Hyundai Initium je ukázkou technologického pokroku. Zaujme i vás?

Vodíkový koncept Hyundai Initium

Vodíkový koncept Hyundai Initium

Hyundai dává jasně najevo, že nad vodíkem nezlomil hůl. V této technologii stále vidí budoucnost nejen pohonu, ale i celkové udržitelnosti. Novým lídrem projektu se nyní stává model Initium. Koncept představuje nový designový jazyk s užším zaměřením na zákazníka. Vzhled přitom není tolik odlišný od některých současných nebo plánovaných vozů. Takový vodíkový speciál N Vision 74 zastává velmi podobné provedení předních i zadních partií. Společnost koncept přiveze ukázat na automobilové výstavy do Los Angeles i Guangzhou v Číně.

Nový designový směr i použité materiály

Název Initium není zvolený náhodně. V překladu jde o začátek či označení prvního, což Hyundai v oblasti vodíkového pohonu v automobilové branži byl. Navíc model signalizuje i směr a vytrvalost, se kterou značka toto odvětví vyvíjí. Je pravděpodobné, že se tento koncept nikdy nedostane do produkční verze. Je ale důležitou předlohou pro nový vodíkový vůz, který Hyundai plánuje představit v první polovině příštího roku. Koncept navíc shrnuje neuvěřitelných 27 let postupného vývoje jihokorejskou společností.

Spolu s technologií Hyundai představuje společnosti své nové designové zaměření s názvem Art of Steel. Nové vozy by totiž měly dostat zcela novou technologii tvorby karoserií. Výrobce si vyvinul nové linky pro tvarování a formování oceli a její použití pro externí schránku vozidel. Jednak má jít o více designové tvary, jako přidaný bonus ale nabízí i vyšší bezpečnost. Tím chce automobilka podtrhnout své zaměření na klienty a jejich potřeby a touhy. Esteticky má Initium vybízet k dobrodružným zážitkům v přírodě, ale přitom elegantně propojit zábavu i s městskými potřebami. Velká 21 palcová kola mají dodat vozu na robustnosti i naznačit mimo silniční schopnosti modelu.

Elektřina nebude přidělena pouze pohonu

Vodíkový pohon má ve voze sehrát hlavní roli. Má nabídnout především nadstandardní dojezd spolu s vylepšeným výkonem. Podobně jako u bateriových elektromobilů jsou navíc tyto pohonné jednotky úspornější na prostor, který předávají k dispozici cestujícím a jejich zavazadlům. Velké nádrže mají zajistit dojezd převyšující 650 kilometrů. Jelikož je vodík v motorovém prostoru přeměňován na elektřinu, pohání koncept elektromotor o výkonu 150 kW.

Hyundai myslí i na pohodlí svých experimentálních řidičů a tak je běžnou součástí plánovač jízdy přes vodíkové plnící stanice. I zde jihokorejská automobilka umožňuje využívat soustavu vozu pro napájení zařízení 220V zásuvkou nebo funkcí V2L. Na rozdíl od elektromobilů je vnější konektor přímo připravený k připojení standardního domácího konektoru elektrické sítě.

Jak je nyní u automobilek zvykem, snaží se své zákazníky udržet ve vozech co nejdéle. Proto staví variabilnější rozložení interiéru včetně možnosti poskládání například do podoby salónku nebo útulné společenské místnosti. Uvnitř Initia získají cestující v zadní řadě bohatý prostor pro nohy a opěradla nastavitelné v několika sklonech. Široký úhel otevření dveří usnadní nástup do vozu a rodičům zjednoduší přístup ke svým dětem.

Kde bude koncept vodíkového auta k vidění?

Aby si Hyundai ještě více upevnil svojí pozici na vodíkovém trhu, představí do konce roku koncept hned na dvou prestižních motoristických akcích. Auto Show v Los Angeles ještě v listopadu doplní čínský veletrh Auto Guangzhou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai Initium je ukázkou technologického pokroku. Zaujme i vás?

