Dle informací ze serveru Politico ve středu 10. března se celkem 9 členských států Evropské unie podepsalo pod žádost o určení pevného termínu, kdy má dojít k zákazu prodejů nových automobilů s konvenčními motory. Mezi státy, které se pod dopis podepsaly, patří: Rakousko, Dánsko, Belgie, Irsko, Řecko, Nizozemsko, Lucembursko, Malta a Irsko. Nejaktivnějšími státy jsou však Dánsko, Belgie a Nizozemsko.
Jednotlivé státy v dopise žádaly o to, aby Evropská komise připravila a představila návrh na termín, po kterém již nebude možné v EU prodávat nová vozidla se spalovacími motory. Toto pevné datum by mělo sloužit jako odpočet a zároveň vztyčený ukazovák, který by urychlil přechod automobilek na evropském trhu k čistším alternativám.
„Musíme zrychlit přechod na zelenější silniční dopravu. Příslušné orgány EU by to měly automobilkám zřetelně naznačit,“ prohlásil Dan Jørgensen, který je dánským ministrem pro klima a energii.
Kromě zákazu prodeje nových spalovacích vozů dopis také obsahoval výzvu výraznému posílení a zvětšení infrastruktury, která slouží bezemisním vozům. Nejaktivněji tyto zájmy prosazuje Belgie, Dánsko a Nizozemsko.
Čtěte také: Zákaz spalovacích aut již oznámilo 31 zemí. Máme jejich seznam
Ukončení prodeje nových spalovacích vozů by totiž logicky vedlo k růstu prodejů elektromobilů, tudíž je potřeba na to také připravit infrastrukturu. Belgická ministryně pro energetiku, Tinne Van der Straeten, totiž řekla: „Vysoké pořizovací náklady jsou jednou z hlavních překážek, které brání masovému přijetí elektromobility.“
Dle informací ze serveru Politico ve středu 10. března se celkem 9 členských států Evropské unie podepsalo pod žádost o určení pevného termínu, kdy má dojít k zákazu prodejů nových automobilů s konvenčními motory. Mezi státy, které se pod dopis podepsaly, patří: Rakousko, Dánsko, Belgie, Irsko, Řecko, Nizozemsko, Lucembursko, Malta a Irsko. Nejaktivnějšími státy jsou však Dánsko, Belgie a Nizozemsko.
Jednotlivé státy v dopise žádaly o to, aby Evropská komise připravila a představila návrh na termín, po kterém již nebude možné v EU prodávat nová vozidla se spalovacími motory. Toto pevné datum by mělo sloužit jako odpočet a zároveň vztyčený ukazovák, který by urychlil přechod automobilek na evropském trhu k čistším alternativám.
„Musíme zrychlit přechod na zelenější silniční dopravu. Příslušné orgány EU by to měly automobilkám zřetelně naznačit,“ prohlásil Dan Jørgensen, který je dánským ministrem pro klima a energii.
Kromě zákazu prodeje nových spalovacích vozů dopis také obsahoval výzvu výraznému posílení a zvětšení infrastruktury, která slouží bezemisním vozům. Nejaktivněji tyto zájmy prosazuje Belgie, Dánsko a Nizozemsko.
Čtěte také: Zákaz spalovacích aut již oznámilo 31 zemí. Máme jejich seznam
Ukončení prodeje nových spalovacích vozů by totiž logicky vedlo k růstu prodejů elektromobilů, tudíž je potřeba na to také připravit infrastrukturu. Belgická ministryně pro energetiku, Tinne Van der Straeten, totiž řekla: „Vysoké pořizovací náklady jsou jednou z hlavních překážek, které brání masovému přijetí elektromobility.“