Kia PV5 odhalena. Elektrododávka vypadá skvěle, konkuruje VW ID. Buzz

Kia chystá elektrickou dodávku PV5 na nové platformě PVB. Nabídne užitkovou i osobní verzi. Odhalení proběhne na Kia EV Day 2025 již příští týden.
Užitkové elektromobily se hlásí do služby
Kia představuje nové elektromobily jako na běžícím páse. Nedávné oznámení menšího modelu EV4 stačilo sotva vychladnout a automobilka již láká na další přírůstek. Nebude jím standardní osobní model, ale lehká užitková dodávka. Aby Kia uspokojila i vysokou poptávku po rodinných velkoprostorových vozech, bude se model PV5 nabízet i v osobní variantě.
Nová řada vozidel dostane vlastní platformu PVB, Platform Beyond Vehicle. Představení novinky s vícero detaily proběhne během dne Kia EV Day 2025 na konci tohoto měsíce, tedy již příští týden. Automobilka chce u segmentu lehkých dodávek začít zcela od nuly. Na rozdíl od konkurence nechce vymýšlet způsoby, jak do původně spalovacích vozidel dostat elektrický pohon. I proto vznikla zcela odlišná platforma a řada modelů by měla svými parametry předběhnout konkurenty.
Nejen podvozek, ale i skladba baterií bude odlišná, vozy dostanou i svůj vlastní operační systém a nezbytné řídící prvky. Nejblíže produkčním verzím jsou koncepty PV5 a PV7. Jejich skicy a náhledy byly představeny minulý podzim na veletrhu IAA Transportation. Na dosavadních snímcích vozy přijímají téměř kvádrový tvar. Absence tradičního motoru dovoluje ještě více zkrátit přední partie.

- Kia PV5 Cargo | foto: Kia
- Kia PV5 Cargo | foto: Kia
Vozy jsou stále zahalené tajemstvím
Vozy by mělo spojovat hned několik designových prvků. Typickým by se měla stát horizontální zakřivená linka denních LED protažených až k A sloupku. Aktuální varianta je již drobně střídmější, prvotní koncept měl celé LED více po stranách čelního skla. Digitální zrcátka jsou nahrazena tradičními skly.
Praktičtějšího prvku se dočkaly i dveřní kliky, které již nejsou zapuštěné v panelu karoserie. V zadní části Kia využije horizontálních sdružených svítilen, vcelku typických pro tento segment. Drobné prvky, jako čtyř loukoťové lité disky mají vozy přeci jen lehce přiblížit osobním modelům.
Zatímco užitková verze nabídne ve standardu pravděpodobně prosklené plochy jen na přední řadě sedadel, v osobní variantě by měl být vůz prosklen tradičně po celém obvodu. Kia plánuje na trh uvést několik karosářských variant podle stylu využití. Výjimkou by neměla být ani verze s vyšší střechou a potenciálně tedy i kempovací varianta. Křídlové zadní dveře jsou praktické pro nákladní využití, rodinný vůz bude mít možnost vůz pořídit s více tradičním výklopným víkem.
Více informací již brzy
Kia se zatím omezila na zveřejnění vnějšího tvaru. Více informací postrádáme i uspořádání interiéru i použitých technologiích. Nevíme tak zatím nic ani o pohonném ústrojí. Kvůli výrobním nákladům konkurence zatím vždy nabídla dodávky s velmi omezeným dojezdem. To by se u řady PVB mělo změnit. Více technických informací by měl přinést i osobní model EV4. Výroční akce tedy bude pro Kiu po roce opět dnem velkého odhalování.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.