Vodíkový koncept Hyundai Initium

Vodíkový koncept Hyundai Initium

Hyundai dává jasně najevo, že nad vodíkem nezlomil hůl. V této technologii stále vidí budoucnost nejen pohonu, ale i celkové udržitelnosti. Novým lídrem projektu se nyní stává model Initium. Koncept představuje nový designový jazyk s užším zaměřením na zákazníka. Vzhled přitom není tolik odlišný od některých současných nebo plánovaných vozů. Takový vodíkový speciál N Vision 74 zastává velmi podobné provedení předních i zadních partií. Společnost koncept přiveze ukázat na automobilové výstavy do Los Angeles i Guangzhou v Číně.

Nový designový směr i použité materiály

Název Initium není zvolený náhodně. V překladu jde o začátek či označení prvního, což Hyundai v oblasti vodíkového pohonu v automobilové branži byl. Navíc model signalizuje i směr a vytrvalost, se kterou značka toto odvětví vyvíjí. Je pravděpodobné, že se tento koncept nikdy nedostane do produkční verze. Je ale důležitou předlohou pro nový vodíkový vůz, který Hyundai plánuje představit v první polovině příštího roku. Koncept navíc shrnuje neuvěřitelných 27 let postupného vývoje jihokorejskou společností.

Spolu s technologií Hyundai představuje společnosti své nové designové zaměření s názvem Art of Steel. Nové vozy by totiž měly dostat zcela novou technologii tvorby karoserií. Výrobce si vyvinul nové linky pro tvarování a formování oceli a její použití pro externí schránku vozidel. Jednak má jít o více designové tvary, jako přidaný bonus ale nabízí i vyšší bezpečnost. Tím chce automobilka podtrhnout své zaměření na klienty a jejich potřeby a touhy. Esteticky má Initium vybízet k dobrodružným zážitkům v přírodě, ale přitom elegantně propojit zábavu i s městskými potřebami. Velká 21 palcová kola mají dodat vozu na robustnosti i naznačit mimo silniční schopnosti modelu.

Elektřina nebude přidělena pouze pohonu

Vodíkový pohon má ve voze sehrát hlavní roli. Má nabídnout především nadstandardní dojezd spolu s vylepšeným výkonem. Podobně jako u bateriových elektromobilů jsou navíc tyto pohonné jednotky úspornější na prostor, který předávají k dispozici cestujícím a jejich zavazadlům. Velké nádrže mají zajistit dojezd převyšující 650 kilometrů. Jelikož je vodík v motorovém prostoru přeměňován na elektřinu, pohání koncept elektromotor o výkonu 150 kW.

Hyundai myslí i na pohodlí svých experimentálních řidičů a tak je běžnou součástí plánovač jízdy přes vodíkové plnící stanice. I zde jihokorejská automobilka umožňuje využívat soustavu vozu pro napájení zařízení 220V zásuvkou nebo funkcí V2L. Na rozdíl od elektromobilů je vnější konektor přímo připravený k připojení standardního domácího konektoru elektrické sítě.

Jak je nyní u automobilek zvykem, snaží se své zákazníky udržet ve vozech co nejdéle. Proto staví variabilnější rozložení interiéru včetně možnosti poskládání například do podoby salónku nebo útulné společenské místnosti. Uvnitř Initia získají cestující v zadní řadě bohatý prostor pro nohy a opěradla nastavitelné v několika sklonech. Široký úhel otevření dveří usnadní nástup do vozu a rodičům zjednoduší přístup ke svým dětem.

Kde bude koncept vodíkového auta k vidění?

Aby si Hyundai ještě více upevnil svojí pozici na vodíkovém trhu, představí do konce roku koncept hned na dvou prestižních motoristických akcích. Auto Show v Los Angeles ještě v listopadu doplní čínský veletrh Auto Guangzhou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."