Prozatímní hodnocení Mazdy MX-30 říkají, že na elektrický crossover působí agilně a lehce a jistě se ovládá. Na otázku, jestli jsou tato hodnocení objektivní, nám pomůže najít odpověď losí test, který je jistým standardem pro hodnocení jízdních vlastností. A jak že tedy elektromobil v losím testu obstál? Vlastně docela dobře, i když nijak nevyniká v rychlostech, kterých v losím testu dosahuje.
Nejlepší pokus zaznamenaný v losím testu byl při rychlosti 74 km/h. Při rychlosti 75 km/h se auto sice dotklo kuželu, ale zůstalo stabilní a pod kontrolou. Při většině pokusů vykazovala nová Mazda MX-30 silnou počáteční nedotáčivost, kterou ale rychle korigovala elektronika vozu. MX-30 se nikdy nedostala mimo kontrolu, na rozdíl od některých jiných crossoverů.
Zvenku manévr elektroauta nevypadá nikterak dramaticky, i když se jedná o crossover, jehož těžiště je vyšší než u běžného automobilu. Přesto se Mazda příliš nenaklání a během všech pokusů zůstává relativně jistá.
Totéž lze říci o celé slalomové zkoušce, na kterou se můžete podívat na následujícím videu. Zde je patrné, jaké jsou náklony karoserie. Chování vozidla je tedy celkově hodnoceno jako uspokojivé. Testované vozidlo mělo 18″ kola obutá do letních pneumatik Bridgestone Turanza, které nabízejí kompromis mezi přilnavostí a úsporností, nejedná se výkonnostní pneumatiky.
Prozatímní hodnocení Mazdy MX-30 říkají, že na elektrický crossover působí agilně a lehce a jistě se ovládá. Na otázku, jestli jsou tato hodnocení objektivní, nám pomůže najít odpověď losí test, který je jistým standardem pro hodnocení jízdních vlastností. A jak že tedy elektromobil v losím testu obstál? Vlastně docela dobře, i když nijak nevyniká v rychlostech, kterých v losím testu dosahuje.
Nejlepší pokus zaznamenaný v losím testu byl při rychlosti 74 km/h. Při rychlosti 75 km/h se auto sice dotklo kuželu, ale zůstalo stabilní a pod kontrolou. Při většině pokusů vykazovala nová Mazda MX-30 silnou počáteční nedotáčivost, kterou ale rychle korigovala elektronika vozu. MX-30 se nikdy nedostala mimo kontrolu, na rozdíl od některých jiných crossoverů.
Zvenku manévr elektroauta nevypadá nikterak dramaticky, i když se jedná o crossover, jehož těžiště je vyšší než u běžného automobilu. Přesto se Mazda příliš nenaklání a během všech pokusů zůstává relativně jistá.
Totéž lze říci o celé slalomové zkoušce, na kterou se můžete podívat na následujícím videu. Zde je patrné, jaké jsou náklony karoserie. Chování vozidla je tedy celkově hodnoceno jako uspokojivé. Testované vozidlo mělo 18″ kola obutá do letních pneumatik Bridgestone Turanza, které nabízejí kompromis mezi přilnavostí a úsporností, nejedná se výkonnostní pneumatiky.