Konec spalovacích aut v celé EU? 9 států je pro a požaduje pevný termín

  • Devět členských států EU žádá o určení pevného termínu zákazu prodeje spalováků
  • Státy zaslaly dopis s žádostí Evropské komisi, která rozhodne, co bude dál
  • Pevný termín zákazu by pomohl hlavně výrobcům automobilů, dal by jim přesný čas na přizpůsobení se
Evropská unie, zákaz spalováků

Zákaz spalovacích aut, ilustrace

Dle informací ze serveru Politico ve středu 10. března se celkem 9 členských států Evropské unie podepsalo pod žádost o určení pevného termínu, kdy má dojít k zákazu prodejů nových automobilů s konvenčními motory. Mezi státy, které se pod dopis podepsaly, patří: Rakousko, Dánsko, Belgie, Irsko, Řecko, Nizozemsko, Lucembursko, Malta a Irsko. Nejaktivnějšími státy jsou však Dánsko, Belgie a Nizozemsko.

Jednotlivé státy v dopise žádaly o to, aby Evropská komise připravila a představila návrh na termín, po kterém již nebude možné v EU prodávat nová vozidla se spalovacími motory. Toto pevné datum by mělo sloužit jako odpočet a zároveň vztyčený ukazovák, který by urychlil přechod automobilek na evropském trhu k čistším alternativám.

„Musíme zrychlit přechod na zelenější silniční dopravu. Příslušné orgány EU by to měly automobilkám zřetelně naznačit,“ prohlásil Dan Jørgensen, který je dánským ministrem pro klima a energii.

Zákaz spalováků však nestačí

Kromě zákazu prodeje nových spalovacích vozů dopis také obsahoval výzvu výraznému posílení a zvětšení infrastruktury, která slouží bezemisním vozům. Nejaktivněji tyto zájmy prosazuje Belgie, Dánsko a Nizozemsko.


Čtěte také: Zákaz spalovacích aut již oznámilo 31 zemí. Máme jejich seznam


Gridserve, solární nabíjecí stanice

Obrovská solární nabíjecí stanice v Essexu

Ukončení prodeje nových spalovacích vozů by totiž logicky vedlo k růstu prodejů elektromobilů, tudíž je potřeba na to také připravit infrastrukturu. Belgická ministryně pro energetiku, Tinne Van der Straeten, totiž řekla: „Vysoké pořizovací náklady jsou jednou z hlavních překážek, které brání masovému přijetí elektromobility.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Konec spalovacích aut v celé EU? 9 států je pro a požaduje pevný termín

  • Devět členských států EU žádá o určení pevného termínu zákazu prodeje spalováků
  • Státy zaslaly dopis s žádostí Evropské komisi, která rozhodne, co bude dál
  • Pevný termín zákazu by pomohl hlavně výrobcům automobilů, dal by jim přesný čas na přizpůsobení se
Evropská unie, zákaz spalováků

Zákaz spalovacích aut, ilustrace

Dle informací ze serveru Politico ve středu 10. března se celkem 9 členských států Evropské unie podepsalo pod žádost o určení pevného termínu, kdy má dojít k zákazu prodejů nových automobilů s konvenčními motory. Mezi státy, které se pod dopis podepsaly, patří: Rakousko, Dánsko, Belgie, Irsko, Řecko, Nizozemsko, Lucembursko, Malta a Irsko. Nejaktivnějšími státy jsou však Dánsko, Belgie a Nizozemsko.

Jednotlivé státy v dopise žádaly o to, aby Evropská komise připravila a představila návrh na termín, po kterém již nebude možné v EU prodávat nová vozidla se spalovacími motory. Toto pevné datum by mělo sloužit jako odpočet a zároveň vztyčený ukazovák, který by urychlil přechod automobilek na evropském trhu k čistším alternativám.

„Musíme zrychlit přechod na zelenější silniční dopravu. Příslušné orgány EU by to měly automobilkám zřetelně naznačit,“ prohlásil Dan Jørgensen, který je dánským ministrem pro klima a energii.

Zákaz spalováků však nestačí

Kromě zákazu prodeje nových spalovacích vozů dopis také obsahoval výzvu výraznému posílení a zvětšení infrastruktury, která slouží bezemisním vozům. Nejaktivněji tyto zájmy prosazuje Belgie, Dánsko a Nizozemsko.


Čtěte také: Zákaz spalovacích aut již oznámilo 31 zemí. Máme jejich seznam


Gridserve, solární nabíjecí stanice

Obrovská solární nabíjecí stanice v Essexu

Ukončení prodeje nových spalovacích vozů by totiž logicky vedlo k růstu prodejů elektromobilů, tudíž je potřeba na to také připravit infrastrukturu. Belgická ministryně pro energetiku, Tinne Van der Straeten, totiž řekla: „Vysoké pořizovací náklady jsou jednou z hlavních překážek, které brání masovému přijetí elektromobility.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."