V Kalifornii se rozhořela válka mezi tamním demokratickým guvernérem Gavinem Newsomem a generálním ředitelem automobilky Tesla Elonem Muskem. Jádrem sporu je plán na obnovení programu slev na elektrická vozidla, který by však nezahrnoval vozy Tesla, což kritici označili za politický krok a šéf Tesly Elon Musk na sociální síti X za „šílený“.
Kalifornie chce navázat na program Clean Vehicle Rebate Program, který vypršel v loňském roce, v případě, že nově splněný prezident Donald Trump splní svůj záměr zrušit federální daňové úlevy až do výše 7 500 dolarů pro nákup nových bezemisních vozidel. Slevy pro kupce elektromobilů by měly být financovány z Kalifornského fondu pro snižování skleníkových plynů, který je plněn z příspěvků znečišťovatelů v rámci programu cap-and-trade.
„Zasáhneme, pokud Trumpova administrativa zruší federální daňovou úlevu, a zdvojnásobíme tak náš závazek k čistému ovzduší a zeleným pracovním místům v Kalifornii. Neodvrátíme se od budoucnosti čisté dopravy – zajistíme, aby lidé mohli jezdit vozidly, která neznečišťují životní prostředí, za dostupnější cenu.“ uvedl v pondělí ve svém prohlášení kalifornský guvernér Gavin Newsom.
Podle návrhu však mohly být z programu podpory vyloučeny vozy Tesla. Guvernérův úřad, který informaci pro server Business Insider potvrdil, uvedl, že na podporu by neměla nárok z důvodu svého vysoké tržního podílu. Cílem omezení má být podpora konkurence a inovací v oboru.
Podle zprávy Kalifornské asociace prodejců nových vozů tvořila Tesla téměř 55 % všech nově registrovaných elektromobilů v Kalifornii během prvních devíti měsíců roku 2024, zatímco Hyundai a BMW dosáhly pouze 5,6 % a 5 %.
Elon Musk v reakci na kalifornský návrh na vyloučení Tesly z programu slev pro elektromobily upozornil, že Tesla je jedinou automobilkou, která vyrábí své elektromobily v Kalifornii, takže tento návrh poškozuje zdejší pracovní místa.
Kromě Gigafactory ve Fremontu zaměstnává Tesla řadu lidí i v inženýrských a konstrukčních týmech v jižní a severní Kalifornii, Analytik Dan Ives přitom varoval, že spor mezi Newsomem a Muskem, by mohl Teslu přimět k dalšímu přesunu pracovních míst mimo Kalifornii.
V Kalifornii se rozhořela válka mezi tamním demokratickým guvernérem Gavinem Newsomem a generálním ředitelem automobilky Tesla Elonem Muskem. Jádrem sporu je plán na obnovení programu slev na elektrická vozidla, který by však nezahrnoval vozy Tesla, což kritici označili za politický krok a šéf Tesly Elon Musk na sociální síti X za „šílený“.
Kalifornie chce navázat na program Clean Vehicle Rebate Program, který vypršel v loňském roce, v případě, že nově splněný prezident Donald Trump splní svůj záměr zrušit federální daňové úlevy až do výše 7 500 dolarů pro nákup nových bezemisních vozidel. Slevy pro kupce elektromobilů by měly být financovány z Kalifornského fondu pro snižování skleníkových plynů, který je plněn z příspěvků znečišťovatelů v rámci programu cap-and-trade.
„Zasáhneme, pokud Trumpova administrativa zruší federální daňovou úlevu, a zdvojnásobíme tak náš závazek k čistému ovzduší a zeleným pracovním místům v Kalifornii. Neodvrátíme se od budoucnosti čisté dopravy – zajistíme, aby lidé mohli jezdit vozidly, která neznečišťují životní prostředí, za dostupnější cenu.“ uvedl v pondělí ve svém prohlášení kalifornský guvernér Gavin Newsom.
Podle návrhu však mohly být z programu podpory vyloučeny vozy Tesla. Guvernérův úřad, který informaci pro server Business Insider potvrdil, uvedl, že na podporu by neměla nárok z důvodu svého vysoké tržního podílu. Cílem omezení má být podpora konkurence a inovací v oboru.
Podle zprávy Kalifornské asociace prodejců nových vozů tvořila Tesla téměř 55 % všech nově registrovaných elektromobilů v Kalifornii během prvních devíti měsíců roku 2024, zatímco Hyundai a BMW dosáhly pouze 5,6 % a 5 %.
Elon Musk v reakci na kalifornský návrh na vyloučení Tesly z programu slev pro elektromobily upozornil, že Tesla je jedinou automobilkou, která vyrábí své elektromobily v Kalifornii, takže tento návrh poškozuje zdejší pracovní místa.
Kromě Gigafactory ve Fremontu zaměstnává Tesla řadu lidí i v inženýrských a konstrukčních týmech v jižní a severní Kalifornii, Analytik Dan Ives přitom varoval, že spor mezi Newsomem a Muskem, by mohl Teslu přimět k dalšímu přesunu pracovních míst mimo Kalifornii.