Konec bezplatného nabíjení? Tesla Referral Program čekají větší změny
- Tesla Referral Program už funguje téměř 6 let
- Jde o systém, kterým odměňuje stávající i nové zákazníky za doporučení
- Jenže pro Teslu přestává být současná podoba programu udržitelná

Největší výrobce elektromobilů na světě se prezentuje tím, že nedává ani dolar na klasickou inzerci a marketing. Ovšem reklamu za něj obstarávají samotní zákazníci a majitelé vozů, kteří jsou spokojeni a doporučují auta dalším lidem. V rámci systému Tesla Referral Program je pak automobilka odměňuje.
Tesla dala v Q1 2021 celkem 23 milionů dolarů na odměny Referral Programu
Jenže podle kolegů ze serveru Electrek přijdou velké změny, protože Tesla na tyto aktivity dala jen v prvním čtvrtletí 2021 neuvěřitelných 23 milionů dolarů, v přepočtu 485 milionů korun. Jde o částku ve formě bezplatného nabíjení elektromobilů na Superchargerech Tesly, ale také o elektromobily, které Tesla dává zdarma těm opravdu největším doporučovatelům v rámci soutěže s Referral kódy.
Tesla už se dostala do fáze, kdy nepotřebuje takovou reklamu, když nestíhá uspokojit vysokou poptávku po jejích elektromobilech. Jenže změny budou údajně většího rázu, než jen snížení výše odměn. Vypadá to, že chce Tesla kompletně přepracovat celý systém referenčního programu a odměňovat zákazníky za doporučení skrze mobilní aplikaci. Mohla by skoncovat se spamováním zákazníků pomocí referral kódů, které se pak objevují všude na sociálních sítích.
Čtěte také: Tesla Referral Program se vyplatí. Získejte nabíjení zdarma nebo vyhrajte novou Teslu

Jak by to mohlo fungovat?
Dokážeme si představit jednodušší systém, kdy mobilní aplikace Tesly nabídne základní funkčnost a možnost vyzkoušení funkcí pro nemajitele Tesly. A pokud bude chtít nový zákazník testovací jízdu včetně vyzkoušení všech funkcí vzdáleného ovládání přes aplikaci v telefonu, mohl by získat od jakéhokoliv majitele Tesly či zaměstnanců showroomu Tesly dočasné oprávnění a přístup k plné funkcionalitě. Pokud si pak nový zákazník pořídí elektromobil, získá ke svému předem vytvořenému účtu odměnu stejně jako stávající majitel.
Co si myslíte o Tesla Referral Programu a o jeho podobě? Jde o účinný propagační nástroj, nebo už je v dnešní době spíše přežitkem a Tesla by se obešla i bez něj? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.