Inovace, která má velký smysl. Do elektrokol míří bezpečnější baterie

  • Baterie mohou v mizivém počtu případů shořet
  • Nový výrobní proces by měl tyto případy snížit
  • Jak nové baterie fungují?
Baterie, ilustrační

Elektrická kola budou mít nové bezpečnější baterie | foto: Unsplash

Baterie jsou nedílnou součástí elektrických kol. Ačkoliv je jejich bezpečnost poměrně vysoká, stále v jednotkách případů z milionů kol dochází ke vzplanutí a ohrožení cyklistů. To by se však mohlo již brzy zlepšit a jednotky incidentů by se mohly ještě snížit. Světem elektrokol totiž otřásá nový druh baterie, který má zajistit mnohem vyšší bezpečnost.

V čem se nové baterie liší?

Nový druh baterií využívá technologie zvané potting, což v překladu znamená zalévání. Její princip spočívá v izolaci jednotlivých buněk baterie, což zajistí tvrdnoucí pryskyřice. Izolace mezi jednotlivými buňkami a také jejich okolí přináší hned několik výhod. Tou hlavní je asi mnohem lepší pohlcení tepla. Dále pak zmírňuje dva největší faktory, které k požárům vedou – korozi a fyzické poškození.

Mimo to také zvyšuje životnost baterií, protože jejich zalití zmírňuje únavu materiálu způsobenou vibracemi a nárazem. U tradičních baterií se časem mohou uvolnit nějaké komponenty jako různé konektory či vodiče. To se pak týká hlavně elektrokol, co jsou určena do terénu. Ztužený materiál však zajistí stabilizaci baterie a minimalizuje její pohyb uvnitř obalu.

Baterie elektrokola

Nové baterie začnou využívat velké mezinárodní značky | foto: Unsplash


Čtěte také: Decathlon prodává horské kolo za pár šupů. Je odpružené a nestojí ani 5 tisíc


Zalité baterie jsou realitou

Nejlepší na tom všem je, že se nejedná o žádný koncept či studii, zalité baterie totiž míří rovnou do výroby. Nový přístup adoptovala dle informací serveru Electrek například značka Pedego. Krátce po ní odhalil výrobce Rad Power Bikes svůj vlastní design baterií, co využívají zalévání.

Technologie zalévání baterií není úplně nová a zmíněné značky rozhodně nejsou prvními hráči, kteří způsobu výrobu využili. Prvními tahouny byly společnosti Luna Cycle a Grin Technologies, ty zalévání využívají již několik let. Pedego a Rad Power Bikes jsou však obrovské mezinárodní značky, což značí, že se baterie dostávají do mainstreamu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Inovace, která má velký smysl. Do elektrokol míří bezpečnější baterie

  • Baterie mohou v mizivém počtu případů shořet
  • Nový výrobní proces by měl tyto případy snížit
  • Jak nové baterie fungují?
Baterie, ilustrační

Elektrická kola budou mít nové bezpečnější baterie | foto: Unsplash

Baterie jsou nedílnou součástí elektrických kol. Ačkoliv je jejich bezpečnost poměrně vysoká, stále v jednotkách případů z milionů kol dochází ke vzplanutí a ohrožení cyklistů. To by se však mohlo již brzy zlepšit a jednotky incidentů by se mohly ještě snížit. Světem elektrokol totiž otřásá nový druh baterie, který má zajistit mnohem vyšší bezpečnost.

V čem se nové baterie liší?

Nový druh baterií využívá technologie zvané potting, což v překladu znamená zalévání. Její princip spočívá v izolaci jednotlivých buněk baterie, což zajistí tvrdnoucí pryskyřice. Izolace mezi jednotlivými buňkami a také jejich okolí přináší hned několik výhod. Tou hlavní je asi mnohem lepší pohlcení tepla. Dále pak zmírňuje dva největší faktory, které k požárům vedou – korozi a fyzické poškození.

Mimo to také zvyšuje životnost baterií, protože jejich zalití zmírňuje únavu materiálu způsobenou vibracemi a nárazem. U tradičních baterií se časem mohou uvolnit nějaké komponenty jako různé konektory či vodiče. To se pak týká hlavně elektrokol, co jsou určena do terénu. Ztužený materiál však zajistí stabilizaci baterie a minimalizuje její pohyb uvnitř obalu.

Baterie elektrokola

Nové baterie začnou využívat velké mezinárodní značky | foto: Unsplash


Čtěte také: Decathlon prodává horské kolo za pár šupů. Je odpružené a nestojí ani 5 tisíc


Zalité baterie jsou realitou

Nejlepší na tom všem je, že se nejedná o žádný koncept či studii, zalité baterie totiž míří rovnou do výroby. Nový přístup adoptovala dle informací serveru Electrek například značka Pedego. Krátce po ní odhalil výrobce Rad Power Bikes svůj vlastní design baterií, co využívají zalévání.

Technologie zalévání baterií není úplně nová a zmíněné značky rozhodně nejsou prvními hráči, kteří způsobu výrobu využili. Prvními tahouny byly společnosti Luna Cycle a Grin Technologies, ty zalévání využívají již několik let. Pedego a Rad Power Bikes jsou však obrovské mezinárodní značky, což značí, že se baterie dostávají do mainstreamu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."