I když je zatím ještě potřeba hovořit v podmiňovacím způsobu, protože americké volby na 46. prezidenta budou legislativně definitivní až někdy začátkem prosince nebo respektive 20. ledna 2021, kdy má vítězný kandidát na prezidenta podepsat novou smlouvu a usednout do křesla USA, už teď je jistě zajímavé se podívat na to, co by mohla změna přinést. Protože to vypadá, že Biden nahradí Trumpa, který si z pohledu elektromobility dokázal spíše přivlastňovat úspěchy jiných a překrucovat pravdu, než že by skutečně něco v této otázce udělal a trh posunul vpřed.
Vypadá to, že Joe Biden by chtěl hned krátce po usednutí do prezidentského křesla, co by mělo být 20. ledna 2021, řešit zásadní otázky, které dlouho nepočkají. Především chce prioritně řešit koronavirovou krizi, ale kromě toho má na seznamu stěžejních témat taktéž neméně důležité řešení klimatických změn.
Čtěte také: Trump odstartoval první kolo prezidentské debaty lží o elektromobilech
Biden by měl opět podepsat důležitou celosvětovou dohodu, aby se USA připojily zpátky k Pařížské dohodě o ochraně klimatu (kterou při svém úřadování přerušil právě Donald Trump). Jde o závazek států k tomu, aby se nezvyšovala teplota na planetě, čehož se má dosáhnout například rozvojem obnovitelných zdrojů energie či snížením emisí CO2 v daných zemích. A jelikož USA patří mezi největší znečišťovatele na světě při přepočtu na obyvatele, jde o zásadní věc.
Pak se dá také předpokládat, že by nový prezident snížil či zcela přerušil investice do ropného průmyslu a naopak podporoval vše, co by šlo ruku v ruce s obnovitelnými zdroji a udržitelností. Protože koneckonců udržování ropného průmyslu při životě nedává z dlouhodobého hlediska smysl a čím dříve USA přehodí výhybku, tím bude mít větší šance být světovou velmocí i v novém byznysu, který představují OZE, či nové technologie.
Je také více než pravděpodobné, že by Joe Biden mohl navázat na administrativu bývalého prezidenta Baracka Obamy, kterému dělal viceprezidenta, a pod jehož vedením přišla státní podpora pro elektromobily a díky která dost možná vůbec dokázala přežít nejtěžší období v začátcích automobilka Tesla. Šlo o 7500 dolarů na auto, přičemž částka se postupně snižovala, než byla podpora vyčerpána.
Dnes je situace taková, že Tesla již tuto podporu od státu nemá, protože si ji vyčerpala, ale nové automobilky klidně z jiných zemí stále mohou podporu získat. Mluví se o tom, že by Biden mohl podpořit domácí automobilky, třeba právě Teslu, a státní podporu na pořízení nových elektromobilů opět oživit. Dost možná především pro americké automobilky a nově vznikající startupy, které budou vyrábět elektromobily pro méně bohaté.
Dále se spekuluje o tom, že by Biden mohl podpořit přechod k elektromobilům v případě obměny státního vozového parku. Ve svém programu při kandidování na amerického prezidenta má také uvedeno, že chce podpořit výstavbu infrastruktury v podobě nabíjecích stanic.
Nicméně k prosazení změn vždy potřebuje americký prezident přesvědčit kongres, jinak to legislativně udělat nelze. Ale vzhledem k tomu, že ochrana klimatu patří mezi dvě největší témata Joe Bidena, dá se předpokládat, že by mohl mít nějaký plán, jak toho docílit nebo se o to alespoň pokusit.
I když je zatím ještě potřeba hovořit v podmiňovacím způsobu, protože americké volby na 46. prezidenta budou legislativně definitivní až někdy začátkem prosince nebo respektive 20. ledna 2021, kdy má vítězný kandidát na prezidenta podepsat novou smlouvu a usednout do křesla USA, už teď je jistě zajímavé se podívat na to, co by mohla změna přinést. Protože to vypadá, že Biden nahradí Trumpa, který si z pohledu elektromobility dokázal spíše přivlastňovat úspěchy jiných a překrucovat pravdu, než že by skutečně něco v této otázce udělal a trh posunul vpřed.
Vypadá to, že Joe Biden by chtěl hned krátce po usednutí do prezidentského křesla, co by mělo být 20. ledna 2021, řešit zásadní otázky, které dlouho nepočkají. Především chce prioritně řešit koronavirovou krizi, ale kromě toho má na seznamu stěžejních témat taktéž neméně důležité řešení klimatických změn.
Čtěte také: Trump odstartoval první kolo prezidentské debaty lží o elektromobilech
Biden by měl opět podepsat důležitou celosvětovou dohodu, aby se USA připojily zpátky k Pařížské dohodě o ochraně klimatu (kterou při svém úřadování přerušil právě Donald Trump). Jde o závazek států k tomu, aby se nezvyšovala teplota na planetě, čehož se má dosáhnout například rozvojem obnovitelných zdrojů energie či snížením emisí CO2 v daných zemích. A jelikož USA patří mezi největší znečišťovatele na světě při přepočtu na obyvatele, jde o zásadní věc.
Pak se dá také předpokládat, že by nový prezident snížil či zcela přerušil investice do ropného průmyslu a naopak podporoval vše, co by šlo ruku v ruce s obnovitelnými zdroji a udržitelností. Protože koneckonců udržování ropného průmyslu při životě nedává z dlouhodobého hlediska smysl a čím dříve USA přehodí výhybku, tím bude mít větší šance být světovou velmocí i v novém byznysu, který představují OZE, či nové technologie.
Je také více než pravděpodobné, že by Joe Biden mohl navázat na administrativu bývalého prezidenta Baracka Obamy, kterému dělal viceprezidenta, a pod jehož vedením přišla státní podpora pro elektromobily a díky která dost možná vůbec dokázala přežít nejtěžší období v začátcích automobilka Tesla. Šlo o 7500 dolarů na auto, přičemž částka se postupně snižovala, než byla podpora vyčerpána.
Dnes je situace taková, že Tesla již tuto podporu od státu nemá, protože si ji vyčerpala, ale nové automobilky klidně z jiných zemí stále mohou podporu získat. Mluví se o tom, že by Biden mohl podpořit domácí automobilky, třeba právě Teslu, a státní podporu na pořízení nových elektromobilů opět oživit. Dost možná především pro americké automobilky a nově vznikající startupy, které budou vyrábět elektromobily pro méně bohaté.
Dále se spekuluje o tom, že by Biden mohl podpořit přechod k elektromobilům v případě obměny státního vozového parku. Ve svém programu při kandidování na amerického prezidenta má také uvedeno, že chce podpořit výstavbu infrastruktury v podobě nabíjecích stanic.
Nicméně k prosazení změn vždy potřebuje americký prezident přesvědčit kongres, jinak to legislativně udělat nelze. Ale vzhledem k tomu, že ochrana klimatu patří mezi dvě největší témata Joe Bidena, dá se předpokládat, že by mohl mít nějaký plán, jak toho docílit nebo se o to alespoň pokusit.