Po čtyřech letech a 20 000 vyrobených SUV Lamborghini Urus se model slavné italské značky ocitá v polovině výrobního cyklu. Vůz prošel modernizací, která přináší ostrou verzi Performance.
Základní model nyní nosí příponu “S” a ukrývá pod kapotou 666 ďábelských koní. Komu by to bylo málo, tomu může odhalený plug-in hybrid nabídnout několik zuřících býků navíc. Fotografové serveru Motor1.com se zaměřili na maskovaný prototyp vozu s tažným dynamometrem.
Žluté nálepky na maskování prozrazují, že je Lamborghini Urus vybaven hybridním pohonem. Plug-in hybridní soustavu potvrzuje i víčko palivové nádrže na levém zadním blatníku. To skrývá nabíjecí port pro napájení baterie zatím neznámé velikosti.
Čtěte také: Děti se proháněly v elektrickém Lamborghini, zakročit musela až policie
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid používá pro jízdu s nulovými emisemi baterii 17,9 kWh, s níž vůz ujede 50 km v cyklu WLTP. Mnohem přísnější je americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA, která odhaduje elektrický dojezd Porsche na pouhých 27 kilometrů jízdy na baterie.
V současnosti nevíme, zda Lamborghini Urus PHEV zdědí pohon z vrcholné Panamery. Faktem je, že umístění znaku Lamborghini na tento hardware by mohlo přijít společně se zajímavými upgrady, které patřičně odůvodní prémiovost modelu. Jen pro připomenutí, Porsche s extrémně dlouhým názvem spojuje 4,0litrový motor V8 s dvojitým turbem a elektromotor, aby získalo kombinovaný výkon 690 koní a točivý moment 869 Nm.
Nepřehlédněte: První elektromobil od Lamborghini nebude supersport, ale něco mnohem nudnějšího
Pokud jde o výkon a cenu, měl by se hybridní Urus stát špičkovou verzí značky, postavenou nad modely S a Performante. Kombinovaný výkon by mohl dosáhnout hodnoty 820 koní, tedy o 130 koní víc než u Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Pokud jde o hmotnost vozu, model zcela jistě pár desítek kilogramů přibere.
Ve srovnání s verzemi S a Performante se zdá, že přední nárazník doznal změn a na pořadu dne pravděpodobně bude také nový design zadního nárazníku a litých kol. Současně je možné, že PHEV dostane oproti spalovacím verzím nové barvy. Změny nastanou také v interiéru a v uspořádání funkcí infotainmentu.
Lamborghini chce do roku 2024 elektrifikovat všechny modelové řady. Předpokládáme, že Urus získá plug-in hybridní techniku v průběhu příštího roku, kdy dostane i Aventador nový motor V12, kombinovaný s elektromotorem. Také Huracán přijde o svou atmosférickou V10, kterou nahradí V8 se dvěma turby a elektrickým motorem.
Po čtyřech letech a 20 000 vyrobených SUV Lamborghini Urus se model slavné italské značky ocitá v polovině výrobního cyklu. Vůz prošel modernizací, která přináší ostrou verzi Performance.
Základní model nyní nosí příponu “S” a ukrývá pod kapotou 666 ďábelských koní. Komu by to bylo málo, tomu může odhalený plug-in hybrid nabídnout několik zuřících býků navíc. Fotografové serveru Motor1.com se zaměřili na maskovaný prototyp vozu s tažným dynamometrem.
Žluté nálepky na maskování prozrazují, že je Lamborghini Urus vybaven hybridním pohonem. Plug-in hybridní soustavu potvrzuje i víčko palivové nádrže na levém zadním blatníku. To skrývá nabíjecí port pro napájení baterie zatím neznámé velikosti.
Čtěte také: Děti se proháněly v elektrickém Lamborghini, zakročit musela až policie
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid používá pro jízdu s nulovými emisemi baterii 17,9 kWh, s níž vůz ujede 50 km v cyklu WLTP. Mnohem přísnější je americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA, která odhaduje elektrický dojezd Porsche na pouhých 27 kilometrů jízdy na baterie.
V současnosti nevíme, zda Lamborghini Urus PHEV zdědí pohon z vrcholné Panamery. Faktem je, že umístění znaku Lamborghini na tento hardware by mohlo přijít společně se zajímavými upgrady, které patřičně odůvodní prémiovost modelu. Jen pro připomenutí, Porsche s extrémně dlouhým názvem spojuje 4,0litrový motor V8 s dvojitým turbem a elektromotor, aby získalo kombinovaný výkon 690 koní a točivý moment 869 Nm.
Nepřehlédněte: První elektromobil od Lamborghini nebude supersport, ale něco mnohem nudnějšího
Pokud jde o výkon a cenu, měl by se hybridní Urus stát špičkovou verzí značky, postavenou nad modely S a Performante. Kombinovaný výkon by mohl dosáhnout hodnoty 820 koní, tedy o 130 koní víc než u Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Pokud jde o hmotnost vozu, model zcela jistě pár desítek kilogramů přibere.
Ve srovnání s verzemi S a Performante se zdá, že přední nárazník doznal změn a na pořadu dne pravděpodobně bude také nový design zadního nárazníku a litých kol. Současně je možné, že PHEV dostane oproti spalovacím verzím nové barvy. Změny nastanou také v interiéru a v uspořádání funkcí infotainmentu.
Lamborghini chce do roku 2024 elektrifikovat všechny modelové řady. Předpokládáme, že Urus získá plug-in hybridní techniku v průběhu příštího roku, kdy dostane i Aventador nový motor V12, kombinovaný s elektromotorem. Také Huracán přijde o svou atmosférickou V10, kterou nahradí V8 se dvěma turby a elektrickým motorem.