Huawei Maextro S800 – Čína má luxusní elektromobil s výkonem supersportu

Huawei vstupuje do luxusního segmentu elektromobilů s modelem Maextro S800. Nabízí 850 koní, špičkové technologie a styl inspirovaný Rolls-Roycem.
Huawei láká na prémiové elektroauto
Xiaomi již nebude jediným technologickým velikánem, který se vrhne do automobilového sektoru. Je pravdou, že nový čínský přírůstek se s oblíbeným Xiaomi SU7 příliš srovnávat nechce. Míří totiž pekelně vysoko a svůj elektrický vůz chce postavit do konkurence těch nejvyšších. Luxusní limuzína Huawei Maextro si tak jde přímo pro zákazníky Maybachu a Rolls-Royce.
Po mnoha modelech mířících spíše po velkém počtu prodaných kusů a co nejvíce příznivé cenovce jde po delší době o model, který bude vídán na silnicích spíše těch bohatších zemí a měst. Na kolech má Maextro S800 přes 850 koní. Sekunduje mu ta nejlepší digitální technologie, kterou Huawei do dnešního dne přivedl na trh. Otázkou tak zůstává, zda budou chtít stávající majitelé osmi a desetiválců pod kapotou v největších limuzínách chtít své finance svěřit zcela novému hráči na trhu a do elektrického pohonu.
Vůz se už od prvního pohledu chce zavděčit především fanouškům Rollsu. Styl interiéru, protažení karoserie i vybavení je mu velmi podobné. Veškeré plochy jsou obohaceny o třpytivé doplňky. I tyto prvky do luxusu vnesl právě tento legendární výrobce. Huawei lesk a prestiž přenesl i do exteriéru, drobné šperky najdeme i v zapuštěných dveřních klikách, ve světlometech i v digitálním světelném podpise při příchodu k vozu.

- Huawei Maextro S800, přední světlomety | foto: Huawei
- Huawei Maextro S800, interiér | foto: Huawei
Špičkové technologie, i novinka v pohonných jednotkách
Vůz je samozřejmě obklopen kamerami, radarem i Lidarem. Všechny tyto komponenty pomáhají systému vyhodnocovat stav vozovky a bezchybně žehlit veškeré nerovnosti. To jsou rozhodně prvky, které k této třídě vozidel patří. Digitální šofér, jak výrobce soubor technologických vychytávek nazývá, umí i velmi přesně detekovat nebezpečí a udržovat bezpečné vzdálenosti i ve velmi špatných venkovních podmínkách. Díky senzorům navíc dokáže lépe připravit na nevyhnutelný náraz a lépe ochránit posádku.
Vůz dostane výkonnou 800V palubní architekturu a podporu 6C rychlého nabíjení s maximálním výkonem až 390 kW. Kromě plně elektrické varianty bude Huawei nabízet čím dál více populární verzi EREV s benzínovým prodlužovačem dojezdu. Osazená baterie má využívat kapacitu 66 kWh. Dobití 70 procent kapacity má zabrat pouhých deset minut.
Cena a dostupnost
Příchod elektroauta Huawei Maextro S800 na domácí trh se očekává v polovině druhého kvartálu. Zájemci by si měli připravit zhruba jeden a jeden a půl čínských juanů, tedy přibližně 3,25 až 5 milionů korun.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.