Kdy už tohle skončí? Den, co den v ranních zprávách slýcháme o extrémních povětrnostních podmínkách, přičemž reportéři sčítají spadané stromy, střechy a elektrické vedení. Po snídani tak vyrážíme k našemu vozu se zaťatými pěstmi a modlíme se, že se mu přes noc nic nestalo. Pojďme se podívat na několik tipů, jak se o automobil během těchto situací starat.
Pokud se dozvíme, že v blízké době může náš region postihnout nepříznivé počasí v čele s prudkým větrem, nebo dokonce orkány, každý řidič okamžitě zbystří. Přitom stačí pouze pár kroků k naprostému minimalizování rizika poškození a vy tak budete moct být naprosto v klidu. Než ale začnete podnikat jakékoliv kroky k aktivní ochraně vašeho mazlíčka, zkontrolujte si, jak jste na tom s pojištěním a zdali se vztahuje i k poškození způsobené matkou přírodou.
Z dlouhodobého hlediska je pochopitelně zásadní ochrana laku v podobě vosku a další péče o něj. To pocítíte především v případě, kdy se k větru přidá kyselý déšť, menší kroupy, nebo se kolem automobilu přeženou malé větve stromů. Na první pohled sice rozdíl nepoznáte, ale po letech ježdění se mikroškrábance stanou více a více výraznými.
Čtěte také: Výhody garáže oproti parkování venku jsou zřejmé. Na tohle si však dejte pozor!
Během parkování si musíte dobře rozmyslet, kam svůj automobil “píchnete”. Pokud disponujete garážovým stáním, není o čem diskutovat. V takovém případě vás překvapí možná až tornádo, nicméně s běžným větrem si nemusíte dělat starosti. Většina však takové štěstí nemá, a tak je nutné zaparkovat vůz z dosahu stromů, keřů, elektrického vedení a dalších předmětů, které by se mohly vlivem větru uvolnit. Také není zrovna dobrý nápad nechávat auto stát v údolí, hlavně, pokud jsou v blízkosti lokality řeky, potoky či jiné zdroje vody.
Naprosto elementárním komponentem při snaze ochrany laku během silných větrů je plachta určená pro zakrytí vozu. Po garážovém stání se jedná o druhou nejúčinnější formu protekce a na rozdíl od něj dáme za plachtu doslova pár stovek, které nám můžou ročně ušetřit desetitisíce. Pokud na vůz vyloženě nespadne strom, vedení, nebo si ho tornádo nevezme celé, nemáte se čeho bát. O jedné takové jsme dokonce před nedávnem psali.
Očekáváme-li opravdu extrémní případy silného větru, není od věci den předem dobít akumulátor, případně natankovat plnou nádrž v případě masivního výpadku elektřiny (bez proudu na čerpací stanici nenatakujete). Také se ujistěte, že máte v automobilu všechny nouzové zásoby. Potřebovat byste mohli startovací kabely, kufřík s nářadím, lékárničku a nezapomeňte alespoň na pár litrů pitné vody, případně trvanlivého jídla.
Kdy už tohle skončí? Den, co den v ranních zprávách slýcháme o extrémních povětrnostních podmínkách, přičemž reportéři sčítají spadané stromy, střechy a elektrické vedení. Po snídani tak vyrážíme k našemu vozu se zaťatými pěstmi a modlíme se, že se mu přes noc nic nestalo. Pojďme se podívat na několik tipů, jak se o automobil během těchto situací starat.
Pokud se dozvíme, že v blízké době může náš region postihnout nepříznivé počasí v čele s prudkým větrem, nebo dokonce orkány, každý řidič okamžitě zbystří. Přitom stačí pouze pár kroků k naprostému minimalizování rizika poškození a vy tak budete moct být naprosto v klidu. Než ale začnete podnikat jakékoliv kroky k aktivní ochraně vašeho mazlíčka, zkontrolujte si, jak jste na tom s pojištěním a zdali se vztahuje i k poškození způsobené matkou přírodou.
Z dlouhodobého hlediska je pochopitelně zásadní ochrana laku v podobě vosku a další péče o něj. To pocítíte především v případě, kdy se k větru přidá kyselý déšť, menší kroupy, nebo se kolem automobilu přeženou malé větve stromů. Na první pohled sice rozdíl nepoznáte, ale po letech ježdění se mikroškrábance stanou více a více výraznými.
Čtěte také: Výhody garáže oproti parkování venku jsou zřejmé. Na tohle si však dejte pozor!
Během parkování si musíte dobře rozmyslet, kam svůj automobil “píchnete”. Pokud disponujete garážovým stáním, není o čem diskutovat. V takovém případě vás překvapí možná až tornádo, nicméně s běžným větrem si nemusíte dělat starosti. Většina však takové štěstí nemá, a tak je nutné zaparkovat vůz z dosahu stromů, keřů, elektrického vedení a dalších předmětů, které by se mohly vlivem větru uvolnit. Také není zrovna dobrý nápad nechávat auto stát v údolí, hlavně, pokud jsou v blízkosti lokality řeky, potoky či jiné zdroje vody.
Naprosto elementárním komponentem při snaze ochrany laku během silných větrů je plachta určená pro zakrytí vozu. Po garážovém stání se jedná o druhou nejúčinnější formu protekce a na rozdíl od něj dáme za plachtu doslova pár stovek, které nám můžou ročně ušetřit desetitisíce. Pokud na vůz vyloženě nespadne strom, vedení, nebo si ho tornádo nevezme celé, nemáte se čeho bát. O jedné takové jsme dokonce před nedávnem psali.
Očekáváme-li opravdu extrémní případy silného větru, není od věci den předem dobít akumulátor, případně natankovat plnou nádrž v případě masivního výpadku elektřiny (bez proudu na čerpací stanici nenatakujete). Také se ujistěte, že máte v automobilu všechny nouzové zásoby. Potřebovat byste mohli startovací kabely, kufřík s nářadím, lékárničku a nezapomeňte alespoň na pár litrů pitné vody, případně trvanlivého jídla.