V čele Lexusu nedávno stanul nový generální ředitel, Takashi Watanabe. Pod jeho vedením chce značku uvést do nové, elektrické doby. S pokorou sledují výsledky a úspěch Tesly a chtějí z těchto poznatků čerpat při vývoji budoucích modelů. Watanabe představil nové cíle a myšlení Lexusu v dubnu, kdy se ujal vedoucího úřadu v automobilce.
Ředitel je přesvědčený o tom, že plně elektrické vozy otevřou značce zcela nové možnosti. V roce 2026 plánují na trh uvést revoluční vozidlo nové generace, které zcela nově uchopí modulární platformy i digitální softwarové řešení. Funkčnost ale není to jediné, na čem Lexusu záleží. Stále velmi důležitou roli přikládají vzhledu a prezentaci značky na první pohled.
Cílem luxusní dceřiné společnosti Toyoty je do roka 2030 prodávat ročně přes 1 milion elektromobilů. Výhradně elektromobily by měly tvořit modelovou nabídku až od roku 2035. Vzhledem k současnému poměru i prodejům elektrických vozů si Lexus i Toyota stanovují cíle vcelku ambiciózním způsobem. V loňském roce obě značky dohromady prodaly necelých 25 tisíc elektromobilů na všech trzích. Z celkového objemu 9,5 milionu vozidel jde o nepatrné čtvrt procenta.
Čtěte také: Lexus LBX míří na český trh. Známe dostupnost a ceny všech variant
Dohánět konkurenční trh nebude žádná snadná cesta. Proto si Lexus vybral za svůj vzor nikoho slabšího než samotnou Teslu nebo čínského giganta BYD. V tomto ohledu má Lexus výhodu přístupu k novým inovacím své mateřské automobilky. Toyota se nedávno pochlubila novými výrobními linkami i technickými postupy včetně nové linky na výrobu baterií s pevným elektrolytem. Nové generace baterií chce Toyota na trh uvolnit do dvou let. Nabídnou dojezd kolem 800 kilometrů. Jejich výroba by navíc měla být až o pětinu levnější než u současného modelu bZ4X.
Nové vozy se navíc budou vyrábět pomocí obrovských lisovacích přístrojů po vzoru Tesly. Právě tyto poznatky mají oběma značkám pomoci se rychleji dostat na úroveň konkurenčních vozidel. Technika je ale jen část úspěchu. Lexus se stále chce od Toyoty odlišovat, a tak jí v cestě za úspěchem čeká ještě dlouhá cesta. Watanabe chce „svá“ vozidla vyrábět více unikátní. Koncept elektrického Lexusu nové generace plánuje automobilka představit v rámci veletrhu Japan Mobility Show. Na silnice by chtěl vůz dostat během roku 2026.
V čele Lexusu nedávno stanul nový generální ředitel, Takashi Watanabe. Pod jeho vedením chce značku uvést do nové, elektrické doby. S pokorou sledují výsledky a úspěch Tesly a chtějí z těchto poznatků čerpat při vývoji budoucích modelů. Watanabe představil nové cíle a myšlení Lexusu v dubnu, kdy se ujal vedoucího úřadu v automobilce.
Ředitel je přesvědčený o tom, že plně elektrické vozy otevřou značce zcela nové možnosti. V roce 2026 plánují na trh uvést revoluční vozidlo nové generace, které zcela nově uchopí modulární platformy i digitální softwarové řešení. Funkčnost ale není to jediné, na čem Lexusu záleží. Stále velmi důležitou roli přikládají vzhledu a prezentaci značky na první pohled.
Cílem luxusní dceřiné společnosti Toyoty je do roka 2030 prodávat ročně přes 1 milion elektromobilů. Výhradně elektromobily by měly tvořit modelovou nabídku až od roku 2035. Vzhledem k současnému poměru i prodejům elektrických vozů si Lexus i Toyota stanovují cíle vcelku ambiciózním způsobem. V loňském roce obě značky dohromady prodaly necelých 25 tisíc elektromobilů na všech trzích. Z celkového objemu 9,5 milionu vozidel jde o nepatrné čtvrt procenta.
Čtěte také: Lexus LBX míří na český trh. Známe dostupnost a ceny všech variant
Dohánět konkurenční trh nebude žádná snadná cesta. Proto si Lexus vybral za svůj vzor nikoho slabšího než samotnou Teslu nebo čínského giganta BYD. V tomto ohledu má Lexus výhodu přístupu k novým inovacím své mateřské automobilky. Toyota se nedávno pochlubila novými výrobními linkami i technickými postupy včetně nové linky na výrobu baterií s pevným elektrolytem. Nové generace baterií chce Toyota na trh uvolnit do dvou let. Nabídnou dojezd kolem 800 kilometrů. Jejich výroba by navíc měla být až o pětinu levnější než u současného modelu bZ4X.
Nové vozy se navíc budou vyrábět pomocí obrovských lisovacích přístrojů po vzoru Tesly. Právě tyto poznatky mají oběma značkám pomoci se rychleji dostat na úroveň konkurenčních vozidel. Technika je ale jen část úspěchu. Lexus se stále chce od Toyoty odlišovat, a tak jí v cestě za úspěchem čeká ještě dlouhá cesta. Watanabe chce „svá“ vozidla vyrábět více unikátní. Koncept elektrického Lexusu nové generace plánuje automobilka představit v rámci veletrhu Japan Mobility Show. Na silnice by chtěl vůz dostat během roku 2026.