Jaká je degradace baterie u Tesly po 320 tisících kilometrech? Výsledek překvapí

  • Baterie Tesly stárnou poměrně pomalu
  • Jedním z případů se prezentuje samotná automobilka
  • Model S přišel po 320 tisících kilometrech jen o 12 % kapacity
Tesla baterie

Tesla baterie, ilustrační obrázek

Automobilka Tesla se bezesporu snaží o propagaci vlastních vozidel v Číně a marketing americké společnosti k tomuto účelu používá vědu vždy, kdy to je možné. Ke skvělým argumentům patří v poslední době technologie baterií, která v Teslách vykazuje životnost převyšující stovky tisíc kilometrů jízdy.

Baterie od Tesly prostě vydrží

S odvoláním na interní data uvedla Tesla China na svém oficiálním účtu v síti Weibo, že systém správy baterií (BMS), používaný v jejích vozidlech zajišťuje, že baterie vydrží velmi dlouhou dobu. Tesla poznamenává, že její Battery Management System zajišťuje, že baterie nejsou přebíjeny ani nadměrně vybíjeny a články jsou vždy ochráněny před nebezpečím poškození.

Tesla China také poznamenala, že díky inovacím a ochraně, které značka implementovala na baterie svých vozidel, jsou její baterie schopny vydržet velmi dlouhou dobu. Například u Modelu S bylo zjištěno, že po ujetí 320 000 kilometrů činí degradace baterie pouze 12 procent.

Tesla Model S

Tesla Model S


Čtěte také: Toto je chytrý způsob, jak sehnat Teslu levněji. Ušetřete i stovky tisíc


Jaký nájezd zvládnou baterie nové generace?

Technologie baterií Tesly se neustále vyvíjí a zlepšuje. Tesla Model S používá články 18650 od Panasonicu. Ty byly v průběhu let vylepšeny a Tesla pro svá nová vozidla vyvinula nové chemické složení baterií a také novou velikost bateriových článků. Mezi ně například patří články typu 2170, vyrobené v Giga Nevada a také články 4680, používané například v Cybertrucku.

Na základě kapitalizace by mohla být Tesla nejhodnotnějším výrobcem automobilů na světě, ale stále je relativně mladou značkou. Především její dva vozy pro masový trh, sedan Model 3 a crossover Model Y, jsou stále celkem nové. V budoucnu bude velmi zajímavé sledovat, jak si modernější bateriové systémy povedou v podmínkách reálného provozu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaká je degradace baterie u Tesly po 320 tisících kilometrech? Výsledek překvapí

  • Baterie Tesly stárnou poměrně pomalu
  • Jedním z případů se prezentuje samotná automobilka
  • Model S přišel po 320 tisících kilometrech jen o 12 % kapacity
Tesla baterie

Tesla baterie, ilustrační obrázek

Automobilka Tesla se bezesporu snaží o propagaci vlastních vozidel v Číně a marketing americké společnosti k tomuto účelu používá vědu vždy, kdy to je možné. Ke skvělým argumentům patří v poslední době technologie baterií, která v Teslách vykazuje životnost převyšující stovky tisíc kilometrů jízdy.

Baterie od Tesly prostě vydrží

S odvoláním na interní data uvedla Tesla China na svém oficiálním účtu v síti Weibo, že systém správy baterií (BMS), používaný v jejích vozidlech zajišťuje, že baterie vydrží velmi dlouhou dobu. Tesla poznamenává, že její Battery Management System zajišťuje, že baterie nejsou přebíjeny ani nadměrně vybíjeny a články jsou vždy ochráněny před nebezpečím poškození.

Tesla China také poznamenala, že díky inovacím a ochraně, které značka implementovala na baterie svých vozidel, jsou její baterie schopny vydržet velmi dlouhou dobu. Například u Modelu S bylo zjištěno, že po ujetí 320 000 kilometrů činí degradace baterie pouze 12 procent.

Tesla Model S

Tesla Model S


Čtěte také: Toto je chytrý způsob, jak sehnat Teslu levněji. Ušetřete i stovky tisíc


Jaký nájezd zvládnou baterie nové generace?

Technologie baterií Tesly se neustále vyvíjí a zlepšuje. Tesla Model S používá články 18650 od Panasonicu. Ty byly v průběhu let vylepšeny a Tesla pro svá nová vozidla vyvinula nové chemické složení baterií a také novou velikost bateriových článků. Mezi ně například patří články typu 2170, vyrobené v Giga Nevada a také články 4680, používané například v Cybertrucku.

Na základě kapitalizace by mohla být Tesla nejhodnotnějším výrobcem automobilů na světě, ale stále je relativně mladou značkou. Především její dva vozy pro masový trh, sedan Model 3 a crossover Model Y, jsou stále celkem nové. V budoucnu bude velmi zajímavé sledovat, jak si modernější bateriové systémy povedou v podmínkách reálného provozu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."