Inzertní weby jsou plné aut, která kdysi sloužila jako taxíky. Kupující se jim obvykle vyhýbají, protože se obávají zvýšeného opotřebení způsobeného častým popojížděním. Je však koupě vozu, které dříve sloužilo jako taxi, opravdu tak špatný nápad? A jak poznáte auto, které sloužilo jako taxík?
Taxíky mohou mít na tachometru stovky tisíc kilometrů, což znamená, že mnoho základních dílů už může být opotřebovaných. I když byl vůz dobře udržovaný, vysoký počet najetých kilometrů je při hledání ojetého vozidla stále velkým problémem.
„Měli by se kupující vyhnout nákupu vozů taxi? I když to závisí jen na jejich rozhodnutí, cena každého vozu by měla odrážet jeho skutečný stav, který závisí na tom, jak byl používán. Vozy taxi mohou být skutečnými žrouty peněz, protože jsou často opotřebované,“ říká Matas Buzelis, automobilový expert a vedoucí komunikace společnosti carVertical.
Čtěte také: Ojetým dieselům zvoní hrana. V celé EU hrozí naprostý zákaz provozu
Taxíky absolvují většinu svých jízd ve městě, což nadměrně zatěžuje různé části vozu, zejména motor, brzdy a převodovku. Vozidlo s podobným počtem kilometrů, které jezdí převážně po dálnici, bude v mnohem lepším stavu.
Interiér ojetých vozů taxi může být také opotřebovaný, zejména zadní sedadla. Zatímco většina lidí se snaží svá vozidla šetřit, cestující v taxi často nastupují například se zasněženými botami nebo mokrými bundami, což se na interiéru vozu dlouhodobě projeví.
Vozový park taxislužby se obvykle skládá ze spolehlivých vozidel s dobrou pověstí, která mohou ujet mnoho kilometrů. Vzhledem ke všem výše uvedeným skutečnostem je však dobré se těmto vozům na trhu s ojetými vozy vyhnout.
Kontrola historie vozidla je jednoduchý způsob, jak zjistit, zda bylo vozidlo používáno jako taxi. Takové informace lze jinak těžko odhalit, protože nepoctiví prodejci často zatajují nepříznivé skutečnosti o vozidle. Vozy taxislužby mohou mít vyšší počet najetých kilometrů – díky čemuž se stávají častou obětí podvodů s najetými kilometry. Mohou být také výrazněji opotřebované a obvykle budou stát méně peněz.
Nejoblíbenějšími značkami vozů taxi na trhu ojetých vozidel jsou Mercedes-Benz (29 % všech vozů taxi prověřených na carVertical), Volkswagen (14,4 %), Škoda Auto (12,3 %), Volvo (10,9 %) a BMW (5,8 %). Vzhledem k tomu, že si kupující těchto výrobců velmi cení, využívají podvodníci často této poptávky k dosažení zisku.
Nejčastěji se jako taxíky používají německé vozy. Na prvním místě je Mercedes-Benz třídy E (17,9 %), následuje Škoda Superb (7,7 %), Volkswagen Passat (6,1 %), BMW řady 5 (5 %) a Volvo V70 (4,7 %).
Barva vozu může také prozradit jeho minulost – mnoho měst používá stejnou barvu pro všechny své taxíky, aby je bylo možné na ulici snadno rozpoznat. Některé modely, jako například třída E, byly vyrobeny pro účely taxislužby, a dokonce dostaly speciální barvu karoserie.
Při koupi ojetého vozu se vyplatí důkladně zkontrolovat jeho karoserii, protože v místech, kde bývaly nálepky či polepy, to může být stále patrné. Vzhledem k tomu, že polepy zakrývají velké plochy vozidla před sluncem, mohou být tyto plochy světlejší a dobře viditelné, což naznačuje, že vůz byl v minulosti používán jako taxi.
Inzertní weby jsou plné aut, která kdysi sloužila jako taxíky. Kupující se jim obvykle vyhýbají, protože se obávají zvýšeného opotřebení způsobeného častým popojížděním. Je však koupě vozu, které dříve sloužilo jako taxi, opravdu tak špatný nápad? A jak poznáte auto, které sloužilo jako taxík?
Taxíky mohou mít na tachometru stovky tisíc kilometrů, což znamená, že mnoho základních dílů už může být opotřebovaných. I když byl vůz dobře udržovaný, vysoký počet najetých kilometrů je při hledání ojetého vozidla stále velkým problémem.
„Měli by se kupující vyhnout nákupu vozů taxi? I když to závisí jen na jejich rozhodnutí, cena každého vozu by měla odrážet jeho skutečný stav, který závisí na tom, jak byl používán. Vozy taxi mohou být skutečnými žrouty peněz, protože jsou často opotřebované,“ říká Matas Buzelis, automobilový expert a vedoucí komunikace společnosti carVertical.
Čtěte také: Ojetým dieselům zvoní hrana. V celé EU hrozí naprostý zákaz provozu
Taxíky absolvují většinu svých jízd ve městě, což nadměrně zatěžuje různé části vozu, zejména motor, brzdy a převodovku. Vozidlo s podobným počtem kilometrů, které jezdí převážně po dálnici, bude v mnohem lepším stavu.
Interiér ojetých vozů taxi může být také opotřebovaný, zejména zadní sedadla. Zatímco většina lidí se snaží svá vozidla šetřit, cestující v taxi často nastupují například se zasněženými botami nebo mokrými bundami, což se na interiéru vozu dlouhodobě projeví.
Vozový park taxislužby se obvykle skládá ze spolehlivých vozidel s dobrou pověstí, která mohou ujet mnoho kilometrů. Vzhledem ke všem výše uvedeným skutečnostem je však dobré se těmto vozům na trhu s ojetými vozy vyhnout.
Kontrola historie vozidla je jednoduchý způsob, jak zjistit, zda bylo vozidlo používáno jako taxi. Takové informace lze jinak těžko odhalit, protože nepoctiví prodejci často zatajují nepříznivé skutečnosti o vozidle. Vozy taxislužby mohou mít vyšší počet najetých kilometrů – díky čemuž se stávají častou obětí podvodů s najetými kilometry. Mohou být také výrazněji opotřebované a obvykle budou stát méně peněz.
Nejoblíbenějšími značkami vozů taxi na trhu ojetých vozidel jsou Mercedes-Benz (29 % všech vozů taxi prověřených na carVertical), Volkswagen (14,4 %), Škoda Auto (12,3 %), Volvo (10,9 %) a BMW (5,8 %). Vzhledem k tomu, že si kupující těchto výrobců velmi cení, využívají podvodníci často této poptávky k dosažení zisku.
Nejčastěji se jako taxíky používají německé vozy. Na prvním místě je Mercedes-Benz třídy E (17,9 %), následuje Škoda Superb (7,7 %), Volkswagen Passat (6,1 %), BMW řady 5 (5 %) a Volvo V70 (4,7 %).
Barva vozu může také prozradit jeho minulost – mnoho měst používá stejnou barvu pro všechny své taxíky, aby je bylo možné na ulici snadno rozpoznat. Některé modely, jako například třída E, byly vyrobeny pro účely taxislužby, a dokonce dostaly speciální barvu karoserie.
Při koupi ojetého vozu se vyplatí důkladně zkontrolovat jeho karoserii, protože v místech, kde bývaly nálepky či polepy, to může být stále patrné. Vzhledem k tomu, že polepy zakrývají velké plochy vozidla před sluncem, mohou být tyto plochy světlejší a dobře viditelné, což naznačuje, že vůz byl v minulosti používán jako taxi.