Hyundai zjistil, na co zákazníci slyší. Nejbližší budoucnost vsadí na hybridy

  • Jihokorejská automobilka chce zdvojnásobit řadu hybridů
  • Reaguje na ochlazení poptávky po elektromobilech
  • Hyundai vrací do hry i prodlužovač dojezdu
Hyundai, logo

Logo automobilky Hyundai | foto: Unsplash

Jihokorejská automobilka Hyundai přehodnocuje svou elektrickou budoucnost. Elektřiny se však nechce úplně vzdá. Během svého dne pro investory představila novou strategii, která posouvá do popředí hybridy. Své prodejní cíle pro elektromobily však ponechala beze změny na 2 milionech ročně do roku 2030.

Hyundai reaguje na ochlazení poptávky

Do roku 2030 chce Hyundai zdvojnásobit počet nabízených hybridů na 14. Současně chce svou nabídku rozšířit od kompaktních a středně velkých vozů k velkým a luxusním autům. Její krok k urychlení výroby hybridů přichází uprostřed širokého zpomalení poptávky po elektromobilech po celém světě. Zatímco například Porsche nebo Mercedes-Benz v posledních měsících ustoupili od svých ambicí v oblasti elektromobilů, Tesla letos výrazně zaostává za loňskými 1,8 miliony prodanými vozy.

„V konečném důsledku si myslíme, že je to správný krok, abychom udrželi naši cestu k elektromobilům,“ řekl generální ředitel Hyundai Jaehoon Chang. „Musíme však zlepšit nabíjecí infrastrukturu a zajistit, abychom řešili problémy s dojezdem pomocí vylepšené technologie,“ dodal. Automobilka přitom nepředpokládá opětovné zvýšení poptávky po elektromobilech v příštích několika letech.

Mezitím se Hyundai těší silnému prodeji hybridních vozů, které ve druhém čtvrtletí tvořily přibližně 12 % celkových prodejů. Společnost plánuje vyrábět hybridy v továrně na elektromobily, kterou staví v americké Georgii. Výroba automobilů s hybridním pohonem by měla tvořit přibližně třetinu celkové kapacity závodu a měla by být pravděpodobně zahájena v prvním čtvrtletí roku 2026.

Nový Hyundai Santa FE hybrid

Nový Hyundai Santa FE hybrid


Čtěte také: Nejlepší hybridní auto si zamilujete. Nestojí moc a je 100% spolehlivé


Nabídne elektromobil s prodlouženým dojezdem

Kromě hybridů chce Hyundai také uvést na trh v Severní Americe a v Číně elektromobil s prodlouženým dojezdem, který bude dobíjet baterii pomoci malého benzínového motoru. Vůz by měl být schopen ujet na jedno nabití více než 900 kilometrů.

„I když se tempo elektrifikace zpomaluje, vidíme stále přísnější ekologické předpisy týkající se automobilů, což znamená, že nemůžeme jen sedět a sledovat klesající prodeje elektromobilů,“ uvedl Chang. Jako možnou cestu pro řešení některých z těchto problémů tak vidí elektromobily s prodlouženým dojezdem. Mohli by přesvědčit i váhající spotřebitele, kteří dosud odmítají elektromobily kvůli strachu z krátkého dojezdu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai zjistil, na co zákazníci slyší. Nejbližší budoucnost vsadí na hybridy

  • Jihokorejská automobilka chce zdvojnásobit řadu hybridů
  • Reaguje na ochlazení poptávky po elektromobilech
  • Hyundai vrací do hry i prodlužovač dojezdu
Hyundai, logo

Logo automobilky Hyundai | foto: Unsplash

Jihokorejská automobilka Hyundai přehodnocuje svou elektrickou budoucnost. Elektřiny se však nechce úplně vzdá. Během svého dne pro investory představila novou strategii, která posouvá do popředí hybridy. Své prodejní cíle pro elektromobily však ponechala beze změny na 2 milionech ročně do roku 2030.

Hyundai reaguje na ochlazení poptávky

Do roku 2030 chce Hyundai zdvojnásobit počet nabízených hybridů na 14. Současně chce svou nabídku rozšířit od kompaktních a středně velkých vozů k velkým a luxusním autům. Její krok k urychlení výroby hybridů přichází uprostřed širokého zpomalení poptávky po elektromobilech po celém světě. Zatímco například Porsche nebo Mercedes-Benz v posledních měsících ustoupili od svých ambicí v oblasti elektromobilů, Tesla letos výrazně zaostává za loňskými 1,8 miliony prodanými vozy.

„V konečném důsledku si myslíme, že je to správný krok, abychom udrželi naši cestu k elektromobilům,“ řekl generální ředitel Hyundai Jaehoon Chang. „Musíme však zlepšit nabíjecí infrastrukturu a zajistit, abychom řešili problémy s dojezdem pomocí vylepšené technologie,“ dodal. Automobilka přitom nepředpokládá opětovné zvýšení poptávky po elektromobilech v příštích několika letech.

Mezitím se Hyundai těší silnému prodeji hybridních vozů, které ve druhém čtvrtletí tvořily přibližně 12 % celkových prodejů. Společnost plánuje vyrábět hybridy v továrně na elektromobily, kterou staví v americké Georgii. Výroba automobilů s hybridním pohonem by měla tvořit přibližně třetinu celkové kapacity závodu a měla by být pravděpodobně zahájena v prvním čtvrtletí roku 2026.

Nový Hyundai Santa FE hybrid

Nový Hyundai Santa FE hybrid


Čtěte také: Nejlepší hybridní auto si zamilujete. Nestojí moc a je 100% spolehlivé


Nabídne elektromobil s prodlouženým dojezdem

Kromě hybridů chce Hyundai také uvést na trh v Severní Americe a v Číně elektromobil s prodlouženým dojezdem, který bude dobíjet baterii pomoci malého benzínového motoru. Vůz by měl být schopen ujet na jedno nabití více než 900 kilometrů.

„I když se tempo elektrifikace zpomaluje, vidíme stále přísnější ekologické předpisy týkající se automobilů, což znamená, že nemůžeme jen sedět a sledovat klesající prodeje elektromobilů,“ uvedl Chang. Jako možnou cestu pro řešení některých z těchto problémů tak vidí elektromobily s prodlouženým dojezdem. Mohli by přesvědčit i váhající spotřebitele, kteří dosud odmítají elektromobily kvůli strachu z krátkého dojezdu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."