Královské SUV? Je tady nový hybridní Lexus RX pro rok 2020

Automobilka Lexus odhalila nové prémiové SUV s označením RX, přinášející evoluční změny tohoto klíčového modelu značky. Model při svém prvním uvedení v roce 1998 pomáhal zakládat segment prémiových SUV. Prodeje nového RX by měly být zahájeny na podzim roku 2019.

V oblasti designu se Lexus drží stále stejné linky – kombinace výrazně sportovního a elegantního stylu. Vylepšena byla tuhost karoserie a změny se odehrály i na podvozku, který by měl poskytovat výraznější zpětnou vazbu a lepší ovladatelnost. Aktivní asistent zatáčení potlačuje nedotáčivost a odladěn byl i posilovač řízení.

Změny se odehrály i uvnitř. Ve verzi RX L nyní třetí řada sedadel nabízí dvě různé polohy sezení a ještě více prostoru pro nohy. I druhá řada si prošla vylepšením a rozdělením na dvě nezávislá sedadla. Vpředu si našla své místo dotyková obrazovka a multimediální systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto.

Adaptivní světlomety typu BladeScan vypadají taktéž hodně dobře a jsme zvědavi, jaké budou v praxi. Lexus k této technologii uvádí, že světelné paprsky z LED zdroje dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu k osvětlení vozovky vpředu. Světlo se na pohled nijak nepohybuje, neboť systém AHS typu BladeScan přesně reguluje distribuci světla tak, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED světlometů. Jelikož lze pokrytí dálkových světel snáze rozšířit, systém osvětluje i ta místa, která by bylo obtížné běžnými dálkovými světly zasáhnout (například oblast krajnice).

Systém dále řidiči umožňuje mnohem dříve spatřit chodce a dopravní značky, a to bez oslňování řidičů vozidel jedoucích vpředu ve stejném pruhu i řidičů protijedoucích vozů. Rozpoznávání chodců v noci po vylepšení funguje na vzdálenost až 56 metrů před vozidlem (u předchozího systému 32 metrů).

O bezpečnost posádky se stará systém, který pomocí palubní kamery a milimetrového radaru pomáhá rozpoznávat cyklisty a chodce ve tmě i za světla. Asistent udržení v jízdním pruhu pak varuje řidiče, pokud zaznamená riziko, že by se auto vydalo tam, kam nemá a umí směr i drobně zkorigovat. Na Head-Up displeji se pak zobrazují informace o dopravních značkách, takže se snižuje riziko, že je řidič přehlédne.

Prodej nového Lexusu RX by měl být zahájen na podzim letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Královské SUV? Je tady nový hybridní Lexus RX pro rok 2020

Automobilka Lexus odhalila nové prémiové SUV s označením RX, přinášející evoluční změny tohoto klíčového modelu značky. Model při svém prvním uvedení v roce 1998 pomáhal zakládat segment prémiových SUV. Prodeje nového RX by měly být zahájeny na podzim roku 2019.

V oblasti designu se Lexus drží stále stejné linky – kombinace výrazně sportovního a elegantního stylu. Vylepšena byla tuhost karoserie a změny se odehrály i na podvozku, který by měl poskytovat výraznější zpětnou vazbu a lepší ovladatelnost. Aktivní asistent zatáčení potlačuje nedotáčivost a odladěn byl i posilovač řízení.

Změny se odehrály i uvnitř. Ve verzi RX L nyní třetí řada sedadel nabízí dvě různé polohy sezení a ještě více prostoru pro nohy. I druhá řada si prošla vylepšením a rozdělením na dvě nezávislá sedadla. Vpředu si našla své místo dotyková obrazovka a multimediální systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto.

Adaptivní světlomety typu BladeScan vypadají taktéž hodně dobře a jsme zvědavi, jaké budou v praxi. Lexus k této technologii uvádí, že světelné paprsky z LED zdroje dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu k osvětlení vozovky vpředu. Světlo se na pohled nijak nepohybuje, neboť systém AHS typu BladeScan přesně reguluje distribuci světla tak, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED světlometů. Jelikož lze pokrytí dálkových světel snáze rozšířit, systém osvětluje i ta místa, která by bylo obtížné běžnými dálkovými světly zasáhnout (například oblast krajnice).

Systém dále řidiči umožňuje mnohem dříve spatřit chodce a dopravní značky, a to bez oslňování řidičů vozidel jedoucích vpředu ve stejném pruhu i řidičů protijedoucích vozů. Rozpoznávání chodců v noci po vylepšení funguje na vzdálenost až 56 metrů před vozidlem (u předchozího systému 32 metrů).

O bezpečnost posádky se stará systém, který pomocí palubní kamery a milimetrového radaru pomáhá rozpoznávat cyklisty a chodce ve tmě i za světla. Asistent udržení v jízdním pruhu pak varuje řidiče, pokud zaznamená riziko, že by se auto vydalo tam, kam nemá a umí směr i drobně zkorigovat. Na Head-Up displeji se pak zobrazují informace o dopravních značkách, takže se snižuje riziko, že je řidič přehlédne.

Prodej nového Lexusu RX by měl být zahájen na podzim letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."