Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Test Kia Niro PHEV: univerzální voják

  |  Jakub Mokříš  |  2 komentáře

Korejští výrobci automobilů se poměrně progresivně derou do segmentu vozů s více či méně elektrifikovaným pohonem. Poslední dobou slýcháme především o Huyndai a Kia zůstává možná trochu neprávem v pozadí. To ovšem neznamená, že by neměla co nabídnout. Plug-in hybrid Niro je toho důkazem.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design
» 2. Jízdní dojmy, závěr

Kia tohle auto nazývá hybridním crossoverem. Lze si pod tím totiž představit všechno a nic. Chápu ale, že kříženec dvou (nebo více) kategorií se pojmenovává blbě. Pro sebe jsem si tedy Niro nazval “rodinný hatchback”. Ono by to svádělo k zařazení mezi malá SUV. Na to ale Niru chybí světlá výška a s ní spojené terénní schopnosti, které prakticky nemá (vyzkoušeno). Uvnitř je ale místa pro čtyřčlennou rodinu a tvarem karoserie se z mého pohledu opravdu jedná o takový přifouknutý hatchback.

Design: neurazí, nenadchne

V každém případě se mi tohle auto vcelku líbí. Přední protažené světlomety zasahují až hluboko nad podběhy a opticky dodávají vozu takovou správnou dynamiku. Zvedající se boční linka spodní hrany oken pak trošku přidává na mohutnosti. Dojem ze zadní části je pak silně subjektivní, na mě působil jakýmsi možná až trochu příliš plochým dojmem, což jen podporuje ničím nerozbitá spodní část pátých dveří. Trošku svěžesti dodávají decentní až nevýrazné modré linky vepředu a vzadu a v tomto směru se klidně mohli designéři odvázat víc. Chápu ale, že u takového vozu, jakým je Niro, je důležité, aby zaujal napříč generacemi a být v jakémkoliv směru výrazný, je pro něj riskantní.

Podobné je to i v interiéru, který nepůsobí nijak zvlášť luxusně. Závan starých dobrých časů přináší spousta tlačítek. Centrální displej poslouží nejspíš jen pro navigaci a přehrávání hudby, protože na funkce auta multimediální centrum vliv nemá. 90 % funkcí, včetně klimatizace, zkrátka obsloužíte hezky postaru. Zmíněný displej infotainmentu má sice trošku zastaralou grafiku, ale svůj účel plní bezchybně, má svižnou odezvu a čitelný je za všech okolností. Co mi však v interiéru vadilo, byl zápach pálící se spojky. Chápu, že při pomalém pohybu vpřed zkrátka dochází v převodovce k částečnému prokluzu, vzniku tepla a zápachu. Ale není nutné, aby si každé kratší popojetí vynutilo otevření okýnek, případně zapnutí vnitřní cirkulace na panelu klimatizace.

Nejsem z těch, co by měli ve zvyku hodnotit luxus v interiéru podle tvrdosti použitých materiálů a obecně mi připadá zvrhlé se radovat nad měkkostí materiálů, se kterými posádka prakticky do kontaktu nepřichází. Soudím spíše podle praktičnosti a zde popravdě dosahuje obou extrémů. Není nouze o lesklé, “hnedupatlané” plochy, ale ani o praktický a skvěle omyvatelný materiál použitý na ventilovaných a vyhřívaných sedadlech (která jsou za příplatek). Naštěstí jsou ty lesklejší plochy silně v menšině a interiér je tak nakonec vcelku praktický.

U zmíněných příplatkových sedadel se ještě chvíli zdržím. Jsou totiž velice pohodlná a ani při delších cestách jsem se svými 197 centimetry neměl problém. Ventilace a vyhřívání je fajn, jediné co mi chybělo byla možnost prodloužení sedáku v oblasti stehen. Na zadní řadě pasažéři trpět nebudou ani nepohodlím, ani nedostatkem prostoru. Zkusil jsem se sám za sebe posadit, což ve většině aut jednoduše buď nejde nebo jen dost nepohodlně. U Nira by to sice na cestování přes půl Evropy nebylo, ale zvládl jsem to poměrně důstojně, takže ani zde tento vůz body neztrácí. O charakteru Nira a způsobu, jakým se pohybuje po silnici, dost napoví i boční vedení sedadel. To je spíše symbolické, což není nutně chyba, ale vnímám to jako vlastnost. Zkrátka ne do každé sedačky je potřeba zapadnout jak do vany.

Abychom tuto kapitolu uzavřeli, podíváme se ještě do zavazadlového prostoru, což je snad nejsledovanější údaj v Česku. Se 324 litry Niro moc parády neudělá, na objemnější přepravu už to bude chtít sklopit zadní sedadla. Na dovolenou ve čtyřech to ale pořád ještě stačí, balení se ale neobejde bez kompromisů a míč s lehátkem budete muset zkrátka nafouknout až na pláži.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design
» 2. Jízdní dojmy, závěr

ŠTÍTKY:, , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Kia NiroRenata Hochmanova Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Renata Hochmanova
Renata Hochmanova

Toto auto KIA Niro hybrid jsme měli loni v létě půjčené na dovolené v Norsku. Najeli jsme s ním skoro 3000 km a byli jsme jím naprosto usnesení. Nejenže jsme výrazně ušetřili finance díky elektromotoru, který se cestou sám dobíjel a tak jsme spotřebu benzínu výrazně eliminovali (se spotřebou benzínu jsme se dostali na 2,8 litrů na 100km), ale i spousta vychytávek( navigace, dynamický tempomat, parkovací senzory, hlídání přejezdů mezi pruhy, automatická převodovka, a spousta dalších věcí) nám velmi usnadňovala naše 10 denní cestování po horách i nížinách Norska. Jen volbu sportovního režimu jsme objevili až den před vrácením auta… Číst vice »

Kia Niro
Kia Niro

Technická poznámka – výkon spalováku není 104kW, ale 77kW. Těch 104kW je souhrnný výkon spalováku + elektromotoru dohromady. A kdyby někoho napadlo si spočítat 77kW + 43kW = 120kW a to se nerovná 104kW, tak je to tím, že maximální výkon obou motorů se nachází v jiném otáčkovém spektru.

Mobilní zobrazení