Řada Ioniq u jihokorejské automobilky čítá hned tři modely, které jdou vstříc budoucnosti. Vedle modelů Hyundai Ioniq Electric a Plug-in hybrid je to samozřejmě i nejstarší ze zástupců, a sice Hybrid.
Pro ty, kteří chtějí modernější design, funkce, ale i pohon, ovšem chtějí jen jakýsi první stupeň elektrifikace, je tady Hyundai Ioniq Hybrid. Zážehový motor 1.6 GDI s výkonem 105 koní doplňuje elektromotor s výkonem 43,5 koní a okamžitým točivým momentem 170 Nm, což zajistí svižnější zrychlení. Z 0 na 100 km/hod mu to konkrétně trvá 10,8 sekund, maximální rychlost pak činí 185 km/hod.
Co však zůstává z konvenčních aut, je manuální řazení. Zde konkrétně šestistupňová převodovka. Při jízdě však občas vypomáhá elektrický pohon, který čerpá energii z malé 1,56 kWh baterie a dobíjí se pouze rekuperací, tedy při brzdění. Jiným způsobem hybrida od automobilky Hyundai nedobijete, stejně jako u konkurence. Je tedy vhodný spíše do města, kde dochází k častějímu rozjíždění a zastavování. Podle výrobce jeho spotřeba dosahuje jen 3,4 litrů na 100 km. Reálně je však nutné počítat s o něco vyšší hodnotou.
Hybridního zástupce z rodiny Ioniq pořídíte v České republice za cenu od 710 tisíc korun. Dále je na výběr stejný model i v plug-in hybridní a plně elektrické variantě.
zdroj: Hyundai
Řada Ioniq u jihokorejské automobilky čítá hned tři modely, které jdou vstříc budoucnosti. Vedle modelů Hyundai Ioniq Electric a Plug-in hybrid je to samozřejmě i nejstarší ze zástupců, a sice Hybrid.
Pro ty, kteří chtějí modernější design, funkce, ale i pohon, ovšem chtějí jen jakýsi první stupeň elektrifikace, je tady Hyundai Ioniq Hybrid. Zážehový motor 1.6 GDI s výkonem 105 koní doplňuje elektromotor s výkonem 43,5 koní a okamžitým točivým momentem 170 Nm, což zajistí svižnější zrychlení. Z 0 na 100 km/hod mu to konkrétně trvá 10,8 sekund, maximální rychlost pak činí 185 km/hod.
Co však zůstává z konvenčních aut, je manuální řazení. Zde konkrétně šestistupňová převodovka. Při jízdě však občas vypomáhá elektrický pohon, který čerpá energii z malé 1,56 kWh baterie a dobíjí se pouze rekuperací, tedy při brzdění. Jiným způsobem hybrida od automobilky Hyundai nedobijete, stejně jako u konkurence. Je tedy vhodný spíše do města, kde dochází k častějímu rozjíždění a zastavování. Podle výrobce jeho spotřeba dosahuje jen 3,4 litrů na 100 km. Reálně je však nutné počítat s o něco vyšší hodnotou.
Hybridního zástupce z rodiny Ioniq pořídíte v České republice za cenu od 710 tisíc korun. Dále je na výběr stejný model i v plug-in hybridní a plně elektrické variantě.
zdroj: Hyundai