Hybridní revoluce od Toyoty nastartovala prodeje hybridů v ČR
Japonská automobilka Toyota za necelý půl rok s akcí „hybridní revoluce“ značným způsobem zpopularizovala hybridní automobily v Česku.
Akce s názvem „hybridní revoluce“ probíhala od května letošního roku, kdy Toyota přišla na český trh s hned tříčlenou flotilou hybridních vozů: Yaris HSD, Prius+ a Prius Plug-in Hybrid. Celá akce obnáší jednak nastavení nové cenové politiky u těchto ekologických vozů, například model Yaris HSD je díky tomu dokonce nejlevnějším hybridem na českém trhu, tak dále pak propagace klíčových vlastností všech novinek, v první řadě s velmi nízkou spotřebou.
Během necelého půl roku měli zákazníci možnost vydat se na některou z propagačních akcí této „hybridní revoluce“. My jsme se se všemi hybridními vozy, tedy s výše uvedenou trojicí modelů plus modelu Auris HSD, alespoň krátce seznámili na poslední zastávce autorizovaného prodejce Toyota Dolák, při příležitosti otestování sportovního modelu Toyota GT86.
Akce se konala v pátek 5. října od 12 do 19 hodin na motokárovém okruhu Písek – Hradiště. Všichni si mohli vyzkoušet jízdu se sportovní Toyotou GT86, čímž snad žádný účastník akce nepohrdl, a podívat se na celou flotilu hybridních vozů Toyota určenou pro ČR. Nejnižším z modelů je Toyota Yaris HSD, která dokáže jezdit se spotřebou jen 3,5 l na 100 km. Díky nízké ceně 360 tisíc korun v základní výbavě a jen minimálnímu rozdílu oproti „nehybridní“ verzi se nelze divit, že tenhle model dosahuje zhruba 60% prodejů všech hybridů u Toyoty.
Nepřehlédněte: náš redakční test automobilu Toyota Yaris Hybrid
Vyšší verzí je Toyota Auris HSD, která už se nějakou dobu na českém trhu prodávala ještě před „hybridní revolucí“. S jejím startem však šla cena tohoto hybridu dolů o 60 tisíc korun, a tak se dá tento model pořídit už za 480 tisíc korun. Ve své třídě má hybridní Auris nejnižší spotřebu, a to kolem 3,8 l na 100 km. Třetím z modelů je Toyota Prius+ coby rodinné auto pro až 7 cestujících, dosahující spotřeby 4,1 l na 100 km. V prodeji je během akce za 670 tisíc korun v základní výbavě.
Čtvrtým modelem z hybridní flotily je Toyota Prius Plug-in Hybrid, která kombinuje veškeré výhody elektromobilů a hybridů. Jako ostatní hybridy hlavně dosahuje nízké spotřeby, jako elektromobil ji pak lze dobíjet elektřinou z běžné zásuvky. Na jedno plné nabití dokáže ujet až 20 km, díky čemuž se dá snížit spotřeba až na vynikajících 2,1 l na 100 km. Prius Plug-in Hybrid ale nebude pro každého, v základní verzi totiž vyjde na 900 tisíc korun, v luxusní pak na 1 050 tisíc korun.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.