Italové jsou v problémech. Lobují za odklad zákazu spalovacích aut v EU

Fiat Panda EV

Fiat Panda EV je jedním z nových elektromobilů od italské automobilky

Italský ministr průmysl Adolfo Urso se chce obrátit na Evropskou unii, aby dříve než v roce 2026 zrevidovala plánovaný zákaz aut se spalovacími motory. Důvodem je nižší konkurenceschopnost evropských výrobců elektromobilů ve srovnání s čínskými.

Dělníci by se mohli bouřit

Podle Ursa by Evropská unie nemusela v budoucnosti vidět před svým sídlem zemědělce s traktory, ale dělníky z automobilového průmysl, který se ocitá ve velmi vážné krizi. Zatímco v italském automobilovém průmyslu je zaměstnáno 165 000 lidí, v Německu je v tomto odvětví 780 000 pracovních míst. Tato pracovní místa jsou nyní ohrožena a zaměstnanci by se mohli začít bouřit.

Fiat zastavil výrobu

Data o prodejích elektromobilů v Evropě mu dávají za pravdu, registrace nových klesají. Největší italská automobilka Stellantis nedávno na měsíc zastavila výrobu ve svém závodě v Turíně kvůli slabé poptávce po elektrické verzi svého Fiatu 500. Elektrický model s cenou 30 000 eur je výrazně dražší než hybridní alternativa za 17 700 eur.

Třetinový pokles výroby

Výroba aut v Itálii klesla za prvních sedm měsíců roku 2024 ve srovnání se stejným obdobím roku 2023 o více než třetinu, což je opravdu velký průšvih. Zatímco prodej hybridních vozů vzrostl v období leden-srpen o 16 procent, prodej elektromobilů klesl o 12 procent.

Fiat 600e


Čtěte také: Dnešní spalovací auta jsou mnohem ekologičtější než před 20 lety. Co se změnilo?


Závislost na Číně

Podle Ursa jsou evropské elektromobily velmi drahé a neprodejné. Dalším problémem je vznik závislosti na Číně: „Rizikem je, že přejdeme ze závislosti na ruských fosilních palivech k závislosti na surovinách vyráběných nebo zpracovávaných v Číně.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Italové jsou v problémech. Lobují za odklad zákazu spalovacích aut v EU

Fiat Panda EV

Fiat Panda EV je jedním z nových elektromobilů od italské automobilky

Italský ministr průmysl Adolfo Urso se chce obrátit na Evropskou unii, aby dříve než v roce 2026 zrevidovala plánovaný zákaz aut se spalovacími motory. Důvodem je nižší konkurenceschopnost evropských výrobců elektromobilů ve srovnání s čínskými.

Dělníci by se mohli bouřit

Podle Ursa by Evropská unie nemusela v budoucnosti vidět před svým sídlem zemědělce s traktory, ale dělníky z automobilového průmysl, který se ocitá ve velmi vážné krizi. Zatímco v italském automobilovém průmyslu je zaměstnáno 165 000 lidí, v Německu je v tomto odvětví 780 000 pracovních míst. Tato pracovní místa jsou nyní ohrožena a zaměstnanci by se mohli začít bouřit.

Fiat zastavil výrobu

Data o prodejích elektromobilů v Evropě mu dávají za pravdu, registrace nových klesají. Největší italská automobilka Stellantis nedávno na měsíc zastavila výrobu ve svém závodě v Turíně kvůli slabé poptávce po elektrické verzi svého Fiatu 500. Elektrický model s cenou 30 000 eur je výrazně dražší než hybridní alternativa za 17 700 eur.

Třetinový pokles výroby

Výroba aut v Itálii klesla za prvních sedm měsíců roku 2024 ve srovnání se stejným obdobím roku 2023 o více než třetinu, což je opravdu velký průšvih. Zatímco prodej hybridních vozů vzrostl v období leden-srpen o 16 procent, prodej elektromobilů klesl o 12 procent.

Fiat 600e


Čtěte také: Dnešní spalovací auta jsou mnohem ekologičtější než před 20 lety. Co se změnilo?


Závislost na Číně

Podle Ursa jsou evropské elektromobily velmi drahé a neprodejné. Dalším problémem je vznik závislosti na Číně: „Rizikem je, že přejdeme ze závislosti na ruských fosilních palivech k závislosti na surovinách vyráběných nebo zpracovávaných v Číně.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."