Lamborghini má svoji představu o elektromobilitě – plnohodnotný dvanáctiválec a lehký doušek elektřiny ze superkondenzátoru. Výsledkem je blesk o síle 819 koní (Sián znamená “blesk” v boloňském dialektu – pozn. redakce). V Sant’Agatě chtějí zachránit svět pomocí silného Atkinsonova motoru. Podaří se jim to? Minimálně u bohatých zákazníků určitě.
Namísto hybridizace spalovacího motoru s elektromotorem a silnou baterií připojíte k převodovce 6,5litrového dvanáctiválcového motoru o výkonu 785 koní superkondenzátor s výkonem 25 kW. Řešení je malé, lehké a rychlé. U Lamborghini říkají, že “naším nepřítelem je váha”. Proto také celá silová magie váží jenom 34 kg.
Superkondenzátor má 3× vyšší výkon než baterie o stejné hmotnosti. Za účelem vývoje spolupracují Italové s University of Massachusetts, a to včetně vlastního patentu. Výsledkem je elektrická energie, kterou systém dokáže uvolňovat stejně tak rychle jako rekuperovat. To je důležité při neustálém zrychlování a brzdění, ať už na okruhu nebo v horských klesáních.
V tomto autě mohou najít štěstí skuteční milovníci ostré jízdy. Díky 48V elektrické kombinaci funguje Sián lépe a plynuleji než sourozenci s dvanáctiválcovým motorem. Obzvlášť při středním zatížení se to projevuje na mnohem lepším, zcela přesném řazení.
Čtěte také: Nejlevnější Lamborghini všech dob stojí méně než Škoda, ale má to jeden háček
Vše doplňuje specifický design supersportu. Kožená sedadla, lakovaný interiér, některé detaily přímo z 3D tiskárny či digitální palubní deska. Kulatý volant s tlačítky s jasnou odezvou a řadící pádla na obou stranách pod volantem. Každé z 63 vyprodaných kupé je jiné. Lamborghini nabízí možnost individuálního designu každému se zákazníků.
Ostatně, se základní cenou 2,3 milionu eur, to není až tak překvapivé. Je třeba dodat, že zákazník za své peníze dostává výbornou hodnotu. Vše funguje tak jak má a jak to od supersportu očekáváte. Včetně speciální automatické převodovky ISR (Independent Shift Roads), která dokáže v závislosti na rychlosti řadit velmi klidně anebo naopak brutálně přehazovat rychlosti za méně než 50 milisekund.
Hybridní pohon pomáhá pouze do rychlosti 130 km/h, poté by byla třeba další převodovka. Také proto se elektřina používá hlavně k vyhlazování rázů při řazení a pro zvýšení plynulosti jízdy. Jinak má většinu práce na starosti 785 spalovacích koní.
Boční dynamika je příkladná, protože tuhý karbonový podvozek s širokými pneumatikami a řízení všech kol dokáže zvládnout opravdu hodně. Nejen díky elektronice, která dokáže odhalit, že se vůz nachází na limitu jízdních vlastností. “Blesk” dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 350 km/h. Upřímně závidíme všem šťastlivcům, kteří budou mít možnost tuto smršť na kolech ovládat.
Lamborghini má svoji představu o elektromobilitě – plnohodnotný dvanáctiválec a lehký doušek elektřiny ze superkondenzátoru. Výsledkem je blesk o síle 819 koní (Sián znamená “blesk” v boloňském dialektu – pozn. redakce). V Sant’Agatě chtějí zachránit svět pomocí silného Atkinsonova motoru. Podaří se jim to? Minimálně u bohatých zákazníků určitě.
Namísto hybridizace spalovacího motoru s elektromotorem a silnou baterií připojíte k převodovce 6,5litrového dvanáctiválcového motoru o výkonu 785 koní superkondenzátor s výkonem 25 kW. Řešení je malé, lehké a rychlé. U Lamborghini říkají, že “naším nepřítelem je váha”. Proto také celá silová magie váží jenom 34 kg.
Superkondenzátor má 3× vyšší výkon než baterie o stejné hmotnosti. Za účelem vývoje spolupracují Italové s University of Massachusetts, a to včetně vlastního patentu. Výsledkem je elektrická energie, kterou systém dokáže uvolňovat stejně tak rychle jako rekuperovat. To je důležité při neustálém zrychlování a brzdění, ať už na okruhu nebo v horských klesáních.
V tomto autě mohou najít štěstí skuteční milovníci ostré jízdy. Díky 48V elektrické kombinaci funguje Sián lépe a plynuleji než sourozenci s dvanáctiválcovým motorem. Obzvlášť při středním zatížení se to projevuje na mnohem lepším, zcela přesném řazení.
Čtěte také: Nejlevnější Lamborghini všech dob stojí méně než Škoda, ale má to jeden háček
Vše doplňuje specifický design supersportu. Kožená sedadla, lakovaný interiér, některé detaily přímo z 3D tiskárny či digitální palubní deska. Kulatý volant s tlačítky s jasnou odezvou a řadící pádla na obou stranách pod volantem. Každé z 63 vyprodaných kupé je jiné. Lamborghini nabízí možnost individuálního designu každému se zákazníků.
Ostatně, se základní cenou 2,3 milionu eur, to není až tak překvapivé. Je třeba dodat, že zákazník za své peníze dostává výbornou hodnotu. Vše funguje tak jak má a jak to od supersportu očekáváte. Včetně speciální automatické převodovky ISR (Independent Shift Roads), která dokáže v závislosti na rychlosti řadit velmi klidně anebo naopak brutálně přehazovat rychlosti za méně než 50 milisekund.
Hybridní pohon pomáhá pouze do rychlosti 130 km/h, poté by byla třeba další převodovka. Také proto se elektřina používá hlavně k vyhlazování rázů při řazení a pro zvýšení plynulosti jízdy. Jinak má většinu práce na starosti 785 spalovacích koní.
Boční dynamika je příkladná, protože tuhý karbonový podvozek s širokými pneumatikami a řízení všech kol dokáže zvládnout opravdu hodně. Nejen díky elektronice, která dokáže odhalit, že se vůz nachází na limitu jízdních vlastností. “Blesk” dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 350 km/h. Upřímně závidíme všem šťastlivcům, kteří budou mít možnost tuto smršť na kolech ovládat.