Určitě jste se už někdy setkali s pocitem, kdy si nejste jistí, zda umístěná kamera sloužila jako policejní radar nebo pouhá atrapa. Častokrát se totiž na českých silnicích stává, že města umisťují tyto hlídače pouze jako takové varování a reálně není kamerový záznam propojen se systémem. V dnešním článku si povíme, jaké radary používá policie nejčastěji a co o nich vlastně víme. Příště na ně už budete připraveni!
Mezi nejrozšířenější policejní nástroje pro měření rychlosti se řadí hlavně laserové radary. Na trhu je hned několik druhů, přičemž jeden z nejpoužívanějších nese název ProLaser III. Ten používá zejména Městská policie a vyznačuje se svým snadným používáním a jednoduchou přenositelností z místa na místo.
Pro správné používání není potřeba žádný speciální výcvik u Útvaru rychlého nasazení. Stačí, když si policista vybere vozidlo, poté namíří laser na registrační značku či světla a jednoduše vyšle infračervené impulzy. Po zmáčknutí spouště se světlo následně vrátí a tím se vypočítá rychlost vozidla.
I přes svou jednoduchost není radno zařízení podcenit. Policista dokáže změřit jedoucí vůz až na 1 kilometr, nicméně zpravidla celá akce probíhá ve vzdálenosti 100 až 300 metrů. Laser je taktéž možné detekovat antiradarem, nicméně spolehlivé řešení to rozhodně není.
Ve městech jste už nejspíš někdy zahlédli kamery, kterých je vedle sebe stejný počet jako jízdních pruhů. Ty se totiž starají o úsekové měření rychlosti, což je taková pasivní forma měření. Samotný systém ovládá buď Městská policie nebo Magistrát města, přičemž jejich nejhojnější využití je v hlavním městě.
Kamery fungují taktéž na jednoduchém principu. Zaznamenávají vjezd a výjezd vozu z měřeného úseku, který je zpravidla označen pomocí bílého pruhu na vozovce. Kamera při vjezdu zaeviduje registrační značku a na základě doby průjezdu vypočítá průměrnou rychlost vozu. Znamená to tedy, že reálně v sobě kamera nemá žádný laser či podobnou technologii, která by změřila vaši aktuální rychlost.
Pokoušeli jste se někdy kamerový systém oklamat? Inu, snažit se opravdu nemusíte. Jelikož jsou všechny kamery propojené, tak je neoklamete ani případnou změnou pruhu. Vaši největší šancí při vjezdu ve vysoké rychlosti je co nejlépe upravit rychlost průjezdu tak, aby průměrný výsledek nepřesáhl maximální povolenou rychlost. I tady pak platí, že antiradar je proti takovému systému téměř k ničemu.
Mezi náš výběr těch nejpoužívanějších kamerových systémů se dostaly i informační panely, které mají za úkol hlavně varovat řidiče. Stejně jako laserů, tak i panelů je hned několik druhů. U nás v Česku jich používají města i obce hned několik, přičemž všechny fungují na víceméně stejném principu. Jejich ovládání pak zajišťuje Městská policie a Magistrát města.
Informační panely zobrazují aktuální rychlost vozu, a to zpravidla preventivně. U některých panelů pak lze spatřit i jakousi imitaci kamery s blikajícím mechanismem, nicméně v drtivé většině případů se jedná pouze o atrapu.
Je tedy logické, že na takový systém se antiradar také nepoužívá, a to hlavně z důvodu, že panely nejsou pro neobezřetné řidiče “ohrožením”. Zároveň pracují na pásmu, jehož detekce je standardně u antiradaru vypnuta.
Jaké další radary byste rádi viděli na našem seznamu? Podělte se o svůj tip v diskuzi pod článkem!
Určitě jste se už někdy setkali s pocitem, kdy si nejste jistí, zda umístěná kamera sloužila jako policejní radar nebo pouhá atrapa. Častokrát se totiž na českých silnicích stává, že města umisťují tyto hlídače pouze jako takové varování a reálně není kamerový záznam propojen se systémem. V dnešním článku si povíme, jaké radary používá policie nejčastěji a co o nich vlastně víme. Příště na ně už budete připraveni!
Mezi nejrozšířenější policejní nástroje pro měření rychlosti se řadí hlavně laserové radary. Na trhu je hned několik druhů, přičemž jeden z nejpoužívanějších nese název ProLaser III. Ten používá zejména Městská policie a vyznačuje se svým snadným používáním a jednoduchou přenositelností z místa na místo.
Pro správné používání není potřeba žádný speciální výcvik u Útvaru rychlého nasazení. Stačí, když si policista vybere vozidlo, poté namíří laser na registrační značku či světla a jednoduše vyšle infračervené impulzy. Po zmáčknutí spouště se světlo následně vrátí a tím se vypočítá rychlost vozidla.
I přes svou jednoduchost není radno zařízení podcenit. Policista dokáže změřit jedoucí vůz až na 1 kilometr, nicméně zpravidla celá akce probíhá ve vzdálenosti 100 až 300 metrů. Laser je taktéž možné detekovat antiradarem, nicméně spolehlivé řešení to rozhodně není.
Ve městech jste už nejspíš někdy zahlédli kamery, kterých je vedle sebe stejný počet jako jízdních pruhů. Ty se totiž starají o úsekové měření rychlosti, což je taková pasivní forma měření. Samotný systém ovládá buď Městská policie nebo Magistrát města, přičemž jejich nejhojnější využití je v hlavním městě.
Kamery fungují taktéž na jednoduchém principu. Zaznamenávají vjezd a výjezd vozu z měřeného úseku, který je zpravidla označen pomocí bílého pruhu na vozovce. Kamera při vjezdu zaeviduje registrační značku a na základě doby průjezdu vypočítá průměrnou rychlost vozu. Znamená to tedy, že reálně v sobě kamera nemá žádný laser či podobnou technologii, která by změřila vaši aktuální rychlost.
Pokoušeli jste se někdy kamerový systém oklamat? Inu, snažit se opravdu nemusíte. Jelikož jsou všechny kamery propojené, tak je neoklamete ani případnou změnou pruhu. Vaši největší šancí při vjezdu ve vysoké rychlosti je co nejlépe upravit rychlost průjezdu tak, aby průměrný výsledek nepřesáhl maximální povolenou rychlost. I tady pak platí, že antiradar je proti takovému systému téměř k ničemu.
Mezi náš výběr těch nejpoužívanějších kamerových systémů se dostaly i informační panely, které mají za úkol hlavně varovat řidiče. Stejně jako laserů, tak i panelů je hned několik druhů. U nás v Česku jich používají města i obce hned několik, přičemž všechny fungují na víceméně stejném principu. Jejich ovládání pak zajišťuje Městská policie a Magistrát města.
Informační panely zobrazují aktuální rychlost vozu, a to zpravidla preventivně. U některých panelů pak lze spatřit i jakousi imitaci kamery s blikajícím mechanismem, nicméně v drtivé většině případů se jedná pouze o atrapu.
Je tedy logické, že na takový systém se antiradar také nepoužívá, a to hlavně z důvodu, že panely nejsou pro neobezřetné řidiče “ohrožením”. Zároveň pracují na pásmu, jehož detekce je standardně u antiradaru vypnuta.
Jaké další radary byste rádi viděli na našem seznamu? Podělte se o svůj tip v diskuzi pod článkem!