Hrozící krize nebude procházka růžovým sadem. Tesla škrtá, kde může

Matouš Vrchota
  • Kalifornská automobilka Tesla pokračuje v propouštění zaměstnanců
  • Své místo bude muset nyní opustit zhruba 200 lidí
  • Ti pracovali na vývoji systému Autopilot
Tesla Gigafactory
Tesla Gigafactory

Tesla se rozhodla výrazně snížit počet zaměstnanců pracujících na projektu Autopilota. Je to důsledek uzavření kanceláří v kalifornském San Mateu. Mnoho lidí se totiž po pandemii odmítá vracet z domácího prostředí na vyhrazená pracoviště.

Tesla škrtá méně potřebné zaměstnance

Tito lidé ale z většiny nejsou stálými zaměstnanci společnosti, jsou totiž placení od hodiny. Elon Musk ve svých plánech ale zmínil, že bude chtít snížit i počet zaměstnanců placených měsíčně o deset procent. Chce ale současně navýšit počet takových „hodinových“ pozic. Celkem má o své místo přijít dvě stovky pracovníků.

Týmy v kalifornské kanceláři v San Mateo vyhodnocovaly data posbíraná od řidičů, kterým bylo Autopilota povoleno používat v rámci beta testování. Data ručně třídili a označovali. Prováděli takzvaný labeling. Mnoho z těchto pracovníků přitom jsou experti na třídění dat. I přes vysokou kvalifikaci byli pouhými brigádníky, nikoliv zaměstnanci společnosti.

Elektromobil Tesla Model X a Autopilot
Elektromobil Tesla Model X a Autopilot

Čtěte také: Elon Musk řadí zpátečku. Výpověď nakonec dostane mnohem méně pracovníků Tesly


Pracovních míst přesto přibude

Před touto úpravou počtu místní kanceláře využívalo kolem 350 zaměstnanců. Někteří z nich se již přesídlili do blízkých budov na nová pracoviště. Tesla po letech velkého nabírání upravuje počet pracovníků jako důsledek plýtvání finančními zdroji společnosti. S novými továrnami v Texasu a v Berlíně pracuje pro Teslu kolem sta tisíc lidí.

Úbytek pracovních sil na úseku vývoje Autopilota v Kalifornii ale neznamená útlum v procesu. Na pracovišti v Buffalu se tým podobných expertů naopak rozšiřuje. Podle informací od anonymního pracovníka za to může i rozdíl v platech v těchto dvou státech. V Buffalu je jednoduše pracovní síla levnější.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články