Jak odolné je nové sklo u elektromobilů Tesla? Možná budete překvapeni

Alois Kácovský
  • Automobilka Tesla u svých elektromobilů zavádí laminované dvojité sklo
  • Dle odborníků je nové řešení odolnější a bezpečnější
  • Taktéž snižuje hluk, byť jen nepatrně
Tesla, nové dvojité sklo
Tesla, nové dvojité sklo

Jak je na tom nové vrstvené sklo společnosti Tesla? Rozbije se snadno? Zvýší bezpečnost vozidel Tesly? Jak si stojí v porovnání s klasickým tvrzeným sklem?

Jak již možná víte, Model Y nyní přichází s laminovaným dvojitým sklem na oknech předních dveří na straně řidiče a spolujezdce. Vylepšený Model 3 pro rok 2021 má taktéž nové sklo. Když se nový typ skla u Tesly poprvé objevil, lidé se divili, proč firma vlastně provedla tuto změnu.

Až testy ukázaly, co přináší nové sklo u Tesly…

Původně to vypadalo, že cílem zdvojeného skla je snížení hluku uvnitř vozidla. A to nyní někteří odborníci potvrzují. Podle testů vytváří měřitelný, i když nevýznamný rozdíl. V jiných testech se ovšem zdá, že rozdíl v hluku není úplně patrný. Tak, že by byl skutečný důvod nasazení nového skla ještě jiný?

Laminované dvojité sklo je rozhodně silnější a pravděpodobně bezpečnější, nicméně Tesla se nesnaží nikoho přesvědčit, že by byla obrněná nebo neprůstřelná. Typicky jsou boční okna vozidel tvrzená. Pokud rozbijete tvrzené sklo, v podstatě se rozpadne do mnoha drobných, matných skleněných oblázků. Naproti tomu čelní skla automobilů používající vrstvené sklo se rozbijí jinak.

Nejlepší je podívat se na rozdíl v tomto videu.

Výsledky testu

Erik Strait a jeho přítel David již dříve testovali vrstvené sklo Tesla, k testu použili čelní sklo Modelu 3. Tentokrát testují boční okno z tvrzeného skla a boční okno z laminovaného dvojitého skla.

Podle očekávání se tvrzené sklo roztříští na mnoho kusů. To by umožnilo cestujícímu ve vozidle v případě potřeby snadno uniknout, ale zároveň nezamezí průniku předmětů z vnějšku do kabiny vozu.

Laminované sklo je těžší rozbít, ale nakonec se také rozbije. Nerozpadá se ale, laminát ho drží pohromadě. Při nehodě by tedy pomohlo zamezit vniknutí venkovních předmětů do kabiny. To je ve většině případů žádoucí, výjimkou jsou pouze situace, kdy se musí posádka dostat z kabiny rychle pryč a dveřmi to nejde. Takové sklo je také těžší na rozbití případnými nenechavci.

A které sklo byste raději chtěli mít na bočních oknech svého vozu vy?

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články