Tak na tohle pozor! Nevyhovující hever, na který Česká obchodní inspekce (ČOI) upozornila, byl evidentně jenom vrcholek ledovce. Státní orgán si na tento segment posvítil více do hloubky a výsledky jsou opravdu děsivé. Více, než polovina kontrolovaných ručních zvedáků totiž nesplnila technické požadavky. Naštěstí žádný z heverů, krom toho jediného, který byl již z trhu stáhnut, nebyl označen jako nebezpečný.
Šikovný pomocník, na kterém však leží tolik zodpovědnosti, že šetřit na něm, by bylo opravdové bláznovství. Ruční zvedák má v autě snad každý a kdo ne, dříve nebo později toho zalituje. Například při výměně kola se bez tohoto nástroje prostě neobejdete. Musíme si však uvědomit, že právě na ručím zvedáku kolikrát závisí osud vozu, nebo dokonce náš život.
Také proto se ČOI rozhodla otestovat několik typů heverů a zjistit, zda jsou opravdu tak spolehlivé, jak se mnohdy na krabičkách udává. Můžete si tipnout, jak to dopadlo. Pracovníci prověřili celkem 26 ručních nůžkových a hydraulických zvedáků a u 14 z nich zjistili nedostatky.
Čtěte také: V Česku zuří orkány! Jak nejlépe ochránit automobil před nepříznivým počasím?
Následně sedm z nich putovalo na laboratorní testy, přičemž statickému a dynamickému přetížení nevyhovělo 6 z nich a došlo k jejich destrukci. Výrobky byly následně zadány do systému ICSM tedy informačního a komunikačního systému pro oblast dozoru zřízený Evropskou komisí. Do systému RAPEX byl nahlášen jediný zvedák ST-105, o němž jsme před nedávnem informovali. Ten byl z trhu stáhnut úplně.
Česká obchodní inspekce uložila kontrolovaným subjektům 6 pokut příkazem na místě v celkové hodnotě 30 tisíc korun. Dále uložila jednu pokutu ve správním řízení v hodnotě 2 tisíce korun. V dalších 6 případech se na zahájení správního řízení teprve čeká.
Tak na tohle pozor! Nevyhovující hever, na který Česká obchodní inspekce (ČOI) upozornila, byl evidentně jenom vrcholek ledovce. Státní orgán si na tento segment posvítil více do hloubky a výsledky jsou opravdu děsivé. Více, než polovina kontrolovaných ručních zvedáků totiž nesplnila technické požadavky. Naštěstí žádný z heverů, krom toho jediného, který byl již z trhu stáhnut, nebyl označen jako nebezpečný.
Šikovný pomocník, na kterém však leží tolik zodpovědnosti, že šetřit na něm, by bylo opravdové bláznovství. Ruční zvedák má v autě snad každý a kdo ne, dříve nebo později toho zalituje. Například při výměně kola se bez tohoto nástroje prostě neobejdete. Musíme si však uvědomit, že právě na ručím zvedáku kolikrát závisí osud vozu, nebo dokonce náš život.
Také proto se ČOI rozhodla otestovat několik typů heverů a zjistit, zda jsou opravdu tak spolehlivé, jak se mnohdy na krabičkách udává. Můžete si tipnout, jak to dopadlo. Pracovníci prověřili celkem 26 ručních nůžkových a hydraulických zvedáků a u 14 z nich zjistili nedostatky.
Čtěte také: V Česku zuří orkány! Jak nejlépe ochránit automobil před nepříznivým počasím?
Následně sedm z nich putovalo na laboratorní testy, přičemž statickému a dynamickému přetížení nevyhovělo 6 z nich a došlo k jejich destrukci. Výrobky byly následně zadány do systému ICSM tedy informačního a komunikačního systému pro oblast dozoru zřízený Evropskou komisí. Do systému RAPEX byl nahlášen jediný zvedák ST-105, o němž jsme před nedávnem informovali. Ten byl z trhu stáhnut úplně.
Česká obchodní inspekce uložila kontrolovaným subjektům 6 pokut příkazem na místě v celkové hodnotě 30 tisíc korun. Dále uložila jednu pokutu ve správním řízení v hodnotě 2 tisíce korun. V dalších 6 případech se na zahájení správního řízení teprve čeká.