Své první luxusní elektrické supersportovní auto BYD Yangwang U9, představila čínská automobilka BYD letos na konci února. BYD, který je známý zejména jako výrobce levných elektromobilů, s ním chce přímo konkurovat tradičním výrobcům jako Ferrari nebo Lamborghini. Na rozdíl od elektrického Ferrari se však první majitelé U9, jehož výroba se nyní rozběhla, s ním svezou už na konci léta.
Už při jeho představení BYD sliboval, že se na domácí čínské silnice dostane už tento rok a svůj slib se mu zdá se daří plnit. Podle posledních informací budou dodávky prvních kusů zahájeny koncem srpna, jakmile se první vyrobené kusy dostanou k prodejcům.
Kupující, kteří si vůz objednali v rámci předprodeje, si mohou zkontrolovat odhadovaný čas dodání prostřednictvím aplikace Yangwang. Pokud dojde ke zpoždění dodávek, BYD poskytne kompenzaci ve výši 2 000 kreditů nebo ekvivalentu 200 jüanů (647 korun) za den. Vzhledem k cenovce, která začíná na 1,68 milionu jüanů (5,43 milionu korun), je to pakatel. Vyjadřuje to však, jak moc si BYD věří. Taková Tesla, pověstná nedodržováním slíbených termínů, by se při stejné praxi nedoplatila.
BYD navíc prodloužil záruku baterie, motorů a elektrického řídicího systému, aby pokryla celou životnost vozidla. Pro zákazníky, kteří složí zálohu do 31. července 2024, si pak přichystal dárek v podobě ochranné TPU folie na lak vozidla zdarma.
Čtěte také: Tesla Model Y Long Range (2024) – Právem nejprodávanější?
Se čtyřmi pokročilými elektromotory a výkonem téměř 1 300 koní je BYD Yangwang U9 skutečnou bestií na kolech. Z 0 na 100 km/h se dostane za pouhých 2,36 sekundy. Pro srovnání Ferrari V8 SF90 Stradale se dvěma turbodmychadly totéž zvládne za 2,5 sekundy a Bugatti Chiron za 2,4 sekundy. S délkou 4 966 mm, šířkou 2 029 mm a výškou 1 295 mm je pak Yangwang U9 zhruba stejně velký jako Lamborghini Aventador (4 943 x 2 098 x 1 136 mm).
BYD Yangwang U9 je přitom nejen o polovinu levnější než Ferrari SF90 Stradale z roku 2024, který vyjde na 525 000 dolarů (12,32 milionu korun), ale je také rychlejší. Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna již na konci května varoval, že rostoucí počet čínských elektromobilů je „volání do akce pro Evropu“.
Své první luxusní elektrické supersportovní auto BYD Yangwang U9, představila čínská automobilka BYD letos na konci února. BYD, který je známý zejména jako výrobce levných elektromobilů, s ním chce přímo konkurovat tradičním výrobcům jako Ferrari nebo Lamborghini. Na rozdíl od elektrického Ferrari se však první majitelé U9, jehož výroba se nyní rozběhla, s ním svezou už na konci léta.
Už při jeho představení BYD sliboval, že se na domácí čínské silnice dostane už tento rok a svůj slib se mu zdá se daří plnit. Podle posledních informací budou dodávky prvních kusů zahájeny koncem srpna, jakmile se první vyrobené kusy dostanou k prodejcům.
Kupující, kteří si vůz objednali v rámci předprodeje, si mohou zkontrolovat odhadovaný čas dodání prostřednictvím aplikace Yangwang. Pokud dojde ke zpoždění dodávek, BYD poskytne kompenzaci ve výši 2 000 kreditů nebo ekvivalentu 200 jüanů (647 korun) za den. Vzhledem k cenovce, která začíná na 1,68 milionu jüanů (5,43 milionu korun), je to pakatel. Vyjadřuje to však, jak moc si BYD věří. Taková Tesla, pověstná nedodržováním slíbených termínů, by se při stejné praxi nedoplatila.
BYD navíc prodloužil záruku baterie, motorů a elektrického řídicího systému, aby pokryla celou životnost vozidla. Pro zákazníky, kteří složí zálohu do 31. července 2024, si pak přichystal dárek v podobě ochranné TPU folie na lak vozidla zdarma.
Čtěte také: Tesla Model Y Long Range (2024) – Právem nejprodávanější?
Se čtyřmi pokročilými elektromotory a výkonem téměř 1 300 koní je BYD Yangwang U9 skutečnou bestií na kolech. Z 0 na 100 km/h se dostane za pouhých 2,36 sekundy. Pro srovnání Ferrari V8 SF90 Stradale se dvěma turbodmychadly totéž zvládne za 2,5 sekundy a Bugatti Chiron za 2,4 sekundy. S délkou 4 966 mm, šířkou 2 029 mm a výškou 1 295 mm je pak Yangwang U9 zhruba stejně velký jako Lamborghini Aventador (4 943 x 2 098 x 1 136 mm).
BYD Yangwang U9 je přitom nejen o polovinu levnější než Ferrari SF90 Stradale z roku 2024, který vyjde na 525 000 dolarů (12,32 milionu korun), ale je také rychlejší. Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna již na konci května varoval, že rostoucí počet čínských elektromobilů je „volání do akce pro Evropu“.