, včetně Tesla Model 3, stanovené podmínky nesplňují, ale Tesla Model Y, která je nejoblíbenějším elektromobilem na světě se na seznam dostala, jelikož její montáž probíhá v Německu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Lidé o dotace v Německu nepřijdou. Zaplatí je Tesla a další automobilky

  • Automobilky hromadně reagují na ukončení dotací v Německu
  • Ke Stellantisu se přidala Tesla, Mercedes i Volkswagen
  • Podaří se Tesle splnit plán prodejů?
Tesla Model 3 Highland má vylepšenou aerodynamiku

Nová Tesla Model 3 (Highland) má vylepšenou aerodynamiku | foto: Tesla

V závěru minulého týdne oznámila německá vláda, že k 31. prosinci ukončí svůj dotační program pro elektromobily a hlavně od 17. prosince (prakticky ze dne na den) přestala přijímat nové žádosti o dotace na elektromobily, což jejich výrobcům na jednom z největších evropských trhů zasadilo značnou ránu. Automobilky Tesla a Mercedes na situaci zareagovaly tak, že finanční ztráty vykompenzují a německým kupcům pokryjí plnou cenu dotace.

Celou dotaci na elektromobily uhradí výrobci

Minulou sobotu německá vláda oznámila, že důvodem pro urychlené ukončení environmentálního bonusu jsou škrty v rozpočtu na rok 2024. Díky dotacím dostávali zákazníci v Německu 6 750 eur na nákup elektromobilu, přičemž vláda zaplatila až 4 500 eur a výrobce pokryl dalších 2 250 eur příspěvku. Německá vláda ale o víkendu oznámila, že od 17. prosince nebude přijímat žádné nové žádosti o dotaci.

Automobilka Tesla následně na síti X oznámila, že sama uhradí celou dotaci na elektromobily ve výši 6 750 eur. Tato nabídka platí pro všechny nové objednávky Modelů 3 a Y počínaje 18. prosincem pro vozidla, která budou dodaná do 31. prosince. Tesla věří, že jí to posune k dosažení cíle 1,8 milionů prodaných vozů pro rok 2023 a aby se tak stalo, potřebuje ve čtvrtém čtvrtletí prodat přibližně 476 000 vozů. Tesla již 12. prosince nabídla německým nakupujícím výhodné financování na objednávky vozů zadané do 18. prosince a doručené do 31. prosince.

Vylepšená Tesla Model Y z Giga Šanghaj

Tesla Model Y


Čtěte také: Dotace na elektromobily v ČR startují 1.1. 2024, jaké jsou podmínky?


Elektromobily by se bez pobídek neprodávaly?

Také Mercedes vydal tiskovou zprávu, v níž uvádí, že bude dotovat objednávky do 31. prosince včetně podílu výrobce. U objednávek zadaných od 1. ledna 2024 vyplatí automobilka podíl výrobce na základě výše dotace, původně plánované na rok 2024.

Připojil se také Volkswagen, který uvádí, že bude kompenzovat dotace za objednávky zadané na plně elektrické elektromobily do 15. prosince. Jak jsme již informovali v samostatném článku, celou dotaci bude do konce roku financovat také koncern Stellantis.

Renault Scénic E-Tech (2024)

Nový Renault Scénic E-Tech (2024) | foto: Renault

Francie podpoří pouze evropské značky

Od roku 2016 vyplatil německý dotační program pro elektromobily 10 miliard eur na dotacích, které byly využity pro nákup 2,1 milionu vozidel.

Poté, co Francie oznámila, že Model 3 bude vyloučen z jejího dotačního programu, není Tesla v optimálním rozpoložení. Francie od 15. prosince omezila dotace na elektromobily ve výši až 7 000 eur pouze na vozidla, vyrobená v Evropě. Elektromobily čínské výroby, včetně Tesla Model 3, stanovené podmínky nesplňují, ale Tesla Model Y, která je nejoblíbenějším elektromobilem na světě se na seznam dostala, jelikož její montáž probíhá v Německu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."