Automobilka Lexus odhalila nové prémiové SUV s označením RX, přinášející evoluční změny tohoto klíčového modelu značky. Model při svém prvním uvedení v roce 1998 pomáhal zakládat segment prémiových SUV. Prodeje nového RX by měly být zahájeny na podzim roku 2019.
V oblasti designu se Lexus drží stále stejné linky – kombinace výrazně sportovního a elegantního stylu. Vylepšena byla tuhost karoserie a změny se odehrály i na podvozku, který by měl poskytovat výraznější zpětnou vazbu a lepší ovladatelnost. Aktivní asistent zatáčení potlačuje nedotáčivost a odladěn byl i posilovač řízení.
Změny se odehrály i uvnitř. Ve verzi RX L nyní třetí řada sedadel nabízí dvě různé polohy sezení a ještě více prostoru pro nohy. I druhá řada si prošla vylepšením a rozdělením na dvě nezávislá sedadla. Vpředu si našla své místo dotyková obrazovka a multimediální systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto.
Adaptivní světlomety typu BladeScan vypadají taktéž hodně dobře a jsme zvědavi, jaké budou v praxi. Lexus k této technologii uvádí, že světelné paprsky z LED zdroje dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu k osvětlení vozovky vpředu. Světlo se na pohled nijak nepohybuje, neboť systém AHS typu BladeScan přesně reguluje distribuci světla tak, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED světlometů. Jelikož lze pokrytí dálkových světel snáze rozšířit, systém osvětluje i ta místa, která by bylo obtížné běžnými dálkovými světly zasáhnout (například oblast krajnice).
Systém dále řidiči umožňuje mnohem dříve spatřit chodce a dopravní značky, a to bez oslňování řidičů vozidel jedoucích vpředu ve stejném pruhu i řidičů protijedoucích vozů. Rozpoznávání chodců v noci po vylepšení funguje na vzdálenost až 56 metrů před vozidlem (u předchozího systému 32 metrů).
O bezpečnost posádky se stará systém, který pomocí palubní kamery a milimetrového radaru pomáhá rozpoznávat cyklisty a chodce ve tmě i za světla. Asistent udržení v jízdním pruhu pak varuje řidiče, pokud zaznamená riziko, že by se auto vydalo tam, kam nemá a umí směr i drobně zkorigovat. Na Head-Up displeji se pak zobrazují informace o dopravních značkách, takže se snižuje riziko, že je řidič přehlédne.
Prodej nového Lexusu RX by měl být zahájen na podzim letošního roku.
Automobilka Lexus odhalila nové prémiové SUV s označením RX, přinášející evoluční změny tohoto klíčového modelu značky. Model při svém prvním uvedení v roce 1998 pomáhal zakládat segment prémiových SUV. Prodeje nového RX by měly být zahájeny na podzim roku 2019.
V oblasti designu se Lexus drží stále stejné linky – kombinace výrazně sportovního a elegantního stylu. Vylepšena byla tuhost karoserie a změny se odehrály i na podvozku, který by měl poskytovat výraznější zpětnou vazbu a lepší ovladatelnost. Aktivní asistent zatáčení potlačuje nedotáčivost a odladěn byl i posilovač řízení.
Změny se odehrály i uvnitř. Ve verzi RX L nyní třetí řada sedadel nabízí dvě různé polohy sezení a ještě více prostoru pro nohy. I druhá řada si prošla vylepšením a rozdělením na dvě nezávislá sedadla. Vpředu si našla své místo dotyková obrazovka a multimediální systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto.
Adaptivní světlomety typu BladeScan vypadají taktéž hodně dobře a jsme zvědavi, jaké budou v praxi. Lexus k této technologii uvádí, že světelné paprsky z LED zdroje dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu k osvětlení vozovky vpředu. Světlo se na pohled nijak nepohybuje, neboť systém AHS typu BladeScan přesně reguluje distribuci světla tak, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED světlometů. Jelikož lze pokrytí dálkových světel snáze rozšířit, systém osvětluje i ta místa, která by bylo obtížné běžnými dálkovými světly zasáhnout (například oblast krajnice).
Systém dále řidiči umožňuje mnohem dříve spatřit chodce a dopravní značky, a to bez oslňování řidičů vozidel jedoucích vpředu ve stejném pruhu i řidičů protijedoucích vozů. Rozpoznávání chodců v noci po vylepšení funguje na vzdálenost až 56 metrů před vozidlem (u předchozího systému 32 metrů).
O bezpečnost posádky se stará systém, který pomocí palubní kamery a milimetrového radaru pomáhá rozpoznávat cyklisty a chodce ve tmě i za světla. Asistent udržení v jízdním pruhu pak varuje řidiče, pokud zaznamená riziko, že by se auto vydalo tam, kam nemá a umí směr i drobně zkorigovat. Na Head-Up displeji se pak zobrazují informace o dopravních značkách, takže se snižuje riziko, že je řidič přehlédne.
Prodej nového Lexusu RX by měl být zahájen na podzim letošního roku.