Jak je na tom ojetá Tesla Model Y po dvou letech a necelými 55 tisíci kilometry?
- Americký youtuber shrnul škody na své Tesle po dvou letech provozu
- Nepříjemným překvapením byla degradace baterie, jinak vše šlape jako hodinky
- Majitel se o vůz náležitě stará a pro ochranu laku nainstaloval fólii

Je to takový začarovaný kruh. Mnoho odborníků říká, že elektromobily se stanou masivně populární ve chvíli, kdy se začnou ve větších počtech dostávat do bazarů a studie na druhou stranu ukazují, že lidé ojetým vozům s elektrickým pohonem příliš nevěří a kupují je velmi neradi. Podle všeho přitom ojetý elektromobil není o nic horší než ojetina se spalovacím motorem. Jak může vypadat například důkladně opečovávaná Tesla Model Y po dvou letech provozu? Na to odpověděl americký youtuber Gjeebs.
Jak to je s ojetou Teslou Model Y doopravdy?
Tesla Model Y je pro mnohé nejrozumnější vstup do světa elektromobility, který kombinuje mnoho prostoru, všechny výhody kalifornské automobilky a poměrně příznivé ceny. Ta cena může být ještě přívětivější, pokud se rozhodnete pro bazarový kousek. Jak ale taková ojetá Tesla po dvou letech provozu a necelými 55 tisíci kilometry na tachometru vypadá? Americký youtuber Gjeebs pravidelně popisuje svůj život s vozem za pomocí obsáhlých videí a toho posledního jsme se dočkali teprve před několika dny.
Jako první na řadu přišlo téma degradace baterie, které, nutno říct, nebylo zvlášť optimistické. Z Původních 316 mil (508 kilometrů) dojezdu s plně nabitým akumulátorem se během 55 tisíc kilometrů stalo 288 mil (463 kilometrů), což znamená 9% degradaci. K 10% degradaci baterie by přitom mělo docházet až na hranici 200 tisíc mil (321 tisíc kilometrů)!

Čtěte také: V aukci se prodala původní Tesla Roadster, cena vystřelila do rekordních výšin
Autor videa si také postěžoval na nemožnost oficiálního procenta degradace, jako to je třeba u některých telefonů, a nutnost dopočítávat tyto údaje z mobilní aplikace Tesly. Když už jsme u těch záporů, Američan si dále stěžoval na nepříjemné chrastění v zadní části jeho vozu, s čímž plánuje co nejrychleji navštívit servis.
Model Y bez jediného škrábance
Kromě toho nemůžeme říct na Gjeebsovu Teslu dalšího křivého slova. Majitel se o Model Y stará opravdu náramně, pravidelně čistí interiér a laku dopřál ochranu v podobě neviditelné fólie, která pokrývá každý kout karoserie a při pohledu na exteriér tak není vidět jediné škrábnutí.
Také disky kol jsou v perfektní kondici. Smůlu měl autor na defekty pneumatik, již dvakrát musel z tohoto důvodu navštívit servis, přičemž varoval před řešením tohoto problému přímo v servisním středisku automobilky, prý je to zbytečně zdlouhavý proces.
Na celé video se můžete podívat níže, po jeho zhlédnutí třeba usoudíte, že ani ojeté elektromobily nejsou takové zlo, jak se o nich vypráví.
Video
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.