Jízda s Autopilotem stále patří k nejbezpečnějším, hlásí Tesla

Roman Macháč
  • Tesla vydala report nehod za poslední čtvrtletí roku 2020
  • Podle statistik vyplývá, že jízda s autopilotem patří k nejbezpečnějším
  • Výsledky jsou i tak ovšem horší než oproti jiným kvartálům, nejspíš díky zimnímu počasí a pandemii
Tesla Autopilot
Tesla Autopilot

Vozy značky Tesla patří dlouhodobě k těm vůbec nejbezpečnějším, které může současný trh nabídnout. Od testů v rámci NHTSA až po reálné zkušenosti je na auta kalifornského giganta spolehnutí a dost často zachraňují životy. Tesla zveřejnila nová data za poslední čtvrtletí roku 2020, kde ukazuje, kolik se událo průměrně nehod na daný počet kilometrů. Jak to tedy vypadá?

Jízda s autopilotem je nejbezpečnější

Data můžeme rozdělit do tří sekcí. První sekce se zaměřuje na jízdu se zapnutým autopilotem. Druhá sekce pak s vypnutým autopilotem, ale se zapnutými aktivními bezpečnostními prvky. Poslední sekce, a taky ta nejvíce nebezpečná, je s vypnutým autopilotem a všemi prvky aktivní bezpečnostní výbavy. Čísla vypadají takto.

  • Zapnutý autopilot: Průměrně jedna nehoda na 5,55 mil. kilometrů
  • Vypnutý autopilot, zapnuté aktivní bezpečnostní prvky: Průměrně jedna nehoda na 3,3 mil. kilometrů
  • Vypnutý autopilot, vypnuté aktivní bezpečnostní prvky: Průměrně jedna nehoda na 2,04 mil. kilometrů

Nutno říct, že v současné době nevíme, jak přesně Tesla tato data sbírá a měří. Rozdíly pak určitě najdeme v rámci jízdy na dálnici či okreskách, dále pak velkou roli hraje místo pohybu a tamní jízdní podmínky (vlhko vs. sucho, teplo vs. zima) a podobně. Pokud se však postup Tesly při měření nemění, můžeme ve statistikách vidět za poslední roky zlepšující tendenci.

Výsledky v posledním kvartálu 2020 byly o něco horší než předchozí rok. To můžeme přisuzovat pravděpodobně pandemii, kdy se na silnice vydalo průměrně méně lidí v rámci lockdownu než minulý rok. Zároveň nastoupila tvrdá zima, která je obecně strašákem většiny řidičů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